Hi ha hondelul! Weetjes, vragen en feiten rondom de arbitrage

Fregge

Well-known member
Ik doelde op de penalty-rode kaart regel.

Ah okay.

Dan zou shirtje trekken dus rood kunnen zijn bij een penalty. Want je hebt niet de intentie dan de bal te spelen maar kan wel je tegenstander dusdanig uit scoringspositie brengen.
 

Joost

Well-known member
Ah okay.

Dan zou shirtje trekken dus rood kunnen zijn bij een penalty. Want je hebt niet de intentie dan de bal te spelen maar kan wel je tegenstander dusdanig uit scoringspositie brengen.
Nee niets eens kunnen. Vasthouden staat specifiek omschreven als overtreding waarvoor nog steeds rood getrokken moet worden.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik gok hoofdzakelijk in Harkema, Zwaagwesteinde, Leeuwarden en Sneek?
Harkema en Zwaagwesteinde nog nooit geweest en gefloten. Dit seizoen ??n in Sneek geweest (1x rood voor een dame) en ??n keer in Leeuwarden (Frisia)
Afgelopen zaterdag nog Cambuur/Groningen C1 bij Heerenveense Boys C1, die 2x rood pakten.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Nummers 11 en 12 vandaag ... het blijft bij de jeugd kennelijk moeilijk om van elkaar af te blijven. En alle smeekbedes na afloop, om de kaart in geel om te zetten, ten spijt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vraagje, en waarschijnlijk zal ik de enige zijn die dat vind, maar in dit filmpje verdient die speler toch gewoon 8 wedstrijden?

Naar mijn idee niet. Dit vind ik vallen onder de noemer 'zelfverdediging' of op z'n minst verdedigen van z'n teamgenoten. Categorie Esteban. Al kreeg hij natuurlijk wel een schorsing.
 

Fregge

Well-known member
Esteban kreeg geen schorsing, want heel de wedstrijd werd overnieuw gespeeld. Maar dit is gewoon slaan. En dan maakt het volgens de regels niet uit of het nu een tegenstander is, of een supporter.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Esteban kreeg geen schorsing, want heel de wedstrijd werd overnieuw gespeeld. Maar dit is gewoon slaan. En dan maakt het volgens de regels niet uit of het nu een tegenstander is, of een supporter.

Oh nee, hij kreeg rood. Dat was het.

Mja, lastig hoor. Ik vind dit wel een heel gevaarlijke situatie. Van alle kanten komen er gekken op jou en je teamgenoten afgerend. Dan mag je jezelf verdedigen. Al ging deze klap ook wel weer ver. Ik vond hem wel terecht in elk geval. Het menneke heeft zich daarna ook niet meer laten zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed beschouwd heb je gelijk. Vaak genoeg zijn spelers voor minder geschorst.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een huilverhaal. Beslissende fout is uiteindelijk die 0-1 waar Nederland een hoekschop had moeten krijgen. In plaats daarvan kreeg Spanje een doeltrap.
 
Bovenaan