Hoofdklasse A zondag 2019/20

bqandy

Well-known member
Ronde 6
Zaterdag:
Be Quick 1887 – Alphense Boys
Hollandia – Quick'20
JOS Watergraafsmeer – RKAVV
Zondag:
Leonidas – HBS
Velsen – Alcides
Emmen – SDO
MSC – Hoogeveen
SJC – VOC

De Groene Scout

Well-known member
De 3 zaterdag duels eindigen allemaal in 2-1 voor de thuisploeg. Be Quick hierdoor vaster in de middenmoot. JOS en Hollandia blijven goed draaien bovenin.
Quick'20 mag weer even naar beneden kijken. :duim:

Unregistere

Well-known member
Keurig gedaan hoor Andy, van harte! :duim:

Het zal Alphense Boys toch wel tegenvallen zo. Tol gewoon gepasseerd of had hij last?

Unregistere

Well-known member
6-6, geniaal!!

VOC maar weer eens verloren. De Rotterdammers kwamen nog wel op 0-1 door Yannick Koevermans, maar dat was niet voldoende om de zesde nederlaag in zes duels te voorkomen.

Opmerkelijk ook dat veteraan Marruchen Zimmerman maar blijft scoren voor Leonidas...

En ook opmerkelijk dat Kees 'Pier' Tol gepasseerd is.

bqandy

Well-known member
Vond ik ook opmerkelijk, want de twee keer dat ik hem zag spelen heeft hij altijd wel ??n moment. Hij scoorde nog tegen BQ, maar daar was een overtreding aan vooraf gegaan, maar je zag wel hoe makkelijk hij die bal in ??n keer in de kruising joeg.
Hij verving Joey Lauhouh Kouadio. Dat was opmerkelijk, want die was erg gevaarlijk zaterdag. Die zat tegen MSC dan weer op de bank en viel toen goed in.

Unregistere

Well-known member
Waarschijnlijk dus nu al een soort van paniek. Het is ook altijd lastig om met de druk van de titelfavoriet te moeten voetballen.

bqandy

Well-known member
Waarschijnlijk dus nu al een soort van paniek. Het is ook altijd lastig om met de druk van de titelfavoriet te moeten voetballen.

Ik beluisterde nog een interview met de trainer van Alphense Boys. Daarin werd gemeld dat Tol vorige week ook al op de bank begon.

Unregistere

Well-known member
Ik beluisterde nog een interview met de trainer van Alphense Boys. Daarin werd gemeld dat Tol vorige week ook al op de bank begon.

Kijk aan. Dan zou het dus toch ook zo kunnen zijn dat het stilaan wat minder wordt met hem. Zijn verblijf bij Spijkenisse was ook niet echt succesvol. Maar goed, wel een prima vergoeding, dus ongetwijfeld weinig te klagen!

bqandy

Well-known member
Speelronde 7
Zaterdag:
Quick'20 – Alphense Boys
Zondag
Hoogeveen – JOS
HBS – Alcides
VOC – Be Quick 1887
MSC – Hollandia
RKAVV – Emmen
SDO – Velsen
SJC – Leonidas

bqandy

Well-known member
Quick'20 won met 3-2 van Alphense Boys. De Boys kunnen de titelaspiraties alvast in de koelkast zetten.
MSC - Hollandia gaat morgen niet door.
Het veld van MSC is deze zomer compleet op de schop gegaan. De drainage was slecht, wortels van de bomen er om heen werkten ook niet mee aan de goede conditie het veld.
Het veld zou begin oktober speelklaar zijn, maar door de vele regen is de grond niet goed ingedikt. Wanneer er op gespeeld wordt gaat de hele boel naar de klote. Dus in Meppel is wat droogte nodig.
Er kon eerst bij FC Meppel gespeeld worden, maar waarom dat vorige week en morgen niet kan is me een raadsel. Dat veld zal ook wel kwetsbaar zijn door de vele regen denk ik dan.

Unregistere

Well-known member
SJC is koploper na een 3-0 zege op Leonidas. JOS verloor namelijk met 3-0 bij Hoogeveen.

VOC pakte dan eindelijk het eerste puntje. Helaas voor bqandy gebeurde dat dan wel tegen Be Quick 1887.

HBS blijft ook kwakkelen, nu met 0-1 verloren van Alcides.

D? wedstrijd die je had moeten bezoeken in deze afdeling was duidelijk RKAVV - Emmen: 8-5!!!

bqandy

Well-known member
Emmen maakt 11 doelpunten in 2 wedstrijden, en pakt toch maar 1 punt. Dat is erg bijzonder.

Je kunt het ook anders zien. 14 goals tegen in twee wedstrijden en toch nog een punt pakken. Topprestatie. :duim:

Ik sprak zaterdag nog even met de DvhN journalist die bij de vorige wedstrijd (6-6) was geweest. Goede aanvallers, maar een hoofdklasse onwaardige defensie. Dat werd vandaag dus weer bewezen.

bqandy

Well-known member
SJC staat nu aan kop. Zouden ze bij een eventueel kampioenschap opnieuw kiezen voor de derde divisie za. ?

Je kan er bijna een grap van maken.
Waarom kiest een zondagclub er voor om een jaar in de zaterdagcompetitie te spelen?

Dan kunnen ze een jaar later op een niveau lager een kampioensfeestje vieren.

Bovenaan