Mario
Well-known member
Liever een paaseitje
Racist. Paaseitjes mag niet meer, dat heet nu verstopeitjes.
Liever een paaseitje
Inlichtingenwet wordt aangepast
De Wet op de inlichtingen- en
veiligheidsdiensten (Wiv) wordt vanwege
het 'nee' bij het referendum aangepast.
Dat hebben de vier regeringspartijen na
overleg besloten.Het kabinet buigt zich
er morgen over.
Gegevens moeten minder willekeurig
worden verzameld en voor het delen van
gegevens met inlichtingendiensten in
het buitenland moeten nauwkeurige
richtlijnen komen op grond van de
Nederlandse democratische normen,vinden
VVD,CDA,D66 en de Christenunie.
Mogelijk wordt ook de bewaartermijn van
drie jaar voor verzamelde maar nog niet
beoordeelde gegevens ingekort.
Ik heb wel een idee.Het toezicht is juist heel goed. Zou niet weten hoe je dat anders moet inrichten.
Lijkt mij dat beiden kamers opnieuw mogen stemmen over de wijzigingen. Dan zou je daarover een nieuw referendumverzoek kunnen indienen, als deze dan nog niet is afgeschaft natuurlijk, maar dat zal wel het geval zijn dan.Het is niet mogelijk natuurlijk, maar eigenlijk zou je hier dan ook een referendum over moeten houden. Want vindt men dit genoeg of niet?
Ik ben het met gevegt eens.
Lijkt mij dat beiden kamers opnieuw mogen stemmen over de wijzigingen. Dan zou je daarover een nieuw referendumverzoek kunnen indienen, als deze dan nog niet is afgeschaft natuurlijk, maar dat zal wel het geval zijn dan.
Ik heb wel een idee.
Misschien zou je in een rechtsstaat niet de politiek het laatste woord moeten geven maar een rechter.
Het is maar een idee.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/er-is-meer-mis-sleepwet-dan-alleen-sleepnet
Vooral de toezicht is heel bedenkelijk.
Origineel...
Laten we het de Trias Politica noemen...
Tsja, voor sommige mensen is dat dus blijkbaar geen probleem...Je kunt er om lachen, maar het natuurlijk een gotspe dat dit al jaren het geval is.
Ik heb wel een idee.
Misschien zou je in een rechtsstaat niet de politiek het laatste woord moeten geven maar een rechter.
Het is maar een idee.
Zucht. Dit is dus wat ik bedoel... stuitend gebrek aan kennis. Wat de beoogde toetsingscommissie betreft:
De commissie bestaat uit drie mensen met ruime rechterlijke ervaring en wordt gekozen in samenspraak met de Nationale Ombudsman, de vice-president van de Raad van State en de president van de Hoge Raad. Dit moet de onafhankelijkheid waarborgen.
What more can you expect???
Tsja, voor sommige mensen is dat dus blijkbaar geen probleem...
Ben het met je eens, behalve dat stuk over de VVD aan de macht. Want die hebben toch geen meerderheid, dus zullen ze altijd samen moeten werken.De ellende is eigenlijk dat er veel mensen zijn die de Eerste Kamer willen afschaffen. En daarmee ook de RvS.
Als alle wetten alleen door de Tweede Kamer zouden worden getoetst, is over twee jaar de VVD aan de macht.
Tel uit je winst.
Zucht. Dit is dus wat ik bedoel... stuitend gebrek aan kennis. Wat de beoogde toetsingscommissie betreft:
De commissie bestaat uit drie mensen met ruime rechterlijke ervaring en wordt gekozen in samenspraak met de Nationale Ombudsman, de vice-president van de Raad van State en de president van de Hoge Raad. Dit moet de onafhankelijkheid waarborgen.
What more can you expect???
Wees dan helemaal compleet:
"Die commissie kan een verzoek om (bijvoorbeeld) iemand af te tappen weigeren. Maar als een onderzoek eenmaal loopt, dan heeft de TIB er niks meer over te zeggen. Het toezicht gaat dan over op een andere commissie, de commissie van toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (CTIVD) en hun oordeel is niet bindend. "
En wie bepaalt wie er in die commissies komt? De politiek, dus toch politiek gekleurd. Ik voorspel dat er weinig PVV-rechters en DENK-rechters in komen...
Ben het met je eens, behalve dat stuk over de VVD aan de macht. Want die hebben toch geen meerderheid, dus zullen ze altijd samen moeten werken.