gendtse liefhebber
New member
R.I.P. MSC zondag 1 en Quick'20 zondag 1. Bedankt voor alle wedstrijden op de heerlijke voetbalzondagmiddag.
Op termijn moet dat kunnen lukken, denk ik.
Andere noordelijke, naar zaterdag overgestapte clubs, die op zondag nogal hoog speelden zoals Wolvega, Joure spelen nu ook 2e klasse en Achilles 1894 speelt komend seizoen 2e klasse. Bij Be Quick 1887 besteden ze nu ook meer aandacht aan het zaterdagvoetbal en daar speelt za1 komend seizoen waarschijnlijk ook 2e klasse.
Toch denk ik dat het bestuur van MSC uit moet gaan van een langere termijn dan 5 jaar die ze nu voor ogen hebben.
Ik verwacht dat het bij Quick'20 iets zal afnemen. Meeste spelers stromen door naar Zaterdag 1 of het nieuwe O23 team. Die hoeven niet zo nodig meer.Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn.
Quick'20 en MSC trekken zich na dit seizoen dus terug. Voor alle duidelijkheid: Dat betekent niet dat zij automatisch gedegradeerd zijn. Mochten de clubs zich handhaven dan zijn er in de nacompetitie van de hoofdklasse en eerste klasse twee extra plekken te vergeven. Wat er gebeurt als ze op de p/d plekken komen weet ik niet. Dat check ik morgen wel even.maar misschien dat iemand anders dat weet.
En dat na een 3-0 ruststand.Quick '20 had er ondanks alle berichten nog wel zin in: 4-5 bij SDO..
Nu MSC uit de zondaghoofdklasse stapt, zien we opnieuw allemaal pleidooien van trainer en spelers van MSC voor het mixen van zaterdag- en zondag hoofdklassen.
Hoe is't met Bentum?