Hoofdklasse A zondag 2019/20

noordooster

Well-known member
En de wedstrijd werd enkele minuten voor tijd gestaakt.
Ik neem aan dat die niet meer wordt uitgespeeld, toch ?

ps. Wordt alleen uitgespeeld als dat voor de stand van belang is meldt voetbalrotterdam.
 
Laatst bewerkt:

SC Heerenveen

Well-known member
Dat klopt, want toen je collega grensrechter een bal wel of niet over de lijn verkeerd beoordeelde, kreeg hij van het publiek de wind van voren.
Overigens reageerde de scheidsrechter wel erg pietluttig, toen hij een verdediger die daarop reclameerde de gele kaart gaf.
Ach dat publiek, hoe gekker ze doen hoe mooier ik het vind.

Scheidsrechter heeft trouwens geen van de 3 gele kaarten gegeven voor praten/protesteren.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Cijfer binnen, helaas iets lager (7.94) dan het startpunt van een 8. Op een onderdeel aftrek gekregen, waar ik normaal op de automatische piloot de goede dingen doe. Alleen met zo'n vervelende rug ga ik toch eerder de meest prettige houding aanhouden, dus stond ik niet altijd goed volgens het protocol gericht op het veld. Al mijn buitenspelsituaties waren goed beoordeeld, maar hebben helaas toch geen bonus opgeleverd. Dus al met al toch wat teleurstellend.
 

noordooster

Well-known member
Scheidsrechter heeft trouwens geen van de 3 gele kaarten gegeven voor praten/protesteren.

Mijn medetoeschouwers en ik waren van mening dat het wel wegens praten of protesteren was.
Iets anders kon het volgens ons niet zijn.
Maar misschien zaten we dan fout, of heeft de scheids later wat anders ingevuld .
 

bqandy

Well-known member
Ronde 18. De kans is aanwezig dat de KNVB vanwege de verwachte storm er alles uit gooit.

Hoogeveen - Quick'20
Be Quick - VOC
MSC - SDO
SJC - Alcides
Hollandia - Emmen
Leonidas - Velsen
JOS - HBS
RKAVV - Alphense Boys.

De wedstrijd tussen Be Quick en VOC is een aardige, want honderd jaar geleden werd BQ landskampioen uitgerekend ten koste van VOC. Stukje geschiedenis:
https://www.oogtv.nl/2020/02/historische-kampioenswedstrijd-be-quick-tegen-voc-in-herhaling/

Ik was niet de enige met het idee om er iets over te schrijven.
Op www.bequick1887.nl staat ook van alles over die wedstrijd.

Ook wel aardig om naar de periodestand te kijken. RKAVV 7-16, Quick'20 7-15, HBS 7-14, JOS 6- 13, Alphense Boys 6-12.
Koploper Hollandia won de eerste periode. JOS en Hoogeveen zijn 2e en 3e in de reguliere stand, maar staan er qua verliespunten beter voor.
 

de Kok

Member
Prachtige historische fotowand van de roemruchte geschiedenis. Die zal ik dit weekend een goed bekijken, want ik ben weer eens over in Groningen.
 

bqandy

Well-known member
Nieuwe data voor ronde 18.
SJC - Alcides 23-2
RKAVV - Alphense Boys 23-2
Be Quick - VOC 23-2
MSC - SDO 29-3
Hoogeveen - Quick'20 29-3
Hollandia - Emmen 29-3
Leonidas - Velsen 13-4
JOS - HBS 13-4
 

De Groene Scout

Well-known member
Quick'20 heeft de trainer voor het nieuwe seizoen gevonden. Ze komen weer uit bij de oude vertrouwde René Nijhuis die dan zijn derde periode als trainer bij Quick'20 in gaat.
Dit keer echter voor het eerst op zaterdag.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 19:
Zaterdag
Alphense Boys - Hollandia 0-2
Zondag:
Quick'20 - SJC
HBS - Be Quick 1887
Emmen - Hoogeveen
Alcides - Leonidas
Velsen- SDO
VOC - RKAVV
JOS - MSC: Naar volgend weekeinde. Weet niet waarom.
 

noordooster

Well-known member
Vanmiddag aanwezig geweest bij Alcides - Leonidas. Voor Alcides erg belangrijk in de strijd tegen degradatie.
Leonidas was duidelijk de beter voetballende, combinerende ploeg, Alcides probeerde met een flinke portie inzet resultaat te halen.
Alcides kwam op een 1-0 voorsprong . De Leonidas keeper dook onder een corner door.
Voor rust werd het 1-1.
Na de pauze kwam Leonidas al snel op 1-2 via een penalty. Deze werd door de thuisclub nogal aangevochten.
Gaandeweg de tweede helft werd het spel steeds ruwer, er waren enkele opstootjes en de scheidsrechter moest enkele keren geel geven en de keeper van Alcides kreeg rood.
Na afloop ging het geruzie tussen de spelers in de gang verder.
Leonidas won al met al verdiend. Alcides staat nu in punten gelijk met de hekkensluiter VOC.
MSC heeft even weinig punten, maar heeft een wedstrijd minder gespeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Klinkt wel als een typisch heetgebakerd Leonidas-potje. Veteraan Marruchen Zimmerman en Ilyas Chouaibi zorgden voor de Rotterdamse treffers.

De deftige kant van Rotterdam sprokkelde een puntje. VOC - RKAVV eindigde in 0-0.
 

SanMark.

Well-known member
Ravage in de kleedkamer, massage tafel gesloopt.

heb ik van horen zeggen. Arjen heb jij daar meer nieuws over ?
 

noordooster

Well-known member
Ik hoorde na afloop van de wedstrijd van Alcides-zijde nogal wat kritiek op de scheidsrechter en op de tegenstander.
Ik vond dat de scheidsrechter, die trouwens ook regelmatig in de tweede divisie fluit, weinig te verwijten was.
Ook de kaarten waren terecht en dat hadden er aan beide kanten ook nog wel meer kunnen zijn.
Ik kon natuurlijk niet horen wat de spelers in het veld allemaal tegen elkaar riepen, maar qua ruw spel deden de teams maar weinig voor elkaar onder.
 
Bovenaan