Hoofdklasse A zondag 2019/20

bqandy

Well-known member
Quick'20 won met 3-2 van Alphense Boys. De Boys kunnen de titelaspiraties alvast in de koelkast zetten.
MSC - Hollandia gaat morgen niet door.
Het veld van MSC is deze zomer compleet op de schop gegaan. De drainage was slecht, wortels van de bomen er om heen werkten ook niet mee aan de goede conditie het veld.
Het veld zou begin oktober speelklaar zijn, maar door de vele regen is de grond niet goed ingedikt. Wanneer er op gespeeld wordt gaat de hele boel naar de klote. Dus in Meppel is wat droogte nodig.
Er kon eerst bij FC Meppel gespeeld worden, maar waarom dat vorige week en morgen niet kan is me een raadsel. Dat veld zal ook wel kwetsbaar zijn door de vele regen denk ik dan.
 

Unregistere

Well-known member
SJC is koploper na een 3-0 zege op Leonidas. JOS verloor namelijk met 3-0 bij Hoogeveen.

VOC pakte dan eindelijk het eerste puntje. Helaas voor bqandy gebeurde dat dan wel tegen Be Quick 1887.

HBS blijft ook kwakkelen, nu met 0-1 verloren van Alcides.

D? wedstrijd die je had moeten bezoeken in deze afdeling was duidelijk RKAVV - Emmen: 8-5!!!
 

noordooster

Well-known member
Belangrijke overwinning voor Alcides om weg te komen uit de onderste regionen.
Op de overwinning van Hoogeveen viel weinig af te dingen. De drenten waren de betere tegen Jos .
Ook vorige week wist Emmen ondanks veel doelpunten voor ( nl 6! ) niet te winnen.
Het is niet moeilijk te voorspellen, dat de ploeg van Hendrik Oosting een zwaar seizoen tegemoet gaat.
SJC staat nu aan kop. Zouden ze bij een eventueel kampioenschap opnieuw kiezen voor de derde divisie za. ?
 

bqandy

Well-known member
Emmen maakt 11 doelpunten in 2 wedstrijden, en pakt toch maar 1 punt. Dat is erg bijzonder.

Je kunt het ook anders zien. 14 goals tegen in twee wedstrijden en toch nog een punt pakken. Topprestatie. :duim:

Ik sprak zaterdag nog even met de DvhN journalist die bij de vorige wedstrijd (6-6) was geweest. Goede aanvallers, maar een hoofdklasse onwaardige defensie. Dat werd vandaag dus weer bewezen.
 

bqandy

Well-known member
SJC staat nu aan kop. Zouden ze bij een eventueel kampioenschap opnieuw kiezen voor de derde divisie za. ?

Je kan er bijna een grap van maken.
Waarom kiest een zondagclub er voor om een jaar in de zaterdagcompetitie te spelen?


















Dan kunnen ze een jaar later op een niveau lager een kampioensfeestje vieren.
 

Unregistere

Well-known member
Je kan er bijna een grap van maken.
Waarom kiest een zondagclub er voor om een jaar in de zaterdagcompetitie te spelen?


















Dan kunnen ze een jaar later op een niveau lager een kampioensfeestje vieren.

Hij is sterk!

Alleen voor De Dijk gaat die vlieger niet op.
 

de waan

Well-known member
Het lijkt er toch ook wel sterk op dat de Hoofdklasse A kwalitatief wat minder bezet is. Zie ook weer de prestaties van de gepromoveerde clubs in de Derde Divisie dit jaar.
 

Unregistere

Well-known member
Daar zijn de meningen wel over verdeeld. Althans, dat idee kreeg ik laatst bij IFC - RKZVC. De meegereisde bestuursleden uit Zieuwent waren unaniem van mening dat de hoofdklasse B sterker was dan de hoofdklasse A. Dat stond echter haaks op de bewering van de spion van Halsteren, die kort voor de entree van het RKZVC-bestuur nog stelde dat hij A een sterkere afdeling vond dan B.

De prestaties van Gemert en Groene Ster ten opzichte van DEM en Hoogland in de derde divisie doen inderdaad wel vermoeden dat B toch sterker zou zijn. Net als het feit dat Leonidas nu ineens vrolijk bovenin meedraait, waar ze vorig seizoen bijna degradeerden. Zie zelf nooit wedstrijden in A, dus ik kan er weinig over zeggen. B ken ik veel beter, maar daarin heb ik tot nu toe ook nog geen extreem goede ploegen gezien. Kan nog komen uiteraard, met name Baronie en Halsteren zou ik nog wel willen zien.
 

de waan

Well-known member
Het is ook niet alleen dit jaar natuurlijk. Ook De Meern vloog direct weer kansloos eruit in de Derde Divisie. Alleen ADO'20 is vanuit de Hoofdklasse A een aanwinst gebleken.

Terwijl vanuit B Quick, Blauw Geel, OSS'20, GOES, Gemert en Groene Ster het allemaal goed hebben gedaan.

Neemt niet weg dat het in de Derde Divisie op zaterdag natuurlijk een stuk lastiger overleven is. Zie ook GOES dit jaar.
 

Unregistere

Well-known member
Da's waar ook, Quick zat toen een jaartje in B. Inderdaad wel opvallende verschillen.

Zoals gezegd vind ik het lastig om te beoordelen. Trainers praten vaak ook een beetje in hun eigen voordeel natuurlijk, want Virgil Breetveld vond destijds ook dat het in B een stuk moeilijker zou worden door de komst van ploegen uit de sterke hoofdklasse A, zoals Woezik. Dat viel uiteindelijk allemaal wel mee.

GOES heeft het nu trouwens dusdanig moeilijk dat ze de trainer al uitgezwaaid hebben.
 

Joost

Well-known member
Het is ook niet alleen dit jaar natuurlijk. Ook De Meern vloog direct weer kansloos eruit in de Derde Divisie. Alleen ADO'20 is vanuit de Hoofdklasse A een aanwinst gebleken.

Terwijl vanuit B Quick, Blauw Geel, OSS'20, GOES, Gemert en Groene Ster het allemaal goed hebben gedaan.

Neemt niet weg dat het in de Derde Divisie op zaterdag natuurlijk een stuk lastiger overleven is. Zie ook GOES dit jaar.

De Oost-Brabantse clubs hebben ook geen last van zaterdagvoetbal.
 

de waan

Well-known member
En Limburgse.

Achilles Veen is wel aardig aan het winkelen in die regio trouwens.
 
Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Ik was zondag toeschouwer bij VOC tegen BQ's Andy. Het was een wedstrijd tussen twee teams die misschien wel leuk wilden voetballen, maar elkaar kennelijk geen pijn wilden doen. gezapig potje zeg je dan. Jammer van het tripje vanuit Den Haag.
Ik las op de site van BQ een verslag dat kennelijk cynisch bedoeld is? Komt bij mij wel heel negatief over! Als je het niet wet is er vast wel ergens een wedstrijdverslag te kopi?ren. Alhoewel er van Andy kennelijk ook niets te vinden was.
 
Bovenaan