Het grote Feyenoord transfertopic

gevegt

Well-known member
Aanvallende back die die back die van Man City naar Bayern ging in de winterstop als voorbeeld ziet. Ik begrijp dat hij waarschijnlijk bij Onder 18 gaat beginnen, dus dat is nog wel ver van Slot.
Ah, dus hij moet eerst een jaartje wennen aan het Feyenoord systeem?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ah, dus hij moet eerst een jaartje wennen aan het Feyenoord systeem?

Nee, het niveau ligt gewoon wat hoger bij Feyenoord dan bij Volendam. Het is wel de bedoeling dat hij zich net zo snel aanpast als die vijftien spelers die we afgelopen zomer hebben gehaald voor het eerste elftal. Het moeilijkste voetbal wordt elders gespeeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De Portugese media pakt vandaag groots uit met een verhaal over Orkun Kokcu. Ze zijn er daar meer en meer van overtuigd dat hij de grote aankoop van Benfica gaat worden, deze zomer. Hij moet daar de opvolger worden van Enzo Fernandez, die in januari voor 120 miljoen werd verkocht aan Chelsea.

Ik vind het op zich wel een interessante gedachte. Nieuwe omgeving voor Kokcu om zich te bewijzen. Met Schmidt een trainer die hem goed kent vanuit zijn periode in de eredivisie. Een soort voetbal wat hem denk ik wel moet passen. En als hij daar bevestigt, dan staat de deur naar de absolute top open. Alleen vraag ik me af of Benfica echt all in kan en wil gaan voor hem. Wat je hier en daar hoort is dat Feyenoord inzet op een transfersom van 40 miljoen. Dat is ook voor een club als Benfica een hele hoge transfersom. Slechts één keer in hun geschiedenis betaalden ze een dergelijke transfersom. Dat was vorig jaar zomer, inderdaad voor Enzo Fernandez.

We gaan het zien. Ik gun Kokcu een mooie stap naar een club waar hij grote kans heeft op speeltijd en zichzelf verder kan ontwikkelen. Benfica zou zo'n club kunnen zijn.
 

Bernardo

Well-known member
Waarom wil Feyenoord Pepi eigenlijk zo graag? Ze hebben met Gimenez en Danilo toch 2 prima spitsen. Of vertrekt 1 van hun zeker?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarom wil Feyenoord Pepi eigenlijk zo graag? Ze hebben met Gimenez en Danilo toch 2 prima spitsen. Of vertrekt 1 van hun zeker?
Ik kan het ook niet helemaal plaatsen en al helemaal niet voor de transfersom die Augsburg schijnt te vragen. Een vertrek van Danilo of Gimenez lijkt me voor aankomende zomer niet logisch. Beiden zitten er net een jaar. En Gimenez (en zijn entourage) geeft overal aan dat hij nog zeker een jaar wil blijven. Nu weet je het nooit zeker, want een Mexicaanse spits van 22 jaar, die inmiddels de populairste Mexicaanse speler is, zal bij elke club wel op een lijstje staan. Dus wie weet komt er een club wat echt een belachelijk bedrag op tafel legt, waar Feyenoord geen nee tegen kan zeggen. Maar het meest logische lijkt me dat Feyenoord Pepi alvast haalt om hem een jaar in de schaduw van Gimenez te laten ontwikkelen, zodat hij zijn plek vanaf volgende zomer over kan nemen. Maar dan vind ik 8 tot 10 miljoen wel een hoop geld.
 

Hankie

Well-known member
Waarom wil Feyenoord Pepi eigenlijk zo graag? Ze hebben met Gimenez en Danilo toch 2 prima spitsen. Of vertrekt 1 van hun zeker?
Danilo mag bij een goed bod vertrekken. En voor Gimenez is er interesse vanuit Spanje en Italië, maar mag waarschijnlijk niet weg.
 

Hankie

Well-known member
De Portugese media pakt vandaag groots uit met een verhaal over Orkun Kokcu. Ze zijn er daar meer en meer van overtuigd dat hij de grote aankoop van Benfica gaat worden, deze zomer. Hij moet daar de opvolger worden van Enzo Fernandez, die in januari voor 120 miljoen werd verkocht aan Chelsea.

Ik vind het op zich wel een interessante gedachte. Nieuwe omgeving voor Kokcu om zich te bewijzen. Met Schmidt een trainer die hem goed kent vanuit zijn periode in de eredivisie. Een soort voetbal wat hem denk ik wel moet passen. En als hij daar bevestigt, dan staat de deur naar de absolute top open. Alleen vraag ik me af of Benfica echt all in kan en wil gaan voor hem. Wat je hier en daar hoort is dat Feyenoord inzet op een transfersom van 40 miljoen. Dat is ook voor een club als Benfica een hele hoge transfersom. Slechts één keer in hun geschiedenis betaalden ze een dergelijke transfersom. Dat was vorig jaar zomer, inderdaad voor Enzo Fernandez.

We gaan het zien. Ik gun Kokcu een mooie stap naar een club waar hij grote kans heeft op speeltijd en zichzelf verder kan ontwikkelen. Benfica zou zo'n club kunnen zijn.
Ik kan de stap begrijpen, mooie tussenstap naar de top. Maar Benfica zal het echt niet gaan betalen, maar las ook dat er eventueel een speler deze kant op kan komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kan de stap begrijpen, mooie tussenstap naar de top. Maar Benfica zal het echt niet gaan betalen, maar las ook dat er eventueel een speler deze kant op kan komen.
Schjelderup ja, dat las ik ook. Lijkt me een wild verzinsel van een twitterende fantast. Maar we gaan het zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan de stap begrijpen, mooie tussenstap naar de top. Maar Benfica zal het echt niet gaan betalen, maar las ook dat er eventueel een speler deze kant op kan komen.

13 miljoen met pijn en moeite voor Aursnes. Alle respect voor Kökçü, maar ik denk niet dat Feyenoord zaken met Benfica moet doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Timon Wellenreuther blijft bij Feyenoord. Feyenoord heeft de koopoptie van naar verluidt 1 miljoen euro gelicht en Wellenreuther tekent een contract wat hem tot 2025 aan de club verbindt.

Een uitstekende zet vind ik dit. Wellenreuther heeft zich, na een ietwat stroef begin, prima laten zien als vervanger van Bijlow. Hij kent zijn rol en blijkbaar wil hij zich daar in schikken.
 

U.G.

Well-known member
De Portugese media pakt vandaag groots uit met een verhaal over Orkun Kokcu. Ze zijn er daar meer en meer van overtuigd dat hij de grote aankoop van Benfica gaat worden, deze zomer. Hij moet daar de opvolger worden van Enzo Fernandez, die in januari voor 120 miljoen werd verkocht aan Chelsea.

Ik vind het op zich wel een interessante gedachte. Nieuwe omgeving voor Kokcu om zich te bewijzen. Met Schmidt een trainer die hem goed kent vanuit zijn periode in de eredivisie. Een soort voetbal wat hem denk ik wel moet passen. En als hij daar bevestigt, dan staat de deur naar de absolute top open. Alleen vraag ik me af of Benfica echt all in kan en wil gaan voor hem. Wat je hier en daar hoort is dat Feyenoord inzet op een transfersom van 40 miljoen. Dat is ook voor een club als Benfica een hele hoge transfersom. Slechts één keer in hun geschiedenis betaalden ze een dergelijke transfersom. Dat was vorig jaar zomer, inderdaad voor Enzo Fernandez.

We gaan het zien. Ik gun Kokcu een mooie stap naar een club waar hij grote kans heeft op speeltijd en zichzelf verder kan ontwikkelen. Benfica zou zo'n club kunnen zijn.

Lijkt me stug dat Benfica 40 miljoen gaat betalen, anders hadden ze het al gedaan. Vooral gezien het feit dat de PL grote vissen zometeen echt gaan bewegen op de markt. Óf…ze cashen binnenkort flink voor Ramos, dan misschien. Is wel dagelijks nieuws in PT.
 

U.G.

Well-known member
Om de 2 weken in sfeerloze lege verouderde bakken spelen tegen tot de tanden toe bewapende ploegen die standaard 6-3-1 tot kunst hebben verheven.
Dat doen de grote drie nooit, vooral Benfica, die dorpen lopen gewoon uit als de grote clubs langskomen, vooral ook eigen fanbase. De speelstijl van de tegenstanders is idd wel een ding.
 
Bovenaan