Hi ha hondelul! Weetjes, vragen en feiten rondom de arbitrage

Joost

Well-known member
Die penalty van Twente..pfff. Lachwekkender krijg je ze niet.
Net overigens die rode kaart van Roda gezien. Terecht in mijn ogen. Hij wil 'm een elleboog geven. Dat ie mist doet niet ter zake. Wel knap dat dit gezien werd, want ik zag het pas in de herhaling.

Een elleboog heeft de vierde man ook niet gezien, Juric kreeg rood vanwege een trappende beweging.
 

Maasveld

Well-known member
Als een bal 20 cm over de zijlijn is, dan is het toch inworp? Of moet die er tegenwoordig 30 cm overheen?
De bal was maar 2 cm over de lijn.
Wat een inconsequentie dit weekend met handsballen. Barto van Cambuur krijgt 'm tegen zijn hand, mag scoren en zaterdag wordt een identieke handsbal van Bannink bestraft met een strafschop. En dan was er ook nog die handsbal van van de Maarel.

Ook dat opstootje bij Feyenoord - Ajax was apart. Tete en Elia grijpen elkaar naar de keel. Nijhuis ziet het en geeft beide geel want een opstootje. Had hij niets gezien dan mochten ze op basis van de beelden een schorsing verwachten.
Wat was er identiek aan die twee handsballen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat Maasveld met een geo-driehoek heeft gemeten op de beeldbuis. Dat zou dan best eens 2 cm kunnen zijn. Op ware grote zal de 20 cm dan wel aardig in de buurt komen.
Beide gelijk dus.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Een trappende beweging? Die heeft niemand gezien volgens mij. Wel dat hij zijn elleboog naar achteren beweegt. Ze mogen daar bij de KNVB weleens op cursus formuleren. Wat een amateurs.
 

Sensini

Active member
Vandaag heeft de IFAB in hun vergadering beslissingen genomen omtrent spelregelwijzigingen, die ingaan op 1 juni 2016.
Belangrijkste wat ik zo kan zien: niet automatisch rood bij het ongeoorloofd ontnemen van 'n scoringskans in het strafschopgebied, experiment toegestaan met video-assistent, experiment toegestaan met vierde wissel in 'n verlenging, bij de aftrap hoeft de bal niet meer per se vooruit gespeeld te worden.

http://www.fifa.com/about-fifa/news...es-2768643.html?intcmp=fifacom_hp_module_news
 

JMD

Well-known member
Klinkt alle vier goed. Alhoewel ik dat van de aftrap niet echt kan plaatsen waarom dat nodig is.
 

Fregge

Well-known member
Het is wel een beetje krom dat de bal vooruit gespeeld mag worden, maar niemand op de helft van de tegenstander mag staan (volgens mij zelfs officieel niet in de cirkel. Balderas, kom d'r maar in).
 

JMD

Well-known member
Het is wel een beetje krom dat de bal vooruit gespeeld mag worden, maar niemand op de helft van de tegenstander mag staan (volgens mij zelfs officieel niet in de cirkel. Balderas, kom d'r maar in).

Tegenstander mag niet in de cirkel (moeten immers 9m15 afstand houden). Partij die de aftrap neemt mag dat wel, mits op eigen helft natuurlijk.
 

Fregge

Well-known member
Tegenstander mag niet in de cirkel (moeten immers 9m15 afstand houden). Partij die de aftrap neemt mag dat wel, mits op eigen helft natuurlijk.

Volgens de regels mag niemand op de helft van de tegenstander staan. Ook niet 1 om de bal te ontvangen.
 

Joost

Well-known member
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de huidige situatie met een rode kaart bij het voorkomen van een scoringskans.
 
Bovenaan