Hoofdklasse A zondag 2019/20

bqandy

Well-known member
Op een zeker moment telde ik in 2 seizoenen een totaal van 25 spelers dat BQ van andere clubs haalde. en enkele malen telde ik slechts hooguit 3 a 4 " eigen spelers " in de opstelling van BQ1.

Dat klopt in principe. Maar van die 25 "gehaalde" spelers kwamen de meeste niet verder dan het tweede elftal.
En soms drie, vier spelers van de eigen opleiding klopt ook, maar dat waren er enkele keren ook zes of zeven. Vooral in de tweede helft van de competities.
 

bqandy

Well-known member
Speelronde 2

Hoogeveen – Alcides
MSC – Alphense Boys
Jos Watergraafsmeer – Be Quick 1887
Quick'20 – Leonidas
VOC – Emmen
HBS – SDO
SJC – Velsen
RKAVV – Hollandia

Alphense Boys heeft na de overwinning op Hoogeveen al ambitieus uitgesproken dat de club naar de derde divisie wil.
 

noordooster

Well-known member
Alphense Boys heeft na de overwinning op Hoogeveen al ambitieus uitgesproken dat de club naar de derde divisie wil.

En ook daar voor al.
Aan MSC de moeilijke taak om dat wat te dwarsbomen en om zelf wat meer vertrouwen te kweken.
Verder ben ik ook benieuwd of Hoogeveen zich kan herstellen van de tegenvaller in de eerste wedstrijd.
 

noordooster

Well-known member
Aan MSC de moeilijke taak om dat wat te dwarsbomen en om zelf wat meer vertrouwen te kweken.
Verder ben ik ook benieuwd of Hoogeveen zich kan herstellen van de tegenvaller in de eerste wedstrijd.

En zo geschiedde vandaag.
MSC verslaat Alphense Boys en Hoogeveen wint van Alcides.
Ook mooi, dat Emmen wint bij VOC.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker knap. Bij Alphense Boys balen ze nog steeds, las ik op Twitter. De aansluitingstreffer van Kees 'Pier' Tol tegen een tot tiental gereduceerd MSC kwam te laat.

De Rotterdamse clubs pakken ??n puntje. Leonidas speelt in Oldenzaal gelijk tegen Quick '20. Het werd 1-1, doelpunt van Jerome Agbo. VOC liet zich op eigen veld verrassen door Emmen en verloor met 3-4. De club van stand staat na twee duels dus nog op 0-0. Robbert Stout maakte er twee voor VOC, Sebastiaan Quispel maakte de andere treffer en deed daarna in een dansje een hond na.

SDO (0-3 bij HBS) en SJC (3-1 tegen Velsen) hebben na twee duels nog de maximale score.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vond Alphense Boys wat tegenvallen. Maar misschien had MSC zich wel goed ingesteld op de tegenstander. Veel strijd en inzet betekende wel zes keer geel, waaronder twee voor Barahilia. En het toeschouwersaantal? Niet mee dan bij Be Quick afgelopen zondag. Kunnen we daar weer even over zeiken. :jerry:
Verslag
https://www.tweenul.nl/nieuws/msc-trekt-met-tien-man-winst-tegen-alphense-boys-over-de-streep

Wegens gebrek aan tijd geen overzicht deze week.

Ik lees in het verhaaltje wel dat ze Alphense Boys een goede ploeg vonden, maar kennelijk hebben die het toch ook wel lastig als een tegenstander compact speelt. Dat is ook moeilijk natuurlijk.
 

bqandy

Well-known member
Speelronde 3 met de Meppeler derby.
Zaterdag
Alcides – MSC
Zondag
Quik'20 – Hoogeveen
Emmen – Hollandia
SDO – Be Quick 1887
Leonidas – RKAVV
HBS – SJC
Alphense Boys – JOS Watergraafsmeer
Velsen – VOC
 

Mug

Member
Zaterdagavond, de plaatselijke derby , Alcides tegen MSC. Hoe staan beide ploegen er werkelijk voor ? We gaan het zien. Mijn voorspelling is dat Alcides gaat winnen. Waar het op gebaseerd is , hoop.
 

De Groene Scout

Well-known member
Je lijkt gelijk te krijgen Mug. Ik lees dat Alcides beter is en de meeste kansen heeft gehad. Halverwege staan ze 1-0 voor.
 

Mug

Member
Leuk potje de Meppeler derby met heel veel kansen en Alcides als terechte winnaar.
Verslag: https://www.tweenul.nl/nieuws/alcides-speelt-met-gif-en-wint-derby-van-msc-ruim

Het wedstrijdverslag van Andy geeft goed weer hoe de derby verlopen is. Voor mij als Alcideaan die toch gekleurd kijkt, was het weer een mooie zaterdagavond. Circa 1500 man en vrouwen hebben een boeiende wedstrijd gezien met kansen over en weer. Ik, als voorstander van het weekend-voetbal,krijg weer bevestigd dat publiek altijd komt kijken, op welk tijdstip dan ook, wanneer er maar spanning en sensatie te beleven zijn. Dus regionaal met veel derby's.
 

Unregistere

Well-known member
Alphense Boys kan de titelaspiraties voorlopig even parkeren. De dure formatie verloor nu op eigen veld met 0-2 van JOS / Watergraafsmeer.

De Amsterdammers delen de koppositie met drie andere teams. Ook SDO (2-2 tegen Be Quick 1887), Hollandia (1-2 winst bij Emmen) en Leonidas (4-2 winst tegen RKAVV) hebben zeven uit drie. De Rotterdammers stonden binnen drie minuten met 0-2 achter, maar Assad El Harti en Eren Yildizturan brachten Leonidas langszij. Toen waren er pas twintig minuten gespeeld. In de slotfase kroonde de 36-jarige invaller Marruchen Zimmerman zich met twee goals tot matchwinner voor Leonidas.

De andere Rotterdamse club in de afdeling bungelt troosteloos onderaan. VOC verloor met 4-0 bij Velsen, de promovendus staat nog op nul en lijkt nog niet mee te kunnen in de hoofdklasse.

Quick '20 won in een doelpuntrijk duel van Hoogeveen (5-4) en HBS was in de clash der degradanten uit de derde divisie nipt te sterk voor SJC (1-0).
 

Unregistere

Well-known member
Leuk overzicht weer! En hierbij voor de liefhebber nog wat meer over de wedstrijd Leonidas - RKAVV:

EEkQ0hYXkAED5sr.jpg:large


De Rotterdammers mikken dus op een plek bij de bovenste zes.

Klein detail, de verslaggever van dienst vergeet dat ze niet op de veilige dertiende plaats eindigen, maar de allerlaatste strohalm in de nacompetitie nodig hadden en met dank aan Phil Collins niet degradeerden. Maar dat terzijde.
 

Unregistere

Well-known member
Heftig nieuws. Kelvin Maynard, sinds deze zomer uitkomend voor Alphense Boys, is het slachtoffer geworden van het schietincident van gisteravond in Amsterdam-Zuidoost. Daarbij is de 32-jarige verdediger om het leven gekomen. Uiteraard is de competitiewedstrijd bij Hollandia van komende zaterdag uit het programma gehaald.
 
Bovenaan