Filmtopic

Max

Administrator
Forumleiding
Moet je The Room eens kijken van Tommy Wiseau. Die film is zo slecht dat hij wel weer vermakelijk is.
 

erka

Well-known member
Ik ga binnenkort naar IT. Als de film net zo is als de trailer, en de film net zo als het boek...

 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb vorige week de Amerikaanse versie (re-make) van 'Martyrs' gezien, dat was een drama.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb vanne week (eindelijk) Train to Busan gezien. Een Zuid Koreaanse zombiefilm die hele goeie kritieken kreeg. Voor een zombiefilm inderdaad een prima film. Die Aziatische zombies zijn wel wat anders dan die trage USA zombies, Zuid Koreaanse zombies kunnen gewoon hard lopen. En best hard ook. Dat schiet tenminste op. Verder was het geen extreem gore film (wat dan wel weer jammer is). Ik zit sowieso in de Korea week, want ik heb gister Ah-Ga-ssi (the Handmaiden) gezien. Ook een prima film.
Niet dat ik doorlopend Koreaanse (of films uit Azie) kijk, puur toeval dat het er twee achter elkaar zijn, zijnbeide films die niet in Path? Groningen te zien waren in de tijd dat ik nog een Unlimited pas had en wat ik toen wel jammer vond.

Mijn Path? unlimited kaart heb ik een tijdje terug opgezegd, weinig films meer in de bios gezien sindsdien. Maar Baby Driver wel en dat vond ik wel een zeer coole en goeie film.
IT lees ik louter goede berichten over (itt The Dark Tower, de andere King verfilming die nu al draait), dus IT ga ik ook zeker effe heen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Baby Driver keek wel lekker weg. Ook mooi in filmhuis gekeken. Toch mijn insteek om van Path? af te stappen. De filmhuizen zijn niet duurder en sommige zelfs goedkoper, sfeervoller en ze verkopen er vaak goede bieren.

Er staat nog een Koreaanse film op Netflix, Oldboy. Wel een bekende film.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ga maandag trouwens naar Pulp Fiction. Schijnt ook een goeie film te zien, van ene Tarantino. Zijn eerste film heb ik ook gezien, vond ik ook erg goed.

E?n keer in de maand (of twee maanden) draait in het filmhuis in Groningen een klassieker. Maandag dus Pulp Fiction. In november een andere all time favoriet, Clockwork Orange. Ga ik ook zeker heen, lijkt me te gek om die op het grote scherm te zien.

Path? of filmhuis maakt mij niet zo veel uit, ik ontweek de drukke tijden in Path? vaak, dan is het goed te doen bij Path?.
 

Makanaky

Well-known member
Maar in de Poelestraat had Images veel betere zalen licht- en geluidsgewijs. Die afgetrapte Camera-bios waar ze nu zitten ben ik wel een beetje zat. Toch vanmiddag even een kijkje nemen bij Una mujer fant?stica.
 

Abubakari

Well-known member
Er staat nog een Koreaanse film op Netflix, Oldboy. Wel een bekende film.
Van dezelfde regisseur als the Handmaiden. Nog niet gezien, maar staat nu op mijn Netflix lijst.

Maar in de Poelestraat had Images veel betere zalen licht- en geluidsgewijs. Die afgetrapte Camera-bios waar ze nu zitten ben ik wel een beetje zat. Toch vanmiddag even een kijkje nemen bij Una mujer fant?stica.

Toen ik een Path? kaart had ging ik vrij weinig meer naar andere bioscopen, alleen Paterson heb ik in Camera gezien, (ook op donderdagmiddag in de premiere voor 4,75, mooi initiatief is dat). Images had in de Poelestraat uiteraard een veel mooier gebouw, maar ach, voor de rest heb ik er geen last van, echt veel minder wordt een film er nou ook weer niet van.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb vanne week (eindelijk) Train to Busan gezien. Een Zuid Koreaanse zombiefilm die hele goeie kritieken kreeg. Voor een zombiefilm inderdaad een prima film. Die Aziatische zombies zijn wel wat anders dan die trage USA zombies, Zuid Koreaanse zombies kunnen gewoon hard lopen. En best hard ook. Dat schiet tenminste op. Verder was het geen extreem gore film (wat dan wel weer jammer is). Ik zit sowieso in de Korea week, want ik heb gister Ah-Ga-ssi (the Handmaiden) gezien. Ook een prima film.
Niet dat ik doorlopend Koreaanse (of films uit Azie) kijk, puur toeval dat het er twee achter elkaar zijn, zijnbeide films die niet in Path? Groningen te zien waren in de tijd dat ik nog een Unlimited pas had en wat ik toen wel jammer vond.

Mijn Path? unlimited kaart heb ik een tijdje terug opgezegd, weinig films meer in de bios gezien sindsdien. Maar Baby Driver wel en dat vond ik wel een zeer coole en goeie film.
IT lees ik louter goede berichten over (itt The Dark Tower, de andere King verfilming die nu al draait), dus IT ga ik ook zeker effe heen.

Om ??n of andere reden heb ik een zwak voor Oost-Aziatische films. Ik heb hier in Lantaarn Venster weleens zo'n cultureel middagje+avond gedaan waarop allerlei Aziatische films te zien waren. Kan me een Chinese film voor de geest halen over een man van middelbare leeftijd die zijn hele leven aan een megaproject, het bouwen van een dam, heeft gewerkt en dan opeens zonder werk komt te zitten. Gebeurde heel weinig, maar deze film is blijven hangen bij me vanwege zijn absolute eenzaamheid en geen doel in het leven hebben zo pijnlijk goed in beeld werden gebracht.

En vorig jaar tijdens het Internationaal Film Festival nog een sterke Japanse misdaadfilm. Geweldige sfeer; veel stiltes, donkere beelden en in alle buitensc?nes regende het keihard. Ik kan alleen niet meer op de naam komen. Ook een aanrader als je van actie en yakuza houdt.

Baby Driver keek wel lekker weg. Ook mooi in filmhuis gekeken. Toch mijn insteek om van Path? af te stappen. De filmhuizen zijn niet duurder en sommige zelfs goedkoper, sfeervoller en ze verkopen er vaak goede bieren.

Er staat nog een Koreaanse film op Netflix, Oldboy. Wel een bekende film.

Oldboy is wel een klassiekertje, die moet iedereen gezien hebben. Er zit een vechtsc?ne in die bekend staat als ??n van de beste filmvechtsc?nes uit de historie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoorde een vriendin een tijd terug zeggen dat er jaarlijks een Aziatisch filmfestival in Amsterdam is. Als ik het voorbij zie komen, dan zal ik het hier plaatsen.
 
Bovenaan