Hoofdklasse A zondag 2019/20

Mug

Member
Het werd HZVV behoorlijk kwalijk genomen dat zij de kompetitie belangrijker vinden dan het Protos-Weering toernooi. Het is wel frappant dat alle hoofdklassers die hier wel aan mee deden tot nu toe dramatisch presteren.
 

noordooster

Well-known member
Het werd HZVV behoorlijk kwalijk genomen dat zij de kompetitie belangrijker vinden dan het Protos-Weering toernooi. Het is wel frappant dat alle hoofdklassers die hier wel aan mee deden tot nu toe dramatisch presteren.

Dat is waar.
Maar ik denk toch niet, dat het toernooi nou direct de oorzaak is.
Emmen, MSC en Alcides presteerden ook voor de winter al niet zo geweldig.
En Hoogeveen heeft een aantal blessures , maar mist vooral de uitblinker van de eerste seizoenshelft, Margaritha, iets wat ook DvhN terecht constateerde.
Dat het bij MSC nu minder loopt is ook niet echt verwonderlijk.
 

Mug

Member
Ik blijf het merkwaardig vinden , ook ACV en Staphorst die in het verleden ook wel eens deelnamen geven de voorkeur aan de kompetitie. Zijn ook beiden goed gestart. De start van de hoofdklasse is een week vroeger. Daardoor komt de voorbereiding in het gedrang. De presentaties van Alcides, MSC en Emmen waren al niet geweldig , maar om je voorbereiding op de tweede helft van de kompetitie zo te beginnen is wel heel erg amateuristisch .
 

noordooster

Well-known member
Ik blijf het merkwaardig vinden , ook ACV en Staphorst die in het verleden ook wel eens deelnamen geven de voorkeur aan de kompetitie. Zijn ook beiden goed gestart. De start van de hoofdklasse is een week vroeger. Daardoor komt de voorbereiding in het gedrang. De presentaties van Alcides, MSC en Emmen waren al niet geweldig , maar om je voorbereiding op de tweede helft van de kompetitie zo te beginnen is wel heel erg amateuristisch .

Bij mijn weten heeft ACV alleen in de beginjaren van het toernooi, jaren "70 van de vorige eeuw enkele keren meegedaan en ook twee keer het toernooi gewonnen.
Volgens mij deden ze de laatste 40 jaar niet meer mee .
En van Staphorst kan ik me niet herinneren dat ze ooit meededen en zeker de laatste jaren niet.
Maar het klopt natuurlijk wel, dat ze ook dit jaar niet meededen en nu na de winterstop weer goed begonnen zijn.
 

bqandy

Well-known member
Mooie overwinning bqandy ! Ik bekeek zonet de samenvatting en de interviews op de site van vv Hoogeveen.
Het lijkt nu na de winterstop dat bij BQ alles een beetje op zijn plek valt en dat Hoogeveen nu de weg wat kwijt is.

Bij het interview van Liewes hintte Stegeman erop, dat de problemen bij de club BQ nu zo'n beetje achter de rug zijn.
Liewes antwoordde dat hij wist wat er speelde bij de club en dat je daar vandaag niks van merkte.
Moeten we daar wat achter zoeken, of is het nu echt rust in de tent bij Be Quick ?
Of gaan ze straks MSC, Achilles 1894 en Quick '20 achterna nu za1 komend seizoen waarschijnlijk 2e klasse speelt ?

Uiteraard wordt hierover ook bij Be Quick gesproken. Ik hoor er de laatste tijd echter niet veel meer over. Onlangs zei de voorzitter van BQ dat een overstap nog niet aan de orde is. (nav de overstap van MSC)
Maar het lijkt me ook niet verstandig om dat nu al te doen. Anders ga je als tweedeklasser opleiden voor hoger spelende clubs die mogelijk ook financieel wat te bieden hebben. Zo hield GVAV indertijd nauwelijks een jeugdspeler vast. Dus eerst maar naar de zaterdaghoofdklasse.
Nu is er voor de jeugdspelers een podium dat zondaghoofdklasse heet. En dat is ook mooi voor voetballers van buitenaf die het op dat podium willen proberen of afvallen bij een profclub.
Tegen Hoogeveen speelden zeven voetballers die uit de eigen jeugd afkomstig zijn en er vielen er ook nog twee in.
Het is een mooie mix. Eigen opgeleide spelers en spelers die zich nog een keer bij Be Quick willen bewijzen om zich zo in de kijker te spelen. Dat ga je niet in de tweede klasse bereiken.
 

Mug

Member
Bij mijn weten heeft ACV alleen in de beginjaren van het toernooi, jaren "70 van de vorige eeuw enkele keren meegedaan en ook twee keer het toernooi gewonnen.
Volgens mij deden ze de laatste 40 jaar niet meer mee .
En van Staphorst kan ik me niet herinneren dat ze ooit meededen en zeker de laatste jaren niet.
Maar het klopt natuurlijk wel, dat ze ook dit jaar niet meededen en nu na de winterstop weer goed begonnen zijn.

Het geeft wel aan dat de top-hoofdklassers die weten dat er veel geld in het eerste elftal is geïnvesteerd, niet het risico willen nemen om niet goed voorbereid aan de tweede helft van de kompetitie te beginnen. Klein voorbeeld : De geplende oefenwedstrijd tussen Staphorst en Alcides wordt op het laatste moment afgeblazen omdat Alcides in de finale zit. Een week voor de kompetitie ! Ik snap de verantwoordelijke mensen niet, om als hoofdklasser aan dit mooie toernooi mee te doen.
 

SanMark.

Well-known member
Je zegt het goed teams die er veel geld in hebben geïnvesteerd.

Alcides heeft het budget tot bijna nul terug geschroefd qua betalingen aan de spelers.
 

noordooster

Well-known member
Mug, ik weet echt niet of het meedoen aan het toernooi nou zo'n grote invloed heeft op de prestaties na de winter.
Al jarenlang doen er toch ook altijd clubs mee met het Bralten toernooi in Meppel ?
En er zijn ook wel clubs die ondanks het toernooi juist goed ( blijven ) presteren.
HZVV heeft een beetje de discussie aangezwengeld, maar bv vorig seizoen werden ze na PW wel gewoon kampioen.

Het toernooi is altijd razend populair geweest in Zuid Oost Drenthe, de regio Hoogeveen en Noord Overijssel, vooral aan de oostelijke kant.
Daarom was het niet meedoen van HZVV ook groot nieuws.
Toen MSC veel jongens haalde uit de regio Hoogeveen, wilden die ook graag meedoen en vaak met succes.
Ik heb het idee, dat het toen de jongens van Alcides ook wel wat toeleek.
Maar ik begreep, dat het verder in Meppel niet zo erg leeft. Juist daar was in de voorronde niet veel publiek. Toch ?
En in Assen en omgeving leefde het altijd ook minder. Achilles doet ook pas sinds kort mee.
 

Mug

Member
Gelukkig heb ik geen invloed in het te voeren beleid. Maar om aan twee toernooien mee te doen en daardoor de voorbereiding op de tweede seizoenshelft van het veldvoetbal een beetje op zijn beloop te laten, terwijl Alcides er al niet zo goed opstaat, vind ik niet erg zorgvuldig. Alcides had alles in het werk moeten stellen om het hoofdklasserschap veilig te stellen. Het is niet dat ik dit achteraf vind.
 

SanMark.

Well-known member
Alcides had alles in het werk moeten stellen om het hoofdklasserschap veilig te stellen. Het is niet dat ik dit achteraf vind.

Waarom moet Alcides dat doen ?
Er gaan al 3 spelers weg, plus 1 iemand die stopt. Als er niemand bijkomt dan zal Alcides waarschijnlijk geen hoofdklassewaardig team op de been kunnen brengen. Dus waarom ten koste van alles dan in die hoofdklasse willen blijven voetballen ?
 

de Kok

Member
Mooie overwinning bqandy ! Ik bekeek zonet de samenvatting en de interviews op de site van vv Hoogeveen.
Het lijkt nu na de winterstop dat bij BQ alles een beetje op zijn plek valt en dat Hoogeveen nu de weg wat kwijt is.

Bij het interview van Liewes hintte Stegeman erop, dat de problemen bij de club BQ nu zo'n beetje achter de rug zijn.
Liewes antwoordde dat hij wist wat er speelde bij de club en dat je daar vandaag niks van merkte.
Moeten we daar wat achter zoeken, of is het nu echt rust in de tent bij Be Quick ?
Of gaan ze straks MSC, Achilles 1894 en Quick '20 achterna nu za1 komend seizoen waarschijnlijk 2e klasse speelt ?

In de pers heeft de voorzitter aangegeven dat men gewoon verder gaat op de zondag.
Dat is ook belangrijk. Duidelijkheid.
maar met al die overstappers wordt het wel een gedrag in de diverse klassen op de zaterdag en een puzzel om in te delen lijkt mij.
in de zondag zal het met deze open plekken extra promotieplaatsen worden..
 

noordooster

Well-known member
Waarom moet Alcides dat doen ?
Er gaan al 3 spelers weg, plus 1 iemand die stopt. Als er niemand bijkomt dan zal Alcides waarschijnlijk geen hoofdklassewaardig team op de been kunnen brengen. Dus waarom ten koste van alles dan in die hoofdklasse willen blijven voetballen ?

En Alcides hoeft straks niet meer op te boksen tegen MSC.
En 1 klasse lager hoef je dan niet, net als nu 10 x naar Noord en Zuid Holland.
 

noordooster

Well-known member
In de pers heeft de voorzitter aangegeven dat men gewoon verder gaat op de zondag.
Dat is ook belangrijk. Duidelijkheid.
maar met al die overstappers wordt het wel een gedrag in de diverse klassen op de zaterdag en een puzzel om in te delen lijkt mij.
in de zondag zal het met deze open plekken extra promotieplaatsen worden..

Tegenover de pers gaf de voorzitter van MSC aan, dat er nog 3 andere zondag hoofdklassers een overstap naar de zaterdag overwegen.
Maar kennelijk BQ niet. En ik kan de argumenten die bqandy geeft ook wel volgen.
Die overstappers naar derde klassen komen in de plaats van het team dat al als za1 in die klasse speelt, dus dat heeft geen invloed op de drukte.
Wel denk ik, dat door al die versterkte promoties op zondag het niveau op zondag verder omlaag gaat.
 

Unregistere

Well-known member
Assad El Harti, dit seizoen tot nu toe goed voor 8 competitietreffers namens Leonidas, is per direct vertrokken bij de Rotterdammers. Het is niet bekend waarom.
 

Mug

Member
Waarom moet Alcides dat doen ?
Er gaan al 3 spelers weg, plus 1 iemand die stopt. Als er niemand bijkomt dan zal Alcides waarschijnlijk geen hoofdklassewaardig team op de been kunnen brengen. Dus waarom ten koste van alles dan in die hoofdklasse willen blijven voetballen ?

Ik blijf erbij dat wanneer de kompetitie nog gaande is, je alles in het werk moet stellen om maximaal te presteren. Wat er volgend seizoen allemaal gaat gebeuren is aan de beleidsbepalers. Maar binnen Alcides hoor je geen wanklank. Ze hebben vertrouwen in de toekomst.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Nog mensen van hier die zondag bij Alcides - Hoogeveen zijn?

Ikzelf heb een rapporteur, hij rapporteur ook voor BV. Misschien komt hij wel talent scouten, hahaha.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 17
Zaterdag:
Alphense Boys - MSC
Zondag
Alcides - Hoogeveen
Quick 20 - Be Quick 1887
Emmen - RKAVV
VOC - JOS
SDO - Leonidas
Velsen - SJC
HBS - Hollandia
 
Bovenaan