Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

Unregistere

Well-known member
ASV Dronten kwam goed uit de winterstop. Pakten een puntje tegen Eemdijk (3-3) en daarmee hebben ze na ??n wedstrijd al de helft van het aantal punten behaald dat ze voor de winterstop verzamelden.

DOVO maakte korte metten met Sparta Nijkerk (6-0) en blijft dus in het spoor van ACV.
 

De Groene Scout

Well-known member
De helft ligt er al weer:
ACV - NSC Nijkerk
Sparta Nijkerk - SDV Barneveld
Staphorst - ASV Dronten
CSV Apeldoorn - Oranje Nassau
Excelsior'31 - Urk
 

noordooster

Well-known member
DOVO verliest verrassend van Eemdijk en Genemuiden wint van Flevo Boys.
Bij Flevo Boys had men goede hoop dat men na de winterstop uit de gevarenzone kon komen, maar daar helpt deze uitslag niet bij.
 

Unregistere

Well-known member
DOVO deed best goede zaken gisteren. Gewonnen bij nummer drie CSV Apeldoorn (0-3), terwijl nummer twee ACV thuis met 2-3 van AZSV verloor. Vijf punten los dus nu, al moet ACV nog twee duels inhalen.

Onderin pakte ASV Dronten door een 0-0 bij SDC Putten weer eens een puntje, maar ze staan nog altijd ver achter.

Oranje Nassau nu onder de streep door een 4-1 nederlaag bij Flevo Boys Emmeloord, dat daardoor ook NSC passeert en nu twaalfde staat.
 

Unregistere

Well-known member
Hekkensluiter ASV Dronten kreeg vandaag wel een enorm pak slaag bij Staphorst: 9-0!

Oranje Nassau verloor van SDC Putten met 0-3 en blijft onder de streep. SDV Barneveld pakte wel een puntje (1-1 tegen Excelsior '31), NSC won zelfs. Dat deden de Nijkerkers wel van Flevo Boys Emmeloord (4-2), dus die ploeg liep niet uit op Oranje Nassau.

CSV Apeldoorn speelde gelijk bij AZSV (0-0) en verzuimt dus echt in te lopen op de koploper DOVO.

DOVO 21-42, dan ACV met 18-37 en CSV Apeldoorn is met 19-36 derde. Met wat fantasie doet nummer vijf Staphorst (19-34) ook nog flink mee en nummer vier SC Genemuiden (20-35) mogen we ook nog niet volledig uitvlakken.
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag om half 3 nog naar ON gebeld met de vraag of het door ging, moest ik over een kwartier maar even terugbellen, de scheids was met een vork in het veld aan het prikken en als het water weg liep zou het doorgaan, anders niet. Lijkt me wel wat raar, dat een kwartier voor aanvang pas beslist wordt of het door gaat. Ben maar thuis gebleven.
Zo te zien geen al te spannende pot gemist. Is Andor er nog geweest?
 

Abubakari

Well-known member
Als zij de beker laten schieten, laat ik ON een keer schieten. :) Nee, ik had geen tijd.

Die ON'er naast ons was lekker bezig dinsdag.

"Het is de beker maar".
"zaterdag is belangrijker"
"Van ACV verliezen we toch in de volgende ronde" (ACV werd vervolgens ook uitgeschakeld door een eerste klasser)
"Zaterdag wordt het toch afgelast"
 

noordooster

Well-known member
Die ON'er naast ons was lekker bezig dinsdag.

"Het is de beker maar".
"zaterdag is belangrijker"
"Van ACV verliezen we toch in de volgende ronde" (ACV werd vervolgens ook uitgeschakeld door een eerste klasser)
"Zaterdag wordt het toch afgelast"

ON pakt nu in de competitie wel een belangrijke en onverwachte winst : 4 - 6 tegen CSV Apeldoorn
ACV wint met 2-1 van NSC en staat 2 punten achter de koploper met nog 2 wedstrijden tegoed.
Staphorst speelt thuis met 1-1 gelijk tegen Eemdijk.
 

noordooster

Well-known member
Bij rust was het 2-0 voor CSV Apeldoorn.
Na rust scoorde ON Groningen 6x . Getuar Derguti maakte er daarvan 4.
Edit: Volgens VoZ was het Getuar Derguti, maar ik zag later dat het broer Erolind was.
Mooie overwinning van ON Groningen en de tussentijdse overgang van Erolind Derguti van Koninklijke HFC pakt dus prima uit voor ON.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dit:
Eerste uitzege Oranje Nassau

In Apeldoorn won Oranje Nassau verrassend met 4-6 van het favoriete CSV Apeldoorn.

In de eerste helft zag het daar ondanks een paar goede mogelijkheden van Oranje Nassau niet naar uit. Bij rust was het 2-0 en leek er voor Apeldoorn niets aan de hand. Toen Erolind Dergutti en Max Blauw binnen een kwartier beiden scoorden werd het pas echt leuk. 3-2, 3-3, 4-3, 4-4, 4-5 en 4-6. Erolind scoorde 4 keer en super-sub Bob Poorta maakte de zesde.

Morgen in de loop van de dag een volledig verslag met foto's van Bert Postma. Nu even genieten!
 
G

Gast

Guest
Door het gelijke spel tegen Eemdijk kan Staphorst de tweede periode niet meer winnen. Verrassend na de 9-0 vorige week tegen Dronten.
 

bqandy

Well-known member
Mooie overwinning van ON Groningen en de tussentijdse overgang van Erolind Derguti van Koninklijke HFC pakt dus prima uit voor ON.

Volgens mij moest Erolind een beetje warm draaien bij ON, want in de voorgaande wedstrijden was dat beetje extra er niet. Mooi dat het er nu wel is.
Een stapje lager speelt het Groninger PKC'83 opnieuw voor een plek in de hoofdklasse, want de tweede periode werd gewonnen.
 

de waan

Well-known member
Leuk potje met een paar fijne doelpunten. :duim:

Derguti had ook zomaar rood kunnen krijgen voor rust.
 

noordooster

Well-known member
Het ging lekker voor ON in de tweede helft.
Maar de trainer zal toch ook wel geschrokken zijn van de fouten in de verdediging ?
De 1-0 en de 2-0 bijvoorbeeld waren toch dikke dekkingsfouten.
 

noordooster

Well-known member
ACV door een 0-1 winst bij Sparta Nijkerk de nieuwe koploper in de Hoofdklasse B.
Gelijk in punten met DOVO, maar 2 wedstrijden minder gespeeld.
Ik zou het mooi vinden wanneer het ACV eindelijk lukt te promoveren uit de Hoofdklasse.
 
Bovenaan