Het grote Feyenoord transfertopic

Batigoal

Well-known member
Aan z'n naam te lezen een etnische Armeen, geen Ivanov of Petrov ofzo
Ik las toevallig vorige week over deze jongen omdat ik een Armeense voetbaljournalist volg i.v.m. onze interesse in Spertsyan, maar ze hebben het hem daar niet vergeven dat hij voor Rusland heeft gekozen. Maar hij schijnt wel bekend te staan als groot talent.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar gaat inderdaad heel veel over gezegd en geschreven worden, mocht die transfer er komen. Maar zou ik met name voor die jongen wel flauw vinden. Hij kan er toch ook niets aan doen waar hij geboren is?

Wat ik zeg, ik weet niet of ik het een goed idee vind. Wij leveren wapens zodat Oekraïne zichzelf kan verdedigen tegen zijn land. In de basis kan die jongen er inderdaad helemaal niets aan doen. Alleen kan het wel zo zijn dat die jongen verder wel achter Putin kan staan of dat hij dat niet doet, maar zich er begrijpelijk niet tegen kan uitspreken. Zelf zou ik nou niet per se die jongen bevragen, dat doe ik ook niet bij een Russische collega. Je kunt er donderop tegen zeggen dat anderen dat wel gaan doen. Dus het kan voor onrust zorgen.

Verder leven we niet meer per se in een tijd dat als iets juridisch mag, dat je het ook moet doen. Ik ben er absoluut niet rechtlijnig in, maar ergens hou ik wel rekening met bepaalde zaken of ik er geld aan uitgeef. Ik zal zelf in de supermarkt of bierwinkel geen bier meenemen waarvan Heineken de eigenaar is. Tegelijkertijd drink ik wel Heineken als dat het enige bier is op de kantoorborrel.

In dat kader overigens mag Szymanski met zijn nieuwe club Fenerbahce gezellig op trainingskamp naar Sint Petersburg om tegen de favoriete club van Putin een oefenwedstrijd te spelen.

EDIT: Mocht hij uiteindelijk komen, dan zal ik er uiteraard heel erg blij mee zijn. Het zou echt een stap vooruit zijn als je die Kroaat en hem weet te contracteren. Ieder jaar iets minder afhankelijk van huurlingen en ieder jaar in een hoger segment zoeken.

Wel interessant om te zien hoe de verhoudingen tussen de top drie straks zijn. PSV zet alles weer op rood of zwart. Ajax is nog relatief bescheiden geweest.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnbaar probeert Feyenoord een vergelijkbare deal als met Gimenez op te zetten. Aldus de Bever. Eerst de helft van de transferrechten en dan bijkopen. Dat is een manier om hoger segment binnen te kunnen halen en sowieso al een verbetering ten opzichte van het huurlingen legioen.
 

De Wolf

Well-known member
Turkije doet niet mee aan de maatregelen en kan ook vrij handelen.
Nederland mag niet handelen met Rusland. Maar kan zijn dat Dinamo een buitenlandse rekening heeft. Zacharjan is ook van Armeense afkomst maar in Rusland geboren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou ja, spelers als Bozenik vertrokken normaal gesproken voor maximaal 1 miljoen euro. Nu levert het je zelfs nog een boekwinstje op in de jaarstukken 2023/24.

Naast al die eerdere spelers gaat Feyenoord overigens ook de Argentijn Almada en de Rus Zakharyan halen. Die zouden zijn aangeboden aan Feyenoord. Die eerste lijkt mij zelf volkomen onhaalbaar en of we nou een Russische speler van een Russische club moeten gaan halen weet ik ook niet.
Thiago Almada?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Thiago Almada?

Yep. Deze transferzomer kunnen we straks wel tien elftallen opstellen aan spelers die niet zijn gekomen. Dit zou wel eens de beste speler in dat elftal kunnen zijn als ik de verhalen mag geloven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ondertussen is Qatar een geliefde plek voor spelers die buiten de boot vallen. Eerder Taabouni al die onderweg was en nu schijnbaar ook Bannis.
 

Jacco

Well-known member
Kasanwirjo gelinkt aan Twente (huur+koopoptie), als ik zo de verhalen lees moet ik hopen dat het niet klopt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kasanwirjo gelinkt aan Twente (huur+koopoptie), als ik zo de verhalen lees moet ik hopen dat het niet klopt.

Heeft ook wel goede eigenschappen. Maar huur+koopoptie zegt wel wat. Al kan er ook een terugkoopoptie in zitten. Hendriks werd vorig jaar met koopoptie en terugkoopoptie aan FC Utrecht verhuurd. Raakte weer eens geblesseerd, dus nu mag hij weer voor zijn kans gaan bij Feyenoord.
 
Bovenaan