Hoofdklasse A zondag 2019/20

SanMark.

Well-known member
Ai, da's niet fijn. Veel rennen dan, want het is belangrijk om in dit geval te blijven bewegen. En misschien ergens onderweg nog even een Chinese massage pakken, dat wil ook wel helpen. Fijne wedstrijd in elk geval! :duim:

Tussen Heerenveen en Meppel ?

Dat is 20 minuten rijden, je vind er net een mcDonalds tussen.

De Groene Scout

Well-known member
Hoogeveen doet goede zaken in de strijd om de titel. Het wint zelf met 0-3 bij Alcides en ziet de concurrenten punten morsen.
JOS verloor bij VOC en Hollandia kwam niet verder dan 1-1 bij HBS. Hoogeveen nu de minste verliespunten.

Unregistere

Well-known member
Verrassend, die zege van VOC op hoogvlieger JOS / Watergraafsmeer. Door de perikelen bij de andere clubs maken de deftige boys uit Rotterdam zowaar nog kans op een wederopstanding. Yannick Koevermans was met twee goals én een rode kaart de meest besproken man. Ook Boris Polderman scoorde.

Leonidas werd flink geklopt door SDO: 4-0. De Rotterdammers zakken verder weg en bevinden zich nu in de middenmoot.

SC Heerenveen

Well-known member
Alcides - Hoogeveen

Eerste helft nog redelijk gelijkwaardig zonder grote kans, Hoogeveen aanvallend aan de bal wat beter.

Tweede helft vrij snel 0-1 voor Hoogeveen, verdediger stapte te laat voor buitenspel. Vrij snel daarna 0-2. Alcides bleef het proberen, maar gaf veel ruimte weg voor counters. Hierin bleef Hoogeveen gevaarlijker. Met een kopbal werd het nog 0-3.

Gelukkig heeft m'n rug het volgehouden, dat was de grootste opluchting. Het lopen zag er daardoor ook stijf, als een Houten Klaas in de sprint, uit. Veel scherpe buitenspelsituaties gehad, denk dat ik daar wel goed zat. 2x had ik beetje twijfel, maar m'n coach zei dat ik goed zat. Hij zat ook nog naast mijn rapporteur, beetje ongebruikelijk maar denk dat dat wel in mijn voordeel kan zijn. Scheidsrechter deed het ook goed, hield de boel goed kort wanneer nodig.

Arjen

Member
Alcides - Hoogeveen

Eerste helft nog redelijk gelijkwaardig zonder grote kans, Hoogeveen aanvallend aan de bal wat beter .......................
Veel scherpe buitenspelsituaties gehad, denk dat ik daar wel goed zat. 2x had ik beetje twijfel, maar m'n coach zei dat ik goed zat. Hij zat ook nog naast mijn rapporteur, beetje ongebruikelijk maar denk dat dat wel in mijn voordeel kan zijn. Scheidsrechter deed het ook goed, hield de boel goed kort wanneer nodig.

Ik ga ervan uit dat je met je gezicht naar de tribune stond en kan je constatering bevestigen. Je stond daar wel aan de meest veilige kant voor grensrechters trouwens maar dat terzijde 😁

SC Heerenveen

Well-known member
Dat klopt, want toen je collega grensrechter een bal wel of niet over de lijn verkeerd beoordeelde, kreeg hij van het publiek de wind van voren.
Overigens reageerde de scheidsrechter wel erg pietluttig, toen hij een verdediger die daarop reclameerde de gele kaart gaf.
Ach dat publiek, hoe gekker ze doen hoe mooier ik het vind.

Scheidsrechter heeft trouwens geen van de 3 gele kaarten gegeven voor praten/protesteren.

SC Heerenveen

Well-known member
Cijfer binnen, helaas iets lager (7.94) dan het startpunt van een 8. Op een onderdeel aftrek gekregen, waar ik normaal op de automatische piloot de goede dingen doe. Alleen met zo'n vervelende rug ga ik toch eerder de meest prettige houding aanhouden, dus stond ik niet altijd goed volgens het protocol gericht op het veld. Al mijn buitenspelsituaties waren goed beoordeeld, maar hebben helaas toch geen bonus opgeleverd. Dus al met al toch wat teleurstellend.

bqandy

Well-known member
Ronde 18. De kans is aanwezig dat de KNVB vanwege de verwachte storm er alles uit gooit.

Hoogeveen - Quick'20
Be Quick - VOC
MSC - SDO
SJC - Alcides
Hollandia - Emmen
Leonidas - Velsen
JOS - HBS
RKAVV - Alphense Boys.

De wedstrijd tussen Be Quick en VOC is een aardige, want honderd jaar geleden werd BQ landskampioen uitgerekend ten koste van VOC. Stukje geschiedenis:
https://www.oogtv.nl/2020/02/historische-kampioenswedstrijd-be-quick-tegen-voc-in-herhaling/

Ik was niet de enige met het idee om er iets over te schrijven.
Op www.bequick1887.nl staat ook van alles over die wedstrijd.

Ook wel aardig om naar de periodestand te kijken. RKAVV 7-16, Quick'20 7-15, HBS 7-14, JOS 6- 13, Alphense Boys 6-12.
Koploper Hollandia won de eerste periode. JOS en Hoogeveen zijn 2e en 3e in de reguliere stand, maar staan er qua verliespunten beter voor.

de Kok

Member
Prachtige historische fotowand van de roemruchte geschiedenis. Die zal ik dit weekend een goed bekijken, want ik ben weer eens over in Groningen.

bqandy

Well-known member
Nieuwe data voor ronde 18.
SJC - Alcides 23-2
RKAVV - Alphense Boys 23-2
Be Quick - VOC 23-2
MSC - SDO 29-3
Hoogeveen - Quick'20 29-3
Hollandia - Emmen 29-3
Leonidas - Velsen 13-4
JOS - HBS 13-4

Bovenaan