De Portugese media pakt vandaag groots uit met een verhaal over Orkun Kokcu. Ze zijn er daar meer en meer van overtuigd dat hij de grote aankoop van Benfica gaat worden, deze zomer. Hij moet daar de opvolger worden van Enzo Fernandez, die in januari voor 120 miljoen werd verkocht aan Chelsea.
Ik vind het op zich wel een interessante gedachte. Nieuwe omgeving voor Kokcu om zich te bewijzen. Met Schmidt een trainer die hem goed kent vanuit zijn periode in de eredivisie. Een soort voetbal wat hem denk ik wel moet passen. En als hij daar bevestigt, dan staat de deur naar de absolute top open. Alleen vraag ik me af of Benfica echt all in kan en wil gaan voor hem. Wat je hier en daar hoort is dat Feyenoord inzet op een transfersom van 40 miljoen. Dat is ook voor een club als Benfica een hele hoge transfersom. Slechts één keer in hun geschiedenis betaalden ze een dergelijke transfersom. Dat was vorig jaar zomer, inderdaad voor Enzo Fernandez.
We gaan het zien. Ik gun Kokcu een mooie stap naar een club waar hij grote kans heeft op speeltijd en zichzelf verder kan ontwikkelen. Benfica zou zo'n club kunnen zijn.