Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

de waan

Well-known member
1. ACV
2. AZSV
3. DOVO
4. Eemdijk
5. Excelsior'31
6. Flevo Boys
7. Genemuiden SC
8. NSC Nijkerk
9. Oranje Nassau
10. SDC Putten
11. SDV Barneveld
12. Sparta Nijkerk
13. Staphorst
14. Urk
15. asv Dronten
16. csv Apeldoorn
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Deze variant hadden we hier ook al eens neergezet.
Ik vind het een mooie klasse met aansprekende clubs en het wijkt niet veel af van wat je in de Hoofdklasse C kon verwachten.
Ik denk niet dat er 1 uitgesproken favoriet bij zit.
 

noordooster

Well-known member
Eemdijk voelt zich volgens mij zelf ook altijd wat meer verbonden met DOVO en dergelijke dan met de clubs aan de andere kant.

Ze zitten nu toch gewoon bij DOVO in ?
Ik denk trouwens dat bij beide zaterdaghoofdklassen de keuze DFS/ Eemdijk de enige was waarover je wat kon discussi?ren.
 

Unregistere

Well-known member
Ze zitten nu toch gewoon bij DOVO in ?
Ik denk trouwens dat bij beide zaterdaghoofdklassen de keuze DFS/ Eemdijk de enige was waarover je wat kon discussi?ren.

Ja, precies. Daarom zei ik het ook, als reactie op Joosts opmerking dat het opmerkelijk was dat Eemdijk in B zat en niet in A. ;)
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij AZSV is Coplan Samouoro aan komen waaien op de valreep. Hij verliet vorig jaar in de voorbereiding HSC'21 zonder enige aankondiging voor een avontuurtje op Cyprus. Een jaartje later is hij weer terug en belde in de regio diverse clubs op om onderdak te vinden (o.a. ook Quick'20 en HSC'21).
Het antwoord van HSC-zijde was heel duidelijk op de vraag of hij zich bij HSC'21 mocht melden: "wat denk je zelf Coplan?"
 

de waan

Well-known member
Ik vraag me af hoe dat zit, want ik weet niet beter of hij heeft overschrijving aangevraagd naar Quick'20. Maar waarschijnlijk kan hij nog tot 31 augustus verkassen.
 

Unregistere

Well-known member
Als hij zich wel heeft overgeschreven naar Quick '20 en al als lid van die vereniging in het systeem van de KNVB staat, moet hij denk ik met een goede werkgeversverklaring op de proppen komen. Dan kan hij aantonen dat hij echt niet meer op zondag kan voetballen en vermoedelijk lukt het dan wel om bij AZSV aan te sluiten.
 

noordooster

Well-known member
Morgen begint de competitie weer.
De hoofdklasse B is een prachtige competitie met veelal bekende verenigingen.
Veel van de clubs spelen al langere tijd in de top van het zaterdagvoetbal.
In Assen staat de klassieker ACV - sc Genemuiden op het programma.
Genemuiden heeft zich versterkt, ik verwacht ze dit jaar niet weer onderin.
ACV zal wel weer meedraaien in de subtop.
Staphorst ontvangt Urk. Ik zie Staphorst niet als kampioenskandidaat.
DOVO, AZSV, Excelsior '31 zullen wel meedoen voor de bovenste plaatsen.
Ik denk dat Dronten, Oranje Nassau en NSC het moeilijk gaan krijgen.
Misschien Eemdijk ook wel, maar van die club weet ik niks.
 

De Groene Scout

Well-known member
Excelsior'31 wint op het nippertje met 4-3 tegen SDV Barneveld. Volgens de reacties op twitter een hele gelukkige 3-punter
AZSV gaat opnieuw als een speer (0-5 inmiddels uit bij CSV Apeldoorn met 3 goals van Rik van der Eerden, 1x Bouwmeister en 1x Schutten).
Als iemand nog een poultje moet invullen; schrijf die dan op als titelkandidaat.
 

Abubakari

Well-known member
Oranje Nassau 4-1 onderuit bij SDC Putten, redelijk forse nederlaag tegen een ploeg die de laatste jaren in de middenmoot eindigde.
 

de waan

Well-known member
Ik heb geen idee wat zijn overweging is geweest, maar het lijkt me logisch dat de reistijd er mee te maken heeft gehad.

Maar neemt niet weg dat ik het erg jammer vind.
 
Bovenaan