Hi ha hondelul! Weetjes, vragen en feiten rondom de arbitrage

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zeg ook niet dat deze uitspraak niet goed is, maar Kramer hoort dan alsnog voor wat hij w?l deed een schorsing te krijgen.

Je krijgt voor een beweging met de arm, of een poging tot natrappen al een schorsing, dan moet dit toch ook wel bestrafbaar zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zeg ook niet dat deze uitspraak niet goed is, maar Kramer hoort dan alsnog voor wat hij w?l deed een schorsing te krijgen.

Je krijgt voor een beweging met de arm, of een poging tot natrappen al een schorsing, dan moet dit toch ook wel bestrafbaar zijn.

Ik heb van Max begrepen dat de aanklager alleen bij een vergrijp wat minimaal twee wedstrijden waard is in actie kan komen op basis van de videobeelden. Ik kan me zo voorstellen dat voor deze duw een wedstrijdje staat, dus heeft de aanklager geen zaak.

Het is een ingewikkeld juridisch ding. Ik ben blij dat Joris van Benthem dat allemaal regelt. Hoef ik me er niet druk om te maken. En het zet de KNVB aardig op scherp dat ze hun zaakjes voortaan goed op orde moeten hebben. Dat lijkt me sowieso niet verkeerd.
 

Jozsef

New member
Maar hij maakt toch wel een overtreding? Hij duwt moedwillig een tegenstander in z'n gezicht. Dat ziet iedereen. Maar dan krijg je dus vrijspraak en geen straf voor datgene wat je wel deed?

Daar zijn we het allemaal wel over eens. 1 of 2 wedstrijden was terecht geweest, als de aanklacht "duwen in het gezicht" was geweest. Maar dat was dus niet zo, veel te zwaar aangezet, ook de strafeis natuurlijk.
Ik denk wel dat de aanklager bij de volgende stoute Feyenoorder een dag bezig is met 't waterdicht formuleren van de aanklacht, haha. :duim:
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zonder Kramer had Heerenveen namelijk gewoon gewonnen afgelopen zondag :rumcolaa:
 

Joost

Well-known member
Daar zijn we het allemaal wel over eens. 1 of 2 wedstrijden was terecht geweest, als de aanklacht "duwen in het gezicht" was geweest. Maar dat was dus niet zo, veel te zwaar aangezet, ook de strafeis natuurlijk.
Ik denk wel dat de aanklager bij de volgende stoute Feyenoorder een dag bezig is met 't waterdicht formuleren van de aanklacht, haha. :duim:

... Waarna de aanklacht te laat gestuurd wordt en de Feyenoorder alsnig vrijuit gaat.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de amateurwereld kijken we vol verbazing naar deze milde (of eigenlijk niet) straffen. Dergelijke duwtjes levert al gauw een potje of 10 langs de kant blijven op. Echt absurd die verschillen op dit moment.
 

gevegt

Well-known member
Het is dan ook belachelijk dat op zulke kleine vormfoutjes een zaak niet doorgaat.
Gelukkig is dat in het openbare leven niet meer zo.
 

gevegt

Well-known member
Yep. Een jaar of 7 geleden hebben ze dit soort onbenullige vormfouten uit de wet gehaald.

Edit: Mijn geheugen liet me even in de steek. Het was in 96.
Tijd dus om er nog eens naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Wat een inconsequentie dit weekend met handsballen. Barto van Cambuur krijgt 'm tegen zijn hand, mag scoren en zaterdag wordt een identieke handsbal van Bannink bestraft met een strafschop. En dan was er ook nog die handsbal van van de Maarel.

Ook dat opstootje bij Feyenoord - Ajax was apart. Tete en Elia grijpen elkaar naar de keel. Nijhuis ziet het en geeft beide geel want een opstootje. Had hij niets gezien dan mochten ze op basis van de beelden een schorsing verwachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, goed opgelost dus van Nijhuis. Nu snap ik meteen wat De Boer bedoelde met het Elia momentje. Ik dacht dat ik iets had gemist.
 

gevegt

Well-known member
Elia was toch weer vrijgesproken en dat had Nijhuis weer in een kwaad daglicht bij zijn bazen gezet.
Nijhuis is lang niet dom!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die penalty van Twente..pfff. Lachwekkender krijg je ze niet.
Net overigens die rode kaart van Roda gezien. Terecht in mijn ogen. Hij wil 'm een elleboog geven. Dat ie mist doet niet ter zake. Wel knap dat dit gezien werd, want ik zag het pas in de herhaling.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Is er een herhaling van die handsbal van van der Maarel uit een andere hoek? Hij beweert dat hij de bal in zijn zij kreeg en niet op zijn arm en de herhaling op Studio Sport gaf daar niet echt uitsluitsel over.
 

gevegt

Well-known member
Is er een herhaling van die handsbal van van der Maarel uit een andere hoek? Hij beweert dat hij de bal in zijn zij kreeg en niet op zijn arm en de herhaling op Studio Sport gaf daar niet echt uitsluitsel over.

Het was geen handsbal. Je kon aan de beelden duidelijk zien dat hij de bal tegen zijn borst kreeg.
 
Bovenaan