Het grote Feyenoord transfertopic

Miramar

Well-known member
Feyenoord vraagt 30 miljoen voor Gimenez. Binnen twee weken zal duidelijk worden waar Santiago gaat spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Meer dan 30 miljoen zegt de zaakwaarnemer. Dus dat is iets tussen de 30 miljoen en de 30 miljard.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Met het risico dat dit terug in mijn gezicht slaat: het zou me verbazen als Gimenez gaat. Als ik de afgelopen maanden heb gezien hoe standvastig Te Kloese zich heeft uitgesproken over een mogelijk vertrek van Slot en hoe zelfs lang dienende spelers als Geertruida en Bijlow niet voor bodemprijzen weg mogen, dan moet er volgens mij echt een astronomisch bod komen om Gimenez weg te kopen. Hij heeft nog een langer contract dan die eerder genoemde twee en lijkt me een soort persoonlijk project van Te Kloese, gelet op diens achtergrond. Die wil denk ik koste wat kost met Gimenez de Champions League in. En het voordeel is ook dat Gimenez zelf ook zegt te willen blijven.

Ik denk zomaar dat geïnteresseerde clubs die onder de 50 miljoen bieden niet eens aan tafel komen. Is hij dat waard? Nee, tuurlijk niet. Maar er spelen veel meer belangen om Gimenez in de Kuip te houden. Hij verkoopt bijvoorbeeld hoogstpersoonlijk het merk Feyenoord in Mexico. Dat is op de lange termijn ook een hoop waard. Zeker nu er met Castore wél Feyenoordshirts in Mexico kunnen worden verkocht, in tegenstelling tot vorig seizoen.

Of hij vertrekt volgende week naar Atletico Madrid voor 30 miljoen, dat kan natuurlijk ook.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk je niet, nu Kokcü en Schimanski weg zijn, er speltechnisch iets gaat veranderen voor Gimenez qua aanvoer?
Ik denk dat we wat dat betreft even moeten afwachten wie Feyenoord nog gaat halen. Het plan is om zowel op de vleugel als op de nummer 10 positie sterker te worden dan vorig seizoen. Of dat gaat lukken, kunnen we pas beoordelen als we de aanstaande nieuwe versterkingen in actie hebben gezien.

Ik snap wat je zegt wat betreft Jorgensen, maar Gimenez verkoopt zichzelf een stuk makkelijker, gelet op de gekte die los is gebarsten rondom hem in zijn vaderland. Daar gaan volgend seizoen ook echt wel genoeg clubs de buidel voor willen tasten, ook al zou hij een minder seizoen spelen dan afgelopen seizoen. Wat ik ook niet verwacht, eigenlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jørgensen was al in het buitenland mislukt en had elders nooit zo makkelijk het netje gevonden. Gimenez toont dat het allemaal wat natuurlijker is voor hem dat scoren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zat er al een tijdje aan te komen, maar Feyenoord heeft gisteravond een akkoord bereikt met Dinamo Zagreb over de transfer van Kroatisch international Luka Ivanusec.

Ivanusec is een 24-jarige aanvallende middenvelder, die het afgelopen jaar een revelatie was als hangende linksbuiten. In die rol heeft hij zich ook terug geknokt in de Kroatische ploeg, na een aantal mindere jaren, en gaf hij laatst in de Nations League nog een assist in het duel met Oranje.

Aangezien de geruchten al een tijdje gingen over deze speler, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om afgelopen zaterdag de Kroatische supercup te bekijken om te zien wat voor vlees we in de Kuip gaan halen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in die wedstrijd absoluut niet overtuigd ben geraakt van zijn kwaliteiten. Hij begon inderdaad op linksbuiten, maar liep gedurende de wedstrijd meer aan de rechterkant van het middenveld dan op zijn eigenlijke positie. Ik heb hem ook geen enkele poging zien doen om het één tegen één duel aan te gaan met de rechtsback. En hij had in die wedstrijd ook totaal geen diepte in zijn spel. Ik vond hem zelfs een beetje lui ogen. Al was het sowieso een wedstrijd op slakkentempo, van niveau lik m'n vestje en zou je ook kunnen zeggen dat hij zich enkel niet aan de malaise heeft kunnen ontrekken. Dus dat geeft al met al wel gemengde gevoelens.

Wat me wel duidelijk is geworden, is dat deze jongen een goeie dribbel heeft en comfortabel is in de kleine ruimte. Dus als ik het tactisch plaatje voor ogen zie, wordt hij een soort spelmaker op links, die veel gaat combineren met de nog aan te trekken aanvallende middenvelder. En voor linksback Hartman wordt het nog meer zaak om veel buitenom te gaan, zodat de bezetting en de diepgang op links in tact blijft. We gaan zien of het ook daadwerkelijk zo uitpakt.

Wat wel positief is, is dat deze jongen ook naar de Bundesliga en de Premier League kon, maar bewust voor Feyenoord kiest. Dat we inmiddels op het niveau zijn dat we Kroatisch internationals kunnen kopen, is een goed teken. Dat op zich maakt me wel enthousiast, maar wel met de nodige gereserveerdheid dat ik in één wedstrijd zeker niet overtuigd ben geraakt.

We gaan het zien. Uiteraard krijgt hij, conform de traditie, alle tijd en ruimte om zich te bewijzen in een Feyenoordshirt. En tot hij er echt een potje van maakt, heb ik er hoe dan ook vertrouwen in dat Slot en de scouting weten wat ze doen met het aantrekken van deze speler.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Damn, ik was te voorbarig. Transfer is nog niet rond, maar zit er wel aan te komen. Dus lees bovenstaande post maar over een paar dagen, hahaha.
 

Miramar

Well-known member
Zijn doelpunten en passes op filmpjes op youtube beloven wel iets van kwaliteit. Hopen op Arne dat er veel bij hem uitkomt.
 

Pieros

Active member
Mooie analyse van zijn spel, hopelijk ziet de Slot de pluspunten als meerwaarde voor Feyenoord en weet hij wat hij ermee van plan is.

Het is daarnaast altijd lastig om nav 1 wedstrijd conclusies te trekken, zeker ook omdat opdrachten van de trainer + vorm van de dag meespelen.
 

Maasveld

Well-known member
Zat er al een tijdje aan te komen, maar Feyenoord heeft gisteravond een akkoord bereikt met Dinamo Zagreb over de transfer van Kroatisch international Luka Ivanusec.

Ivanusec is een 24-jarige aanvallende middenvelder, die het afgelopen jaar een revelatie was als hangende linksbuiten. In die rol heeft hij zich ook terug geknokt in de Kroatische ploeg, na een aantal mindere jaren, en gaf hij laatst in de Nations League nog een assist in het duel met Oranje.

Aangezien de geruchten al een tijdje gingen over deze speler, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om afgelopen zaterdag de Kroatische supercup te bekijken om te zien wat voor vlees we in de Kuip gaan halen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in die wedstrijd absoluut niet overtuigd ben geraakt van zijn kwaliteiten. Hij begon inderdaad op linksbuiten, maar liep gedurende de wedstrijd meer aan de rechterkant van het middenveld dan op zijn eigenlijke positie. Ik heb hem ook geen enkele poging zien doen om het één tegen één duel aan te gaan met de rechtsback. En hij had in die wedstrijd ook totaal geen diepte in zijn spel. Ik vond hem zelfs een beetje lui ogen. Al was het sowieso een wedstrijd op slakkentempo, van niveau lik m'n vestje en zou je ook kunnen zeggen dat hij zich enkel niet aan de malaise heeft kunnen ontrekken. Dus dat geeft al met al wel gemengde gevoelens.

Wat me wel duidelijk is geworden, is dat deze jongen een goeie dribbel heeft en comfortabel is in de kleine ruimte. Dus als ik het tactisch plaatje voor ogen zie, wordt hij een soort spelmaker op links, die veel gaat combineren met de nog aan te trekken aanvallende middenvelder. En voor linksback Hartman wordt het nog meer zaak om veel buitenom te gaan, zodat de bezetting en de diepgang op links in tact blijft. We gaan zien of het ook daadwerkelijk zo uitpakt.

Wat wel positief is, is dat deze jongen ook naar de Bundesliga en de Premier League kon, maar bewust voor Feyenoord kiest. Dat we inmiddels op het niveau zijn dat we Kroatisch internationals kunnen kopen, is een goed teken. Dat op zich maakt me wel enthousiast, maar wel met de nodige gereserveerdheid dat ik in één wedstrijd zeker niet overtuigd ben geraakt.

We gaan het zien. Uiteraard krijgt hij, conform de traditie, alle tijd en ruimte om zich te bewijzen in een Feyenoordshirt. En tot hij er echt een potje van maakt, heb ik er hoe dan ook vertrouwen in dat Slot en de scouting weten wat ze doen met het aantrekken van deze speler.
Korter.
 

Batigoal

Well-known member
Lijkt me voor hem wel de jackpot die je kunt vangen.

Rangers heeft trouwens al eerder Lammers en Dessers gekocht als spitsen en ze hebben er nog 2 in de selectie. Wordt lekker druk voorin.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Best een mooie som en ik heb niet het gevoel dat er veel meer in hem zit. Wel jammer voor het groepproces. Het is een sociale jongen die omkijkt naar jongens als Paixao en Minteh.
 
Bovenaan