Hoofdklasse A zondag 2019/20

Abubakari

Well-known member
Pas maar op, anders kom ik de volgende keer weer kijken.
Vorig seizoen 0-2 tegen Alcides, 0-5 tegen MSC en de beker uitschakeling tegen een derde klasser van Be Quick gezien. Daar komt dan de draak tegen RKWIVHZH van dit seizoen nog bij.

Maar dat ze in mijn afwezigheid wel presteren geloof ik wel hoor.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 5:
Quick'20 – MSC
Velsen – Be Quick 1887
Emmen – Leonidas
VOC – Hoogeveen
Alcides – Hollandia
HBS – JOS Watergraafsmeer
Alphense Boys – RKAVV
SDO – SJC
 

Unregistere

Well-known member
Leuk overzichtje weer! Leonidas kwam goed weg in elk geval.

Voor VOC begint het er toch wel pijnlijk uit te zien. Zegt toch ook wel iets over de zwakke bezetting van de eerste klasse zondag in West II.

HBS komt ook nog niet echt los.
 

de waan

Well-known member
Toch slaagde ook Moerse Boys erin uit die zwakke eerste klasse te promoveren. Niet dat die het zo goed doen, maar toch.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Die waren nog redelijk gelijkwaardig aan VOC in de competitie, naar plek drie was er een flink gat. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat VOC vorig seizoen ongeslagen kampioen werd en nu nog geen wedstrijd heeft gewonnen, terwijl het team nauwelijks is gewijzigd. Misschien komt het nog hoor, maar heel hoopgevend is de start niet.
 

de waan

Well-known member
Is ook niet meer dan logisch natuurlijk, zeker in de breedte. Zo'n beetje de helft van alle clubs is de afgelopen jaren weggevallen uit die afdeling.
 

Unregistere

Well-known member
Precies, dat is het voornaamste probleem. Vorig seizoen liepen er veredelde tweedeklassers mee te ballen. Qua club is de eerste klasse misschien ook wel een beetje het plafond voor VOC, dat ooit aan de hand van een exceptionele speler flink klom op de voetballadder, maar in principe nooit echt in de amateurtop meedraaide.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 6
Zaterdag:
Be Quick 1887 – Alphense Boys
Hollandia – Quick'20
JOS Watergraafsmeer – RKAVV
Zondag:
Leonidas – HBS
Velsen – Alcides
Emmen – SDO
MSC – Hoogeveen
SJC – VOC
 

De Groene Scout

Well-known member
De 3 zaterdag duels eindigen allemaal in 2-1 voor de thuisploeg. Be Quick hierdoor vaster in de middenmoot. JOS en Hollandia blijven goed draaien bovenin.
Quick'20 mag weer even naar beneden kijken. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Keurig gedaan hoor Andy, van harte! :duim:

Het zal Alphense Boys toch wel tegenvallen zo. Tol gewoon gepasseerd of had hij last?
 

Unregistere

Well-known member
6-6, geniaal!!

VOC maar weer eens verloren. De Rotterdammers kwamen nog wel op 0-1 door Yannick Koevermans, maar dat was niet voldoende om de zesde nederlaag in zes duels te voorkomen.

Opmerkelijk ook dat veteraan Marruchen Zimmerman maar blijft scoren voor Leonidas...

En ook opmerkelijk dat Kees 'Pier' Tol gepasseerd is.
 

bqandy

Well-known member
Vond ik ook opmerkelijk, want de twee keer dat ik hem zag spelen heeft hij altijd wel ??n moment. Hij scoorde nog tegen BQ, maar daar was een overtreding aan vooraf gegaan, maar je zag wel hoe makkelijk hij die bal in ??n keer in de kruising joeg.
Hij verving Joey Lauhouh Kouadio. Dat was opmerkelijk, want die was erg gevaarlijk zaterdag. Die zat tegen MSC dan weer op de bank en viel toen goed in.
 

Unregistere

Well-known member
Waarschijnlijk dus nu al een soort van paniek. Het is ook altijd lastig om met de druk van de titelfavoriet te moeten voetballen.
 

bqandy

Well-known member
Waarschijnlijk dus nu al een soort van paniek. Het is ook altijd lastig om met de druk van de titelfavoriet te moeten voetballen.

Ik beluisterde nog een interview met de trainer van Alphense Boys. Daarin werd gemeld dat Tol vorige week ook al op de bank begon.
 

Unregistere

Well-known member
Ik beluisterde nog een interview met de trainer van Alphense Boys. Daarin werd gemeld dat Tol vorige week ook al op de bank begon.

Kijk aan. Dan zou het dus toch ook zo kunnen zijn dat het stilaan wat minder wordt met hem. Zijn verblijf bij Spijkenisse was ook niet echt succesvol. Maar goed, wel een prima vergoeding, dus ongetwijfeld weinig te klagen!
 

bqandy

Well-known member
Speelronde 7
Zaterdag:
Quick'20 – Alphense Boys
Zondag
Hoogeveen – JOS
HBS – Alcides
VOC – Be Quick 1887
MSC – Hollandia
RKAVV – Emmen
SDO – Velsen
SJC – Leonidas
 
Bovenaan