Merk alleen op dat je wel volkomen na?ef moet zijn als je denkt dat Nederland een oase zonder risico is, terwijl er in onze buurlanden aanslagen plaatsvinden. Geef me eens ongelijk.
Dat zeg ik toch nergens? Die aanslag zal echt ongetwijfeld een keer komen (maar er zijn al eerder aanslagen in NL geweest, alleen waren de daders toen geen 'moslims') Alleen vind ik dat je wel er voor moet zorgen dat de privacy goed geregeld moet zijn. Een wet aannemen (over wat dan ook) zonder dat die goed geregeld is (en de controle erop, zoals gevegt keer op keer aanhaalt) is onzin.
Dat jij nog steeds niet gewoon antwoord geeft op een hele normale vraag waarom je enkel een worst case scenario voor richting 1 uitwerkt en een blinde vlek houdt voor scenario 2 is tot daaraan toe.
Dat is helemaal niet zo. Dat worst case scenario voor optie 2 heb jij al uitgewerkt, waarom zou ik dat dan nog moeten doen? Jij hebt letterlijk gezegd dat mensen die tegen de inlichtingenwet zijn verantwoordelijk zijn voor de slachtoffers van eventuele aanslagen.
Wat ik schrijf is feitelijk juist. Daar kun je andere feiten tegenover stellen. Zoals Gevegt ook doet.
Weet niet of je het doorhebt, maar gevegt haalt jouw posts juist onderuit, door vragen te stellen over de rechterlijke macht e.d..
Jij vindt dat allemaal triviale zaken, ik niet. Zoek eens informatie op over Stasi of Securitate, of bezoek het herdenkingsmuseum van de Stasi of bekijk de film 'Das Leben der Anderen'. En voordat je gaat zeggen dat het hier zo'n vaart niet gaat lopen (
wat ik ook niet denk overigens), er zijn 2 landen die de mogelijkheid tot referendum afgeschaft hebben of gaan afschaffen: de voormalige DDR en Nederland. Dat zegt toch ook wel iets.
Verder ga je niet in op de zaken die genoemd worden in dat stuk op Joop over het falen van de veiligheidsdiensten (die een lek pas doorgeven als ze zelf gehackt zijn) en over dat die commissies eigenlijk weinig te zeggen hebben...