Ik droom nu al van een CL finale met PSV.
Dus een overtreding die buiten de 16 wordt ingezet, maar er binnen eindigt, levert een vrije trap op binnen de 16 en geen penalty? De bal wordt dan toch altijd buiten de 16 gelegd.
Met de vrije schop binnen de 16 bedoel ik natuurlijk penalty. Vandaag werd ie op de stip gelegd terwijl de overtreding buiten de 16 begon.
Je ziet toch meestal dat de scheids een vrije trap geeft in die situatie.
Volgens mij ook waar het eindigt. Daarom proberen de spelers altijd de 16 meter te halen voor een penalty. Dat zou allemaal zinloos zijn als de vrije trap toch altijd wordt toegekend op de plek waar de overtreding begon.
Bij Cambuur-PSV was het natuurlijk wel even anders.Dit weekend 3 bijna dezelfde gevalletjes van aangeschoten hands in de 16 gezien:
1x penalty en rood (Cambuur - PSV)
1x penalty en geel (Twente - Ajax)
1x doorspelen (Groningen - Heerenveen)
Lekker duidelijk allemaal.
Bij Cambuur-PSV was het natuurlijk wel even anders.
Daar wordt van 5 meter snoeihard tegen een speler aan geschoten die in een reflex zijn armen voor zijn borst kruist. Die heeft 0,0 tijd om na te denken.
Maar jij vindt dat wel terecht rood?
In een reflex zijn armen voor zijn borst kruist? Dat moet een omgebouwde zijn.Daar wordt van 5 meter snoeihard tegen een speler aan geschoten die in een reflex zijn armen voor zijn borst kruist. Die heeft 0,0 tijd om na te denken.
Daar wordt van 5 meter snoeihard tegen een speler aan geschoten die in een reflex zijn armen voor zijn borst kruist. Die heeft 0,0 tijd om na te denken.
In een reflex zijn armen voor zijn borst kruist? Dat moet een omgebouwde zijn.