Mooie overwinning bqandy ! Ik bekeek zonet de samenvatting en de interviews op de site van vv Hoogeveen.
Het lijkt nu na de winterstop dat bij BQ alles een beetje op zijn plek valt en dat Hoogeveen nu de weg wat kwijt is.
Bij het interview van Liewes hintte Stegeman erop, dat de problemen bij de club BQ nu zo'n beetje achter de rug zijn.
Liewes antwoordde dat hij wist wat er speelde bij de club en dat je daar vandaag niks van merkte.
Moeten we daar wat achter zoeken, of is het nu echt rust in de tent bij Be Quick ?
Of gaan ze straks MSC, Achilles 1894 en Quick '20 achterna nu za1 komend seizoen waarschijnlijk 2e klasse speelt ?
Uiteraard wordt hierover ook bij Be Quick gesproken. Ik hoor er de laatste tijd echter niet veel meer over. Onlangs zei de voorzitter van BQ dat een overstap nog niet aan de orde is. (nav de overstap van MSC)
Maar het lijkt me ook niet verstandig om dat nu al te doen. Anders ga je als tweedeklasser opleiden voor hoger spelende clubs die mogelijk ook financieel wat te bieden hebben. Zo hield GVAV indertijd nauwelijks een jeugdspeler vast. Dus eerst maar naar de zaterdaghoofdklasse.
Nu is er voor de jeugdspelers een podium dat zondaghoofdklasse heet. En dat is ook mooi voor voetballers van buitenaf die het op dat podium willen proberen of afvallen bij een profclub.
Tegen Hoogeveen speelden zeven voetballers die uit de eigen jeugd afkomstig zijn en er vielen er ook nog twee in.
Het is een mooie mix. Eigen opgeleide spelers en spelers die zich nog een keer bij Be Quick willen bewijzen om zich zo in de kijker te spelen. Dat ga je niet in de tweede klasse bereiken.