Hoofdklasse A zondag 2019/20

SanMark.

Well-known member
Op termijn moet dat kunnen lukken, denk ik.
Andere noordelijke, naar zaterdag overgestapte clubs, die op zondag nogal hoog speelden zoals Wolvega, Joure spelen nu ook 2e klasse en Achilles 1894 speelt komend seizoen 2e klasse. Bij Be Quick 1887 besteden ze nu ook meer aandacht aan het zaterdagvoetbal en daar speelt za1 komend seizoen waarschijnlijk ook 2e klasse.
Toch denk ik dat het bestuur van MSC uit moet gaan van een langere termijn dan 5 jaar die ze nu voor ogen hebben.

MSC kennende zal er binnen 1 a 2 jaar voorzichtig weer met geld worden gewapperd om maar zo snel mogelijk naar de tweede klasse te gaan. Als dat dan naar meer smaakt zal de lat met wat meer geld weer wat hoger worden gelegd.

De scouting is uitstekend bij MSC , dus daar kunnen ze ook wel gebruik van maken voor de zaterdagafdeling.

Als ze dit jaar promoveren naar de 4de klasse spelen ze binnen 3 jaar ( na dit voetbal jaar dan) in de tweede klasse.

bqandy

Well-known member
Ronde 15 dan maar weer van de halve spek en bonen competitie die hoofdklasse A heet.
Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn. Vorig jaar deed Achilles 1894 wel steeds de sportieve plicht.
Zaterdag:
Emmen - SJC
Zondag
Be Quick 1887 - MSC
SDO - Quick'20
Alcides - RKAVV
Hollandia - Hoogeveen (de topper)
Leonidas - JOS Watergraafsmeer
Velsen - HBS
Alphense Boys - VOC

Quick'20 en MSC trekken zich na dit seizoen dus terug. Voor alle duidelijkheid: Dat betekent niet dat zij automatisch gedegradeerd zijn. Mochten de clubs zich handhaven dan zijn er in de nacompetitie van de hoofdklasse en eerste klasse twee extra plekken te vergeven. Wat er gebeurt als ze op de p/d plekken komen weet ik niet. Dat check ik morgen wel even.maar misschien dat iemand anders dat weet.

De Groene Scout

Well-known member
Ben benieuwd hoe gemotiveerd MSC en Quick'20 nog zijn.
Ik verwacht dat het bij Quick'20 iets zal afnemen. Meeste spelers stromen door naar Zaterdag 1 of het nieuwe O23 team. Die hoeven niet zo nodig meer.
Mogelijk willen nog enkelen zich in de kijker spelen bij een mooie zondagclub. Aanvoerder Luk Stolker is er zo één. Die kan niet op zaterdag spelen en wil nog wel graag op niveau door.
Die moeten 'we' dan maar eens gaan volgen.

bqandy

Well-known member
Quick'20 en MSC trekken zich na dit seizoen dus terug. Voor alle duidelijkheid: Dat betekent niet dat zij automatisch gedegradeerd zijn. Mochten de clubs zich handhaven dan zijn er in de nacompetitie van de hoofdklasse en eerste klasse twee extra plekken te vergeven. Wat er gebeurt als ze op de p/d plekken komen weet ik niet. Dat check ik morgen wel even.maar misschien dat iemand anders dat weet.

Is niks over te vinden in de KNVB regels. Het zal dan wel gaan zoals met JVC Cuijk vorig jaar. De tegenstander heeft mazzel en slaat een ronde over..

Unregistere

Well-known member
Officieel worden ze dan volgens mij gewoon ingedeeld en moeten ze spelen. Zo ging dat voorheen in vergelijkbare gevallen altijd. Tenzij ze zich inderdaad terugtrekken, zoals JVC. Dan heeft de tegenstander mazzel.

Mug

Member
Hoofdklassers die meedoen aan het Protos-l Weering-Toernooi zullen zich in het vervolg nog wel eens afvragen of het wel zo verstandig is. 4 dikke nederlagen als gevolg. Juiste beslissing van HZVV om niet mee te doen.

Unregistere

Well-known member
VOC was niet op trainingskamp geweest, maar won wel met 1-3 bij Alphense Boys! De Rotterdamse goals kwamen van Michiel Broeders, Robbert Stout en Sebastiaan Quispel. De deftige knullen uit Hillegersberg blijven wel laatste, maar sluiten aan bij MSC en Alcides. Die verloren allebei dik. MSC deed dat bij de favorieten van bqandy , dus die had een topmiddag!

Quick '20 had er ondanks alle berichten nog wel zin in: 4-5 bij SDO.

Het Rotterdamse Leonidas moest het hoofd buigen voor koploper JOS / Watergraafsmeer: 1-3. De Amsterdammers namen een ruime voorsprong, kort voor tijd deed Ibrahim El Morabit iets terug namens Leonidas.

Jacco

Well-known member
Dit was wel een wedstrijd waarvan ik het jammer vind dat ik hem niet live heb gezien. Quick'20 bij rust met 3-0 achter. Tegelijk zag ik ook berichten dat beide ploegen kansen Hadden en dat SDO alleen maar de effectiefste was. Dan denk je dat een tegendoelpunt weleens wonderen kan doen. Er kwamen zelfs 2 tegendoelpunten. Dan toch 4-2, maar Quick'20 ging door. De 4-4 viel ruim van te voren. Dan wordt het 5-4 of 4-5, en gelukkig werd het het laatste.

bqandy

Well-known member
Nu MSC uit de zondaghoofdklasse stapt, zien we opnieuw allemaal pleidooien van trainer en spelers van MSC voor het mixen van zaterdag- en zondag hoofdklassen.

Ik stel nu een vraag en ik wil geen nieuwe zaterdag/zondag discussie. De argumenten zijn bekend.
In de discussie over een eventuele mix zijn alle spelers en trainers uit het topamateurvoetbal die ik gesproken heb om sportieve redenen voor.een mix. En dat zijn er nogal wat.

Noem jij nou eens wat spelers en trainers die tegen zijn.

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 2 februari naar Alcides tegen Hoogeveen. In de hoofdklasse dus. Met een trio dat normaal gesproken in de Derde Divisie actief is, de scheidsrechter zelfs in de Tweede Divisie. Beladen wedstrijd misschien? In de heenwedstrijd wat voorgevallen? Ben ik binnen een half uur bij mijn wedstrijd op zondag, dat is echt ongekend haha.

de waan

Well-known member
Derby en behoorlijke belangen voor beide teams. Ik snap wel dat ze daar wat zwaarder geschut voor inzetten.

bqandy

Well-known member
De returns: Ronde 16
Hoogeveen - Be Quick 1887
MSC - Quick '20
HBS - Emmen
Hollandia - Alcides
VOC - Velsen
JOS - Alphense Boys
SJC - SDO
RKAVV - Leonidas

Unregistere

Well-known member
Hekkensluiter VOC verloor opnieuw. Velsen was in Hillegersberg te sterk voor de deftige jongens. Eindstand 1-3, terwijl Michiel Broeders in de vierde minuut toch al voor een Rotterdamse voorsprong zorgde.

Ook Leonidas ging onderuit. De minder deftige Rotterdammers verloren met 3-1 bij RKAVV. Mocht Leonidas nog titelambities koesteren, dan zijn die nu wel vervlogen.

De wedstrijd tussen koploper JOS / Watergraafsmeer en Alphense Boys werd bij een 1-0 stand gestaakt wegens een blessure van de scheidsrechter.

Mug

Member
Het werd HZVV behoorlijk kwalijk genomen dat zij de kompetitie belangrijker vinden dan het Protos-Weering toernooi. Het is wel frappant dat alle hoofdklassers die hier wel aan mee deden tot nu toe dramatisch presteren.

Bovenaan