Filmtopic

Batigoal

Well-known member
En vorig jaar tijdens het Internationaal Film Festival nog een sterke Japanse misdaadfilm. Geweldige sfeer; veel stiltes, donkere beelden en in alle buitensc?nes regende het keihard. Ik kan alleen niet meer op de naam komen. Ook een aanrader als je van actie en yakuza houdt.

Gonin Saga; dat was 'm.
 

erka

Well-known member
IT lees ik louter goede berichten over (itt The Dark Tower, de andere King verfilming die nu al draait), dus IT ga ik ook zeker effe heen.

Was ik al een beetje bang voor. Ik heb de hele Dark Tower cyclus van King gelezen. Boeiend, maar wel heel traag en ingewikkeld. Niet zo geschikt voor een film. Krijgt ook maar een 6.0 op IMDB, altijd een redelijke graadmeter.

Had dan The Stand verfilmd. Daar is alleen een (overigens prima) miniserie van gemaakt. Met mooi intro.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind dat ook altijd wel leuk, films uit alle windstreken kijken. Old Boy ga ik zeker kijken.

In anderhalf uur de hele Dark Tower saga proppen is sowieso niet handig. Ik ga hem tzt wel op DVD kijken, maar ik heb er geen geld voor over.
 

Abubakari

Well-known member
Oldboy is wel een klassiekertje, die moet iedereen gezien hebben. Er zit een vechtsc?ne in die bekend staat als ??n van de beste filmvechtsc?nes uit de historie.

En dat was Koreaanse film nummer 3 van deze week, wel de bizarste van de 3. Het meest typisch (krankzinnige) Aziatisch plot ook van de 3.
 

Fenerium

Member
The Rise of the Footsoldier 3 komt eraan, ik twijfel nog of ik deze ga kijken, deel 2 was slecht, zeer slecht.

Het wordt helaas een beetje uitgemolken.
 

U.G.

Well-known member
Een aanradertje voor als je toch niet weet waar je naar kijken moet is Jules and Dolores, op netflix.

Een film over de diefstal van de WK beker die Brazili? heeft mogen houden door het 3x te winnen, Jules Rimet.

Het is nog echt gebeurd ook, die beker is weg ! De sukkels van de bond hebben de replica in de kluis gestopt en stelde de echt tentoon.

Een gokverslaafde boefje steelt die beker om z'n schulden in te kunnen lossen maar kan geen heler in Rio vinden die zoiets heiligs wil omsmelten. Totdat ie aanklopt bij een Argentijn die uiteraard maar al te graag wil helpen ;)

Hele knappe film met veel humor, met de rivaliteit tussen Brazili? en Argentini? goed uitgebeeld maar ook van de vele Rio-clubs onderling.
 

Mario

Well-known member
Bijna vakantie, tijd om eens een inhaalslag te maken ... er staan nog wat films te wachten om bekeken te worden.
 

Makanaky

Well-known member
Een aanradertje voor als je toch niet weet waar je naar kijken moet is Jules and Dolores, op netflix.

Een film over de diefstal van de WK beker die Brazili? heeft mogen houden door het 3x te winnen, Jules Rimet.

Het is nog echt gebeurd ook, die beker is weg ! De sukkels van de bond hebben de replica in de kluis gestopt en stelde de echt tentoon.

Een gokverslaafde boefje steelt die beker om z'n schulden in te kunnen lossen maar kan geen heler in Rio vinden die zoiets heiligs wil omsmelten. Totdat ie aanklopt bij een Argentijn die uiteraard maar al te graag wil helpen ;)

Hele knappe film met veel humor, met de rivaliteit tussen Brazili? en Argentini? goed uitgebeeld maar ook van de vele Rio-clubs onderling.

Thanks, O Roubo da Ta?a gaat op de lijst (en TV)!
 

Kielse Rat

Well-known member
Gisteren The Last Jedi gaan kijken. De reacties op de film zijn heel uiteenlopend zoals bij elke Star Wars film tegenwoordig, ik heb me er in ieder geval prima mee kunnen vermaken.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben vorige week naar Justice League geweest. Op zich best vermakelijk, alleen blijft het opmerkelijk dat er nog een kwaliteitsverschil tussen de films van Marvel en die van DC zit. Zelfs binnen dat genre dus.
 

erka

Well-known member
Gisteren The Last Jedi gaan kijken. De reacties op de film zijn heel uiteenlopend zoals bij elke Star Wars film tegenwoordig, ik heb me er in ieder geval prima mee kunnen vermaken.

+1 ik vond m ook prima vermaak. Dat moet een film in eerste instantie ook zijn. Je moet -zeker bij Star Wars- niet te kritisch zijn op de dialogen en logica.
 

Maasveld

Well-known member
Afgelopen woensdag heb ik Ventoux gekeken. Een echte aanrader voor de liefhebbers van slechte Nederlandse films en Abbey Hoes.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb in juni mijn Path? Unlimited pas opgezegd, het percentage matige films nam opeens enorm toe of ik was gewoon biosmoe (beide denk ik) tot juli 60 films in de bios gezien, daarna nog 11.

10 toppers
Brimstone
Logan
Trainspotting 2
A Cure for Wellness
Baby Driver
20th Century Women
The Day Will Come
Guardians of the Galaxy 2
The Great Wall
The Light between Oceans

De 6 'was ik maar thuis gebleven' films
Juste la fin du Monde (KUTFILM van het JAAR!)
John Wick 2
Miss Sloane*
Free Fire
The Zookeeper's Wife*
Unlocked

*Twee films met Jessica Chastain, dat kan geen toeval zijn.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb 'm zojuist gekeken. Een bijzonder geestige en leuke film.

Hij was goed te doen he ? Ik heb me heel goed vermaakt met Peralta en zijn na?viteit. De film vind ik in de verte wel wat weg hebben van Jackie Brown.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb in juni mijn Path? Unlimited pas opgezegd, het percentage matige films nam opeens enorm toe of ik was gewoon biosmoe (beide denk ik) tot juli 60 films in de bios gezien, daarna nog 11.

10 toppers
Brimstone
Logan
Trainspotting 2
A Cure for Wellness
Baby Driver
20th Century Women
The Day Will Come
Guardians of the Galaxy 2
The Great Wall
The Light between Oceans

Alleen Trainspotting 2 uit dit lijstje heb ik gezien. Verweven met nostalgie is dit zeker wel een toppertje.

Brimstone die is me al een paar keer aangeraden. Ik zal dit lijstje nog weleens raadplegen...ik kijk allang niet veel films meer. Ook geen series trouwens.
 

JFK

Well-known member
Hij was goed te doen he ? Ik heb me heel goed vermaakt met Peralta en zijn na?viteit. De film vind ik in de verte wel wat weg hebben van Jackie Brown.

Peralta is een held. Als je met het figuur van een klodder mayonaise, zo'n lekker wijf aan de haak kan slaan, dan ben je een hele grote.
Ben het met je eens dat het wel wat weg heeft van Jackie Brown.
 
Bovenaan