Hoofdklasse A zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
De indeling voor de hoofdklasse A zondag ziet er komend seizoen als volgt uit:

Alcides
Alphense Boys
Be Quick 1887
Emmen
HBS
Hollandia
Hoogeveen
JOS / Watergraafsmeer
Leonidas
MSC
Quick '20
RKAVV
SDO
SJC
Velsen
VOC

Een mix van vooral het hoge noorden en een aantal clubs uit het westen (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam) dus. Weer eens wat anders. Liefst drie degradanten uit de derde divisie aan boord. Quick '20 lijkt hier een beetje de vreemde eend in de bijt qua ligging of vergis ik me?
 

de waan

Well-known member
Quick'20 had denk ik graag tegen de Achterhoekse clubs gespeeld, maar een indeling B was wel heel onlogisch geweest.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanuit Oldenzaal kun je binnen een uur rijden in Drenthe zijn, daar zitten toch 4 clubs. Wat dat betreft zijn ze er iets op vooruit gegaan.
Ze missen slechts de derby.
 

bqandy

Well-known member
Wat een kut indeling voor de noordelijke clubs. Niet alleen voor Q20 was het gunstiger geweest als de Gelderse clubs er in zaten, ook voor BQ en de Drentse clubs. Naar de regio Rotterdam vanuit Groningen is het iets van een kleine 250 kilometer over de weg. Regio Arnhem 170.
 

de waan

Well-known member
Joost Screever was op een interviewtje op Hoogeveen TV niet bijster complimenteus over Be Quick. :oops:
 

bqandy

Well-known member
Joost Screever was op een interviewtje op Hoogeveen TV niet bijster complimenteus over Be Quick. :oops:

Haha. Gezellige jongen die Joost.
Ik kan me het gesprek bij Be Quick voorstellen.

Joost: ?Hoe gezellig zijn de randvoorwaarden bij Be Quick??
TC BQ: ?Er is een trainingskamp in de winterstop. We bieden een mooi podium, hoofdklasse, om te voetballen en er is een leuke groep met veel studenten zoals jij.?
Joost: ?Klinkt gezellig.?
TC BQ: ?Maar je moet vooral investeren in jezelf. En je betaalt net als iedereen contributie.?
Joost: ?O, dat vind ik minder gezellig.?


Geintje natuurlijk, maar dan moet hij het Esserbergstadion maar niet beledigen. :D
Maar het zal me benieuwen, een universiteitsstudent bij Hoogeveen.
 

bqandy

Well-known member
Gaan we nog een beetje koffiedik kijken een week voordat het weer gaat beginnen? Dan kunnen we aan het einde van het seizoen weer eens lachen (of niet) over de voorspellingen.

Ik ken de kracht van de westelijke ploegen niet zo, maar de degradanten HBS en SJC verwacht ik wel bovenin met Hoogeveen. Hoogeveen heeft weer een sterk team. Quick'20 zal ook wel mee doen, maar of het een echte titelkandidaat is? Alcides en Be Quick 1887 moeten in de middenmoot mee kunnen draaien. De selecties zijn aardig in stand gehouden en waar mensen zijn verdwenen, zijn goede vervangers aangetrokken. En laat ik vv Emmen maar als de verrassende nieuwkomer noemen. MSC krijgt het moeilijk. Veel ervaring ingeleverd en de oefencampagne is ook niet bemoedigend.

Naast drie degradanten zijn er vijf clubs die promoveerden. Vorig jaar gingen twee van die nieuwkomers meteen naar de 3e divisie (DEM en Hoogland), maar ik denk niet dat het dit seizoen gaat gebeuren. Dat is overigens puur gevoelsmatig. :eek:
 

Unregistere

Well-known member
Gaan we nog een beetje koffiedik kijken een week voordat het weer gaat beginnen? Dan kunnen we aan het einde van het seizoen weer eens lachen (of niet) over de voorspellingen.

Ik ken de kracht van de westelijke ploegen niet zo, maar de degradanten HBS en SJC verwacht ik wel bovenin met Hoogeveen. Hoogeveen heeft weer een sterk team. Quick'20 zal ook wel mee doen, maar of het een echte titelkandidaat is? Alcides en Be Quick 1887 moeten in de middenmoot mee kunnen draaien. De selecties zijn aardig in stand gehouden en waar mensen zijn verdwenen, zijn goede vervangers aangetrokken. En laat ik vv Emmen maar als de verrassende nieuwkomer noemen. MSC krijgt het moeilijk. Veel ervaring ingeleverd en de oefencampagne is ook niet bemoedigend.

Naast drie degradanten zijn er vijf clubs die promoveerden. Vorig jaar gingen twee van die nieuwkomers meteen naar de 3e divisie (DEM en Hoogland), maar ik denk niet dat het dit seizoen gaat gebeuren. Dat is overigens puur gevoelsmatig. :eek:

Altijd leuk! Ben wel benieuwd of SJC meteen weer bovenin mee kan draaien hoor. Heb nou niet het idee dat ze veel sterker zijn geworden ten opzichte van vorig seizoen. In elk geval zijn beide topscorers vertrokken. En de nieuwe trainer krijgt het erg druk, aangezien hij op zaterdag ook Jong Almere City FC doet.

Persoonlijk zie ik in Alphense Boys wel een titelkandidaat. Hebben zich vrij spectaculair versterkt met spelers als Kelvin Maynard, Cem Sahin (beiden Quick Boys), Bright Ampong (Quick) en natuurlijk Kees 'Pier' Tol (Spijkenisse). Een ware goalgetter, al gaan de jaren tellen. En dan ook nog wat jongens die bij Katwijk, FC Rijnvogels en Noordwijk net niet in de basis stonden. Als clubs zich zo roeren, kan dat natuurlijk ook helemaal mislukken, maar de intentie om bovenin mee te draaien is er zeker. Ik zie dat ze starten tegen Hoogeveen, dat is gelijk een mooie graadmeter dan.

Voor Leonidas en VOC voorzie ik geen hoofdrol. Leonidas heeft in B een heel grillig seizoen gedraaid en werkt nu met een groep van bijna 30 spelers. Op goede dagen kunnen ze het denk ik iedereen lastig maken. Maar het lijkt mij te weinig constant.

VOC heeft geen gekke dingen gedaan, slechts enkele nieuwelingen begroet en verder in feite iedereen behouden van het kampioensteam uit de eerste klasse. Ze hebben wel enkele leuke spelers in de selectie, ook met ervaring op dit niveau. Topscorer Yannick Koevermans (24 goals) en linkspoot Robbert Stout (17 goals, 15 assists, ex-ASWH en -Papendrecht) zijn belangrijke krachten, net als Martijn de Vries. Voorbereiding is wat wisselvallig, met onder meer een ruime nederlaag tegen SC Feyenoord.

Wel leuk om VOC en Leonidas in deze afdeling te volgen. Ze starten gelijk tegen elkaar.
 

Unregistere

Well-known member
Heeft Leonidas weer wat exotische verrassingen gehaald?

Uit het transfertopic:

Nieuw: Amir Alisic (Coal), Jan Tuitel (XerxesDZB), Jerome Egbo (Elpido Xylofagou), Stanley Mailoa (Alphense Boys), John Sands (Cambridge), Youandi Renfurm (FC Lienden), Diego Liefden, Reza Ngarigota, Marruchen Zimmerman (allen Deltasport), Levi Marengo (De Jodan Boys), Nelson Vieira Tavares da Veiga (HBS), Andr? Bolivar (Westlandia), Kick Kerklaan (VDL), Stanley Ammerlaan (IFC), Lody Damiste (Alexandria '66), Evander Bendt (Zwarte Pijl), Djemy Pietersz (Delft), Faisel Mellah (HBSS)

Weg: Tsanislav Tsankov (Steenbergen), David Kappel (HBS), Carlos Ramos (RBC), Eren Yildizturan (Vlissingen)
 

bqandy

Well-known member
Ik kan me vaag herinneren dat de broertjes Ngarigota op het veld in de hoofdklasse bij WSV uit Apeldoorn speelden, maar verder zaalvoetbal in het westen en Belgi?. Joey was international volgens mij. Reza ook? Ze konden wel ballen, maar het veld was duidelijk anders dan de zaal.
 

Batigoal

Well-known member
Uit het transfertopic:

Nieuw: Amir Alisic (Coal), Jan Tuitel (XerxesDZB), Jerome Egbo (Elpido Xylofagou), Stanley Mailoa (Alphense Boys), John Sands (Cambridge), Youandi Renfurm (FC Lienden), Diego Liefden, Reza Ngarigota, Marruchen Zimmerman (allen Deltasport), Levi Marengo (De Jodan Boys), Nelson Vieira Tavares da Veiga (HBS), Andr? Bolivar (Westlandia), Kick Kerklaan (VDL), Stanley Ammerlaan (IFC), Lody Damiste (Alexandria '66), Evander Bendt (Zwarte Pijl), Djemy Pietersz (Delft), Faisel Mellah (HBSS)

Weg: Tsanislav Tsankov (Steenbergen), David Kappel (HBS), Carlos Ramos (RBC), Eren Yildizturan (Vlissingen)

Dank! Weinig tongbrekers voor de omroeper dit jaar.
 

de waan

Well-known member
O ja, had gedacht dat ie al ouder was. Waarschijnlijk omdat hij al een hele tijd uit de regio weg is.
 

bqandy

Well-known member
We gaan zondag weer los. Ronde 1 met een Rotterdamse derby:
Leonidas - VOC
En verder:
Be Quick 1887 - RKAVV
Velsen - Quick 20
vv Emmen - HBS
Alcides - SJC
Alphense Boys - Hoogeveen
SDO - MSC
Hollandia - JOS Watergraafsmeer
 
Bovenaan