Hoofdklasse A zondag 2019/20

noordooster

Well-known member
Niet goed opgelet noordooster?

Ik dacht toch echt, dat ik m ergens als eindstand had zien staan.
Maar vanmorgen las ik in de krant, dat Alcides toch echt met 3-2 won met een doelpunt in blessuretijd van Kaluzi.
Gefeliciteerd, Arjen.
En door dit resultaat komt Alcides weer boven buurman MSC te staan.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 14 en de laatste voor de winterstop
Zaterdag:

Quick'20 – HBS

Zondag

Be Quick 1887 – Hollandia

Hoogeveen – Leonidas

JOS – Alcides

MSC – SJC

Alphense Boys – Emmen

VOC – SDO

RKAVV – Velsen
 

noordooster

Well-known member
Hoogeveen - Leonidas is een echte topper.
Leonidas kent de weg, want vroeg in augustus waren ze op zoek naar een oefentegenstander.
Dat viel nog niet mee en uiteindelijk kwamen ze uit bij HZVV ( 4-2 winst HZVV )
 

noordooster

Well-known member
Verlies voor 4 van de 5 noordelijke ploegen.
MSC, Alcides, Emmen en Be Quick 1887 hebben op de ranglijst alleen VOC onder zich.
Hoogeveen won wel in de topper tegen Leonidas ( 1-0 ) en staat 2e met twee punten achter JOS, maar ook met 2 wedstrijden minder gespeeld.
Opnieuw scoorde Jearl Margariha voor Hoogeveen .
Lijkt me een leuke speler voor HHC, maar ik denk, dat Hoogeveen ook heel aardig betaalt.
 

Unregistere

Well-known member
Hoogeveen won helemaal (nog) niet.... Die wedstrijd is vijf minuten voor tijd bij een 1-0 stand gestaakt. Je bronnen haperen een beetje de laatste tijd.:p

Ongetwijfeld gaat bqandy tekst en uitleg geven.
 

bqandy

Well-known member

noordooster

Well-known member
Hoogeveen won helemaal (nog) niet.... Die wedstrijd is vijf minuten voor tijd bij een 1-0 stand gestaakt. Je bronnen haperen een beetje de laatste tijd.:p
.

Klopt, sorry.
Misschien weer niet goed gekeken naar de kleurtjes op voetbalnoord. :)
Zag later op onze club idd ook, dat de wedstrijd gestaakt was. De overtreding op zich stelde allemaal niet zoveel voor. Stelletje opgefokte heethoofden van beide kanten.
Nu kans dat ze beide punten in mindering krijgen
Overigens kreeg Leonidas voor het staken ook de nodige kansen om gelijk te maken.
 

noordooster

Well-known member
En Be Quick in blessuretijd onderuit. Onnodig. Derde nederlaag op rij al. Spits Arnoud Bentum wordt node gemist.
]

Be Quick gaat nu toch ook wat richting de gevarenzone.
Lang geleden, dat de resultaten zo slecht waren als nu.
Het lijkt me dat het meer inzetten op spelers uit de jeugdopleiding hier mee te maken heeft. Vond ik een moedige en niet onbegrijpelijke beslissing van het bestuur.
Gezien het niveau van de jeugd moet zo 1 hoofdklasse niveau ook wel aankunnen.
Hoewel spits Bentum meer een verleden lijkt te hebben bij Veendam en Nieuw Buinen.

Zondag 2 had jarenlang een abonnement op het kampioenschap in de res. hoofdklasse, maar speelt intussen res. 6e klasse.
En meer reserveteams op zondag zijn er ook niet.

Op zaterdag heeft Be Quick 6 seniorenteams en za 1 speelt komend seizoen waarschijnlijk 2e klasse.
Zou het een kwestie van tijd zijn, dat BQ Achilles 1894 achterna gaat ?
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, sorry.
Misschien weer niet goed gekeken naar de kleurtjes op voetbalnoord. :)
Zag later op onze club idd ook, dat de wedstrijd gestaakt was. De overtreding op zich stelde allemaal niet zoveel voor. Stelletje opgefokte heethoofden van beide kanten.
Nu kans dat ze beide punten in mindering krijgen
Overigens kreeg Leonidas voor het staken ook de nodige kansen om gelijk te maken.

Niet zo slim inderdaad. Ik zag op de beelden wel dat good old Brutil Hos?, tegenwoordig assistent-trainer bij Leonidas, een aardig aandeel in het gebeuren had. Net als een man met een paraplu, vermoedelijk iemand van Hoogeveen.

En inderdaad, wat SanMark. zegt, nu mogen ze straks weer voor vijf minuten en een beetje extra tijd terug naar Hoogeveen.

Dank trouwens aan bqandy voor de link met uitleg.
 

De Groene Scout

Well-known member
MSC en Quick'20 spelen het seizoen uit voor spek en bonen.
Beide hebben definitief bekend gemaakt in het nieuwe seizoen over te stappen naar zaterdag en zich dus terug te trekken uit de hoofdklasse. .
 

Bonehead

Well-known member
Dat van Quick was niet geheel verrassend nadat vorige week bekend werd dat clubicoon Tim Engbers vertrekt als trainer van Za1.

Quick’20 gaat er vanuit dat zaterdag 1 verder op minimaal niveau tweede klasse zaterdag.

Op basis waarvan is dit? Toch niet de ranglijst neem ik aan want dan komt de 3de Klasse gevaarlijk in de buurt.
 

noordooster

Well-known member
Op termijn moet dat kunnen lukken, denk ik.
Andere noordelijke, naar zaterdag overgestapte clubs, die op zondag nogal hoog speelden zoals Wolvega, Joure spelen nu ook 2e klasse en Achilles 1894 speelt komend seizoen 2e klasse. Bij Be Quick 1887 besteden ze nu ook meer aandacht aan het zaterdagvoetbal en daar speelt za1 komend seizoen waarschijnlijk ook 2e klasse.
Toch denk ik dat het bestuur van MSC uit moet gaan van een langere termijn dan 5 jaar die ze nu voor ogen hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Op termijn moet dat kunnen lukken, denk ik.
Andere noordelijke, naar zaterdag overgestapte clubs, die op zondag nogal hoog speelden zoals Wolvega, Joure spelen nu ook 2e klasse en Achilles 1894 speelt komend seizoen 2e klasse. Bij Be Quick 1887 besteden ze nu ook meer aandacht aan het zaterdagvoetbal en daar speelt za1 komend seizoen waarschijnlijk ook 2e klasse.
Toch denk ik dat het bestuur van MSC uit moet gaan van een langere termijn dan 5 jaar die ze nu voor ogen hebben.

MSC kennende zal er binnen 1 a 2 jaar voorzichtig weer met geld worden gewapperd om maar zo snel mogelijk naar de tweede klasse te gaan. Als dat dan naar meer smaakt zal de lat met wat meer geld weer wat hoger worden gelegd.

De scouting is uitstekend bij MSC , dus daar kunnen ze ook wel gebruik van maken voor de zaterdagafdeling.

Als ze dit jaar promoveren naar de 4de klasse spelen ze binnen 3 jaar ( na dit voetbal jaar dan) in de tweede klasse.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 15 dan maar weer van de halve spek en bonen competitie die hoofdklasse A heet.
Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn. Vorig jaar deed Achilles 1894 wel steeds de sportieve plicht.
Zaterdag:
Emmen - SJC
Zondag
Be Quick 1887 - MSC
SDO - Quick'20
Alcides - RKAVV
Hollandia - Hoogeveen (de topper)
Leonidas - JOS Watergraafsmeer
Velsen - HBS
Alphense Boys - VOC

Quick'20 en MSC trekken zich na dit seizoen dus terug. Voor alle duidelijkheid: Dat betekent niet dat zij automatisch gedegradeerd zijn. Mochten de clubs zich handhaven dan zijn er in de nacompetitie van de hoofdklasse en eerste klasse twee extra plekken te vergeven. Wat er gebeurt als ze op de p/d plekken komen weet ik niet. Dat check ik morgen wel even.maar misschien dat iemand anders dat weet.
 

noordooster

Well-known member
Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn. Vorig jaar deed Achilles 1894 wel steeds de sportieve plicht.

Ik neem aan, dat een aantal van die jongens nog wel graag ergens anders aan de bak wil komen.
Dan zou het dom zijn om er met de pet naar te gooien.
Justin Benjamins vond dit seizoen al onderdak bij Staphorst.
Zouden er nog meer spelers rondlopen bij MSC waar Staphorst belang bij heeft ?
Ik vond Veldmaat in de zaal een goede speler, maar hoe is hij op het veld ?
Camiel Fidom heeft het 1 seizoen geprobeerd bij Staphorst, maar dat werd geen succes.
Schuurman ? Maakt Staphorst niet echt sterker, maar voor de breedte misschien ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn.
Ik verwacht dat het bij Quick'20 iets zal afnemen. Meeste spelers stromen door naar Zaterdag 1 of het nieuwe O23 team. Die hoeven niet zo nodig meer.
Mogelijk willen nog enkelen zich in de kijker spelen bij een mooie zondagclub. Aanvoerder Luk Stolker is er zo één. Die kan niet op zaterdag spelen en wil nog wel graag op niveau door.
Die moeten 'we' dan maar eens gaan volgen.
 
Bovenaan