Hoofdklasse B 2016-2017 (zaterdag)

noordooster

Well-known member
Staphorst, ACV en Genemuiden aan kop.
Staphorst zelfs nog met de volle buit.
Zou Jan Vlap het ook daar flikken ?
 

bqandy

Well-known member
Die man is doorgaans stand-up comedian?

Haha. Ik zag bij Jong FC eerder inderdaad aardig wat mensen die normaal ook bij ON komen. Het gaat denk ik om 50 mensen die dan toch voor Groningen 2 kiezen.

Bij Oranje Nassau komt nooit veel publiek.
En het zal ook niet geholpen hebben dat ze nog zonder punten zaten.

Tja. Bij de kampioenswedstrijd waren er misschien 150 mensen. Erg droevig allemaal. Bij de eerste thuiswedstrijd waren er ook niet meer dan honderd hoorde ik van een andere ON man. Toen speelden ze ook tegelijk met Jong Groningen. Maar je kunt een verzoek indienen bij de KNVB om dat zo veel mogelijk te voorkomen.
 

bqandy

Well-known member
ON geeft als bezoekersaantal op VoetbalopZaterdag 200 mensen op en bij de vorige wedstrijd 300. Als alle clubs hun bezoekersaantallen verdubbelen kom je wel aan aardig wat publiek bij je wedstrijden, tjongejonge. Ik ga er zaterdag weer heen. FF vragen wie die dingen door geeft.
 

de waan

Well-known member
Ik ben nu bij vijf wedstrijden in de 2e divisie geweest en vier keer was het aantal bij VoZ hoger dan mijn inschatting/telling. De vijfde keer (Jong Twente) was het aantal dat ik heb doorgegeven overgenomen.
 

Unregistere

Well-known member
De clubcorrespondent dient het toeschouwersaantal in te vullen. Dus het komt altijd bij de thuisspelende vereniging vandaan.
 

bqandy

Well-known member
Ik ben nu bij vijf wedstrijden in de 2e divisie geweest en vier keer was het aantal bij VoZ hoger dan mijn inschatting/telling. De vijfde keer (Jong Twente) was het aantal dat ik heb doorgegeven overgenomen.

Ik ben twee keer bij Jong FC Groningen geweest. De eerste keer gaven ze mi een te laag toeschouwersaantal door. 300 ipv een kleine 400. De tweede keer tegen ASWH zaten ze precies goed. Dus die geloof ik inmiddels een beetje. :)

Maar dat je er een paar toeschouwers bij op gooit, kan ik me nog voorstellen, maar de aantallen meer dan verdubbelen.... Want ik maakte bij de laatste wedstrijd van ON er 100 van, maar die waren er net niet. Het was iets tussen de 90 en 95. Het was echt makkelijk koppies tellen bij een blessurebehandeling aan het einde van de eerste helft en er kwam daarna vrijwel niks meer bij.
 

bqandy

Well-known member
De clubcorrespondent dient het toeschouwersaantal in te vullen. Dus het komt altijd bij de thuisspelende vereniging vandaan.

Weet ik en ik schat het bij wedstrijden die ik zag, al die jaren, altijd veel lager in wat ik dan op VoZ zag.
Maar misschien ook wel wat frustratie. Ik kwam begin jaren 80 wel eens bij ON en dan stond het bijna dubbel rond, zeker 800 mensen. Een paar jaar geleden in de hoofdklasse was het bij de derby ON - PKC en omgekeerd ongeveer 500 mensen. Maar toen ze beide in de 1e klasse speelden kwamen er slechts 150 mensen op die derby's af.
 

Unregistere

Well-known member
Weet ik en ik schat het bij wedstrijden die ik zag, al die jaren, altijd veel lager in wat ik dan op VoZ zag.
.

Het is ook best wel lastig om het echt helemaal juist in te schatten, vind ik altijd. Je hebt toch best al gauw 100 mensen bij elkaar. Vaak is het de tweede helft ook drukker. Maar goed, soms klopt er inderdaad echt helemaal niets van.
 

Abubakari

Well-known member
ON begon slecht (4-1/4-0/4-0 verloren) maar lijkt nu op weg naar de tweede zege op rij, 2-0 voor tegen Sparta Nijkerk.

Benieuwd of de penningmeester deze keer klaagde over de concurrentie van Mamio, Jong Groningen speelde uit, dus die concurrentie heeft ON niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
Excelsior'31 stelt tot dusverre zwaar teleur. Tot nu toe werden slechts 4 puntjes gesprokkeld door de ploeg die het ook wel eens over de 2e divisie heeft gehad.
SDC Putten won thuis van koploper Staphorst, waardoor ACV (dat ook won) de nieuwe koploper is geworden.
Verder met Genemuiden en DOVO wel de verwachte clubs in de top.
 

bqandy

Well-known member
ON begon slecht (4-1/4-0/4-0 verloren) maar lijkt nu op weg naar de tweede zege op rij, 2-0 voor tegen Sparta Nijkerk.

Benieuwd of de penningmeester deze keer klaagde over de concurrentie van Mamio, Jong Groningen speelde uit, dus die concurrentie heeft ON niet.

135 mensen. Erg weinig. Maar een leuke wedstrijd.

http://www.tweenul.nl/nieuws/sterk-spelend-oranje-nassau-zet-sparta-nijkerk-opzij

Trouwens. Ik ken dus degene die de berichtjes van ON voor VoZ schrijft.We hebben het even over de toeschouwersaantallen gehad die hij door gaf. Nu zit hij ineens met 100 toeschouwers een stuk lager dan ik heb geteld. :D
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
135 mensen. Erg weinig. Maar een leuke wedstrijd.

Ik twijfelde vanmiddag tussen Mamio en ON. Ik zag dat ON over 14 dagen thuis tegen ASV Dronten moet, ik vreesde dat het tegen Sparta N. weer net zo'n wedstrijd als laatst tegen Apeldoorn zou worden. Mooi dat dat mee viel. Volgende week Urk uit, daarna dus ASVD thuis.
 

noordooster

Well-known member
ACV is koploper
Snap er geen hout van
Ze spelen wel zo slecht hoe dit kan geen idee

Dat Fred de Boer een trainer is die goed op resultaat kan spelen heeft hij laten zien in zijn periode bij Drachtster Boys.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ACV bovenaan blijft.
 
Bovenaan