Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

Unregistere

Well-known member
Excelsior '31 klimt ook goed op. Nu ineens gedeeld derde samen met CSV Apeldoorn!

Overigens wel opvallend dat Flevo Boys gisteren al over Geert kon beschikken. Erg snel voor een internationale overschrijving.
 

Unregistere

Well-known member
Leuke competitie hoor! Dit is na vandaag het linkerrijtje:

1 DOVO 13-27
2 CSV Apeldoorn 13-26
3 Staphorst 13-25
4 ACV 13-25
5 SC Genemuiden 13-24
6 SDC Putten 13-23
7 Excelsior '31 13-23
8 Sparta Nijkerk 13-22
 

noordooster

Well-known member
Leuke competitie hoor! Dit is na vandaag het linkerrijtje:

1 DOVO 13-27
2 CSV Apeldoorn 13-26
3 Staphorst 13-25
4 ACV 13-25
5 SC Genemuiden 13-24
6 SDC Putten 13-23
7 Excelsior '31 13-23
8 Sparta Nijkerk 13-22

Ja, het is zeker spannend bovenin. En het zijn allemaal ploegen die alleen al qua naam en geschiedenis niet zouden misstaan in de derde divisie. Ik duim voor , in deze volgorde, ACV, Staphorst en Genemuiden.
Onderin wil het met Flevo Boys niet vlotten, ondanks de tussentijdse komst van Geert Arend Roorda.
Dat Dronten met slechts 2 punten onderaan staat verbaast mij niet.
En het zou mooi zijn wanneer Oranje Nassau zijn huidige 12e plaats minimaal kan vasthouden.
 

de waan

Well-known member
Staphorst is qua naam en geschiedenis toch geen derde divisie-club? Tot een jaar of vijf a tien terug een modale amateurclub.
 

SanMark.

Well-known member
Staphorst is qua naam en geschiedenis toch geen derde divisie-club? Tot een jaar of vijf a tien terug een modale amateurclub.

Staphorst is inderdaad geen 'ouwe' klassieke hoofdklasse club maar ze spelen inmiddels al 10 jaar op hoofdklasse niveau.( En als je de eerste klasse meerekent want dat was in die jaren het ??n a hoogste niveau) spelen ze inmiddels 15 a 16 jaar op dit niveau.
 

Unregistere

Well-known member
Trainersnieuws uit de afdeling:

Marco Roelofsen heeft zijn contract bij Sparta Nijkerk met een jaar verlengd.

Eemdijk moet echter wel op zoek naar een nieuwe trainer. Ulrich Landvreugd vertrekt komende zomer na drie seizoenen bij de club.

Ook bij Swift vindt komende zomer een trainerswissel plaats. Mark Evers gaat, Bart Logchies wordt zijn opvolger.
 

De Groene Scout

Well-known member
Stan in zaterdag B wordt steeds leuker. Koploper DOVO verloor vandaag. Nummers 1 t/m 5 nu 2 punten van elkaar.
Excelsior'31 is inmiddels ook aangesloten en die gaan ook nog wel meedoen. Vandaag 8-0 winst op lelijk eendje ASV Dronten.

De stand:
Staphorst 14-14
ACV 14-28
DOVO 14-27
CSV Apeldoorn 14-26
Excelsior'31 14-26
 

Abubakari

Well-known member
ON voor de vijfde keer op rij verloren, nu bij concurrent Barneveld. Volgende week thuis tegen ACV, de nummer twee...
 

Unregistere

Well-known member
SC Genemuiden en SDC Putten staan ook maar op vier punten van Staphorst en ACV, die doen dus nog net zo goed mee. Gewoon een mooie top zeven!
 

noordooster

Well-known member
Staphorst is inderdaad geen 'ouwe' klassieke hoofdklasse club maar ze spelen inmiddels al 10 jaar op hoofdklasse niveau.( En als je de eerste klasse meerekent want dat was in die jaren het ??n a hoogste niveau) spelen ze inmiddels 15 a 16 jaar op dit niveau.

Van die 8 genoemde clubs heeft Staphorst denk ik wel de minste geschiedenis in het zaterdagvoetbal. Ik kan me herinneren dat ze midden jaren '90 nog in de 4e klasse speelden. Er is daar overigens sindsdien op allerlei gebied wel het e.e.a. neergezet.
Qua naam vind ik persoonlijk " Staphorst" wel goed op zijn plaats in de derde divisie zaterdag.
 

noordooster

Well-known member
Bij CSV Apeldoorn wordt J?rgen Schefczyk de opvolger van Peter Boeve als trainer.
Hij is nu trainer van Bennekom en was in het verleden ook al trainer bij CSV Apeldoorn.
 

de waan

Well-known member
Als trainer van destijds de Koninklijke UD zelfs nog regelmatig op het oude forum te vinden.
 

Abubakari

Well-known member
ACV pakt de koppositie door met 9 man (tegen 10) tegen de verhouding in de 90' minuut met 0-1 bij ON te winnen. Staphorst verloor.
 

noordooster

Well-known member
Jammer voor Staphorst dat ze in blessuretijd verliezen bij DOVO. ( 1-0 )
Het blijft stuivertje wisselen bovenaan.
Nu is ACV weer koploper na die winnende goal in de laatste minuut.
Omar Kavak rekent bijna in zijn eentje namens Genemuiden af met Putten.
 

Unregistere

Well-known member
CSV Apeldoorn blijft ook goed meedoen. Wonnen met 3-1 van Urk, keurig derde. Ik zag dat Richard van Schooten twee keer scoorde. Is dat de ex-spits van NSC? Naam zegt me nog iets uit het enige seizoen waarin ASWH met NSC in een competitie zat.

Flevo Boys Emmeloord won met 3-0, maar Geert Arend Roorda speelde niet mee.
 

noordooster

Well-known member
Gaat Jan Hooiveld het komend seizoen terug naar ACV ?
Ik hoorde in Hardenberg het enkele supporters suggereren.
Hooiveld heeft op dit moment geen basisplaats bij HHC en hij komt ook niet altijd als invaller binnen de lijnen en van die situatie baalt hij zichtbaar.
Als ik Hooiveld was, zou ik eerst eens afwachten wie de nieuwe trainer van HHC wordt en wat die van plan is.
En misschien spelen HHC en ACV komend seizoen wel beide in de derde divisie.
 

De Groene Scout

Well-known member
De eerste duels in zaterdag B liggen er inmiddels uit:
AZSV - CSV Apeldoorn
NSC Nijkerk - Flevo Boys

Zal nog wel meer bijkomen, want die sneeuw is in het midden en oosten echt niet weg morgen.
 

noordooster

Well-known member
Koploper ACV wint met 0-3 bij Genemuiden.
De Assenaren speelden vooral de eerste helft sterk en bij rust was het al 0-3.
In de tweede helft maakten de sterke wind en de sneeuwbuien goed voetbal moeilijk, maar ook met wind tegen bleef ACV gemakkelijk op de been.
Staphorst verloor met 2-0 op Urk .
 
Bovenaan