Hoofdklasse A zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
In beide gemiddelden zonder uitschieters zitten twee beloftenclubs. Maar zelfs als er op zaterdag nog twee niet beloften hadden gezeten had dat voor het gemiddelde en de conclusie weinig uitgemaakt. Dat zouden clubs zijn geweest die al rond het gemiddelde van de divisie zouden liggen. Het zaterdaggemiddelde zou er wel wat mee omhoog gaan. Als ik reken met twee drukke clubs met 450 toeschouwers dan gaat het zaterdaggemiddelde naar 495.

Het verschil tussen 450 en 500 toeschouwers lijkt mij tijdens een wedstrijd niet eens waarneembaar.

Dat is dan inderdaad lood om oud ijzer.

SanMark.

Well-known member
Nogmaals, hoe Joost het verder ook brengt zal mij worst wezen.
Net zo goed als dat hij zijn cijfers, waarvan je geen enkel bewijs hebt of ze kloppen, op een bepaalde manier wil presenteren.

Zoals ik al zei, je kan het beste uitgaan van wat spelers ervan vinden die zowel op zaterdag als op zondag hebben gevoetbald en liefhebbers die redelijk wat wedstrijden meemaken op za. en op zo.
Het zal aan mij liggen maar ik hoor en lees nogal eens van spelers die het zondagvoetbal verruilen voor dat op zaterdag vanwege zaken als publiek en entourage , maar uiteraard kunnen dan ook allerlei andere zaken een rol spelen.

Dit gaat over de zo hoofdklasse A. Mijn ervaring bij de clubs waar ik wel eens kom, is dat Emmen, Be Quick 1887 en MSC weinig publiek trekken, Alcides wat meer dan MSC en Hoogeveen nog wat meer, ongeveer evenveel als HZVV dat op zaterdag op hetzelfde sportcomplex speelt.
Mijn ervaring met andere zaterdaghoofdklassers uit Drenthe en Overijssel , zoals Staphorst, Genemuiden en ACV, is dat die wel wat meer publiek trekken.

Als de cijfers je niet uitkomen dan boeit het toevallig niet zoveel.

Joost

Well-known member
Nogmaals, hoe Joost het verder ook brengt zal mij worst wezen.
Net zo goed als dat hij zijn cijfers, waarvan je geen enkel bewijs hebt of ze kloppen, op een bepaalde manier wil presenteren.

Zoals ik al zei, je kan het beste uitgaan van wat spelers ervan vinden die zowel op zaterdag als op zondag hebben gevoetbald en liefhebbers die redelijk wat wedstrijden meemaken op za. en op zo.
Het zal aan mij liggen maar ik hoor en lees nogal eens van spelers die het zondagvoetbal verruilen voor dat op zaterdag vanwege zaken als publiek en entourage , maar uiteraard kunnen dan ook allerlei andere zaken een rol spelen.

De door jouw genoemde Powel heeft nog nooit in zijn leven een wedstrijd in een zondagcompetitie gespeeld.

Het aantal spelers dat ieder jaar de overstap van zaterdag naar zondag vanwege de entourage en het publiek is nul. Dat is echt een mythe, ze kunnen dat wel zeggen maar kiezen echt puur voor het geld. En daar is echt niets mis mee.

bqandy

Well-known member
Inhaal:
Zaterdag:
Hollandia - Alphense Boys.
Zondag:
MSC - Hoogeveen
Velsen - Be Quick 1887
SDO - SJC

Unregistere

Well-known member
Ook op de zaterdagmiddag lukt het Alphense Boys niet om de enorme ambities waar te maken. Ze lopen een nieuwe nederlaag op bij Hollandia: 3-0.

de waan

Well-known member
Enig idee wat er met Joost Screever is? Heb zijn naam volgens mij nog niet ??n keer voorbij zien komen in de opstelling van Hoogeveen.

De Groene Scout

Well-known member
Ik gok dat het nog steeds de nasleep van de blessure is van vorig seizoen. Mogelijk is het studentenleven in Groningen ook zwaar.
Een fitte Screever is geen discussie op hoofdklasse-niveau; die zou dan altijd spelen.

bqandy

Well-known member
Enig idee wat er met Joost Screever is? Heb zijn naam volgens mij nog niet ??n keer voorbij zien komen in de opstelling van Hoogeveen.

Ik ben zondag bij Be Quick - Hoogeveen. Ik vraag het wel aan de trainer. Als ik het niet vergeet.

bqandy

Well-known member
Ronde 8

Zaterdag
Jos Watergraafsmeer - VOC
Alcides ? Quick 20
Zondag
Leonidas - SDO
Be Quick 1887 ? Hoogeveen
Emmen ? Velsen
Hollandia ? HBS
Alphense Boys ? SJC
RKAVV ? MSC

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
VOC keek in Amsterdam na zes minuten al tegen een 2-0 achterstand aan, dan wordt het lastig winnen. De aansluitingstreffer van Robbert Stout, die toch wel zijn goaltjes meepikt, bracht even nieuwe hoop. Maar uiteindelijk weer een nederlaag.

Unregistere

Well-known member
Alphense Boys wint nu eens wel. Met 2-0 van SJC, best verrassend. Kees 'Pier' Tol maakte de eerste.

Leonidas klopte SDO met 5-2. De Rotterdamse goals kwamen van Eren Yildizturan (2), Levi Marengo, Diego Liefden en Jerome Agbo.

Bovenaan