Filmtopic

Hankie

Well-known member
Mijn vrouw vindt het erg aardig dat je je zorgen om haar maakt maar ze gaat soms ook mee, regelen we een oppas. Dirty de Niro was de eerste film sinds the Revenant (2 maart) waar ik zonder haar op een avond heen ging. Zoals gezegd, ik ga regelmatig in de middag (vrouw aan 't werk, kinders op school) naar de film (weinig andere bezoekers, vind ik ook wel prettig, ik blijf toch een misantropische inslag hebben) en zaterdag had zij s Morgens vroeg iets waardoor ze zaterdag niet zo laat ging slapen, heb ik een nachtfilm gepland. En daarnaast dus regelmatig rond 22.00 voorafgaand aan een nachtdienst.

Het gezinsleven heeft er nog niet onder te lijden zoals je ziet. Overigens is ze in onze inmiddels lange relatie ook wel gewend dat ik mijn eigen gang ga (en dat zij dat ook kan doen), dus ik voorzie sowieso geen problemen.

Zijt ge nu weer een bitje gerustgesteld?
Ik ook hoor maakte mij al zorgen. Voor je weet heb je problemen en is Lisa Hup Ajax Powers van slag.
 

Abubakari

Well-known member
Je moest eens weten hoeveel pb's ik de afgelopen twee weken heb gehad over dit onderwerp. Dus ik dacht ik gooi er maar een algemeen berichtje uit.
 

zwammy

Well-known member
Mijn vrouw vindt het erg aardig dat je je zorgen om haar maakt maar ze gaat soms ook mee, regelen we een oppas. Dirty de Niro was de eerste film sinds the Revenant (2 maart) waar ik zonder haar op een avond heen ging. Zoals gezegd, ik ga regelmatig in de middag (vrouw aan 't werk, kinders op school) naar de film (weinig andere bezoekers, vind ik ook wel prettig, ik blijf toch een misantropische inslag hebben) en zaterdag had zij s Morgens vroeg iets waardoor ze zaterdag niet zo laat ging slapen, heb ik een nachtfilm gepland. En daarnaast dus regelmatig rond 22.00 voorafgaand aan een nachtdienst.

Het gezinsleven heeft er nog niet onder te lijden zoals je ziet. Overigens is ze in onze inmiddels lange relatie ook wel gewend dat ik mijn eigen gang ga (en dat zij dat ook kan doen), dus ik voorzie sowieso geen problemen.

Zijt ge nu weer een bitje gerustgesteld?

Ik kan weer rustig slapen waarde Abu :duim:
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Vanavond naar Allegiant geweest (deel 3 in de serie die is begonnen met Divergent).
Het ziet er visueel schitterend uit, maar het valt mij een beetje tegen dat het verhaal weer uitgemolken wordt door het uit te smeren over 4 films en er de laatste tijd al meer films zijn verschenen in hetzelfde genre die er heel veel op lijken.

Maar ik vond de film beter dan deel 2 van The Maze Runner en deel 3 van The Hunger Games en daardoor zeker wel een aanrader.
 

Abubakari

Well-known member
Mijn dochter heeft de boeken gelezen en is nu bezig in deel 3, die wil dus graag met me naar Allegiant. Vorige week deel Divergent 1 & 2 maar even op DVD gekeken (want ik ben in tegenstelling tot mijn dochter geen Young Adult lezer) en dus binnenkort ook naar Allegiant.
Gister zijn we naar Spotlight geweest. Degelijke en sobere film en dat past prima bij het onderwerp. Goeie film.
 

Abubakari

Well-known member
Vanavond 10 Cloverfield Lane gezien. Mysterie & spanning. Moest er even in komen, maar het laatste uur was prima.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zaterdagavond naar de film Brooklyn geweest. Een film een Ierse vrouw die naar New York emigreert met al haar problemen daar en op het thuisfront. Ik vond het wel een mooie film.
 

Abubakari

Well-known member
Ja (maar daar kon ik mij niet heel veel meer van herinneren) en deze is vrij goed los te zien van Cloverfield maar heeft ook wel weer wat gemeen met Cloverfield.
 

Abubakari

Well-known member
Ik wilde 99 Homes graag zien en die draaide vanavond voor het laatst. Ik moest 12 uur beginnen met werken en die film was al om 22.08 afgelopen. Drie opties: Terug naar huis en een uur later weer terug naar de stad om te gaan werken, erg vroeg op mijn werk aankomen of na afloop van 99 Homes zodra de titelrol begint snel naar zaal 4, daar begon The Forest om 22.00. 99 Homes - titelrol=22.01 klaar en The Forest - reclame & voorfilms = 22.10 beginnen. Kon mooi!:duim: Kortom, optie 3.

Dus een dubbelavondje film.
99 Homes ging over een man die de hypotheek niet meer kon betalen en zijn huis uit werd gezet door een nietsontziende people mover. Hij kon een baan krijgen bij die gast en het moreel verwerpelijke werk doen en via wat vage constructies veel geld verdienen en stond zo opeens aan de andere kant van de deur. Gewetenskwestie, leverde een boeiend drama op. Goeie film!

The Forest, een vrouw krijgt het bericht dat haar twin sister vermist is in Japan, zoekgeraakt in Suicide Forest bij Mount Fuji. Ze gaat naar Japan om haar zus te zoeken.
Komt qua griezel wat langzaam op gang, maar is desondanks een spannend en griezelig filmpie.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Vanavond 10 Cloverfield Lane gezien. Mysterie & spanning. Moest er even in komen, maar het laatste uur was prima.
Ja, deze film zit goed in elkaar.
Je weet als kijker hetzelfde als wat die vrouw weet (en dat is niet veel) en je komt er langzaam achter wat die man haar niet verteld heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Duister? Zeg maar gerust inktzwart misdaaddrama. Zeer coole bikkelharde rauwe film over twee broers die aan de onderkant van de samenleving leven, gesitueerd in Antwerpen.
Ik moest aan Kielse Rat denken.

En enkele zeer weirde personages. Zoals Joyce (geheel links op de foto) een travestiet/misdadiger, je zou het niet zeggen, maar geen lieverdje, deze Joyce.
Zijn vriend Stef (die blootbuik), da's me d'r trouwens ook eentje...
d-Ardennen_still.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan