Filmtopic

Abubakari

Well-known member
Het is niet bepaald de clich? popcorn thriller, maar wel een film die ondanks zijn lange duur voorbij vliegt.

Over clich? popcorn actiethrillers gesproken, ik ben vanmiddag naar London has fallen geweest, ik heb me prima vermaakt. Vette actiefilm vol ontploffingen, knallen en ultieme good & bad guys. Erg Amerikaans dus, maar desalniettemin een prima film inclusief mooie spectaculair gefilmde aanslag(en) op Londen.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Het is niet bepaald de clich? popcorn thriller, maar wel een film die ondanks zijn lange duur voorbij vliegt.

Over clich? popcorn actiethrillers gesproken, ik ben vanmiddag naar London has fallen geweest, ik heb me prima vermaakt. Vette actiefilm vol ontploffingen, knallen en ultieme good & bad guys. Erg Amerikaans dus, maar desalniettemin een prima film inclusief mooie spectaculair gefilmde aanslag(en) op Londen.
Klopt, prima te verteren film, je krijgt precies wat je verwacht.
En het is verfrissend om te zien dat een dergelijke film zich ??k een stad buiten de USA kan afspelen.
 

Abubakari

Well-known member
Terechte Zijlstra-trofee voor DiCaprio?

Ik zat te wachten tot ie uit een uittrap zou gaan scoren, maar dat deed ie niet, dus hij zal hem wel ergens anders aan te danken hebben. Wat dat betreft had ik eerder verwacht dat Martin Hansen de Oscar had gewonnen.

Tsja, ik vind dat de meeste acteurs wel goed acteren, vind het altijd een beetje lastig om te beoordelen wie dat nou het beste heeft gedaan, maar die Caprio heeft het prima gedaan. Maar zijn tegenspeler ook. Dus die had hem ook kunnen winnen. Maakt mij verder allemaal ook niet zo veel uit. Van mij had Sacha Baron Cohen hem ook mogen winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Dan raad ik je aan om de film 'Joy' te gaan bekijken. Hierin kan Jennifer Lawrence veel meer laten zien hoe goed ze kan acteren en zij is hiervoor (wat mij betreft volledig terecht) genomineerd voor een Oscar.
Woensdag gezien, ik vond het een prima film. Beetje humor, drama, bad luck & trouble en een happy ending. Al is dat laatste wat mij betreft geen pre. Van mij mag het ook best slecht eindigen.

Ik zeg het niet graag, maar die broertjes Coen zijn ook wel een beetje mijn helden.
En spontaan brengen ze hun minste film uit. Saai is misschien wat overdreven, maar ik had voor het eerst bij een Coen Brothers film dat ik naar het einde verlangde.

Deze week nog in de planning:
The Boy, Spotlight.
En Robinson Crusoe (met Ogogo, mijn 10 jarige dochter).

En Bad Grandpa, heeft iemand die gezien? Volgens de Volkskrant is een parkeerbon nog leuker, maar bij de Volkskrant zijn ze cultureel correct en vonden ze grimsby ook niet leuk. Platte gore humor vind ik best leuk, maar ik weet niet of Bad Grandpa nou grappig is of Amerikaanse humor (en wat sommige mensen over Duitse humor zeggen dat heb ik met veel Amerikaanse humor. South Park, Simpsons, Family Guy uitgezonderd vind ik veel USA "humor" echt irritant. Bij DWDD in die rubriek de tv draait door laten ze ook wel eens Amerikaanse humor zien. Daar ga ik altijd van tegen de tv schreeuwen, van ergernis over zoveel ongrappigs per vierkante minuut).
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik heb Hail, Caesar! gisteren gezien en het was de slechtste film die ik zag sinds Pixels.

Het is meer een aaneenschakeling van cameo's dan een verhaal, het was nergens grappig en als er een bedoeling of boodschap achter zat, dan heb ik die niet kunnen vinden.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Het enige wat ik grappig vond, was onbedoeld grappig omdat weinig mensen buiten Nederland dit gaan snappen.
Er zat een scene in van iemand die omgekocht wordt door een vertegenwoordiger van het bedrijf Lockheed
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Straks naar The Boy. Weer eens wat anders, 's nachts naar de bios voor een horrorfilm. Ik ben benieuwd! Lauren Cohan is sowieso al wel de moeite waard.
 

Abubakari

Well-known member
Straks naar The Boy. Weer eens wat anders, 's nachts naar de bios voor een horrorfilm. Ik ben benieuwd! Lauren Cohan is sowieso al wel de moeite waard.

Je haalt me alle woorden uit de mond. Ga er zo ook heen en Lauren Cohan vind ik de mooiste vrouw in the Walking Dead.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat vond je ervan, Abu? Ik vond 'm verrassend goed! Een van de betere horros/thrillers die ik de laatste jaren gezien heb. Geweldige twist, die ik echt niet aan zag komen. En Lauren was uiteraard weer een plaatje. Wat een vrouw is dat!
 

Abubakari

Well-known member
Prima film waarin je je lang afvraagt welke kant het op zal gaan. De uiteindelijke twist had ik niet helemaal verwacht, maar ik zat al wel een beetje in die richting te denken. Desondanks wel aardig bedacht. De film moet het hebben van de sfeer, ietwat dreigend en mysterieus en suggestief en niet van vette horror, maar dat had ik van te voren wel verwacht, dus geen probleem. Een spannend verhaal, hier en daar lichtelijk creepy, mooi gefilmd, goed mee vermaakt.
 

Batigoal

Well-known member
Wat vond je ervan, Abu? Ik vond 'm verrassend goed! Een van de betere horros/thrillers die ik de laatste jaren gezien heb. Geweldige twist, die ik echt niet aan zag komen. En Lauren was uiteraard weer een plaatje. Wat een vrouw is dat!

Prima film waarin je je lang afvraagt welke kant het op zal gaan. De uiteindelijke twist had ik niet helemaal verwacht, maar ik zat al wel een beetje in die richting te denken. Desondanks wel aardig bedacht. De film moet het hebben van de sfeer, ietwat dreigend en mysterieus en suggestief en niet van vette horror, maar dat had ik van te voren wel verwacht, dus geen probleem. Een spannend verhaal, hier en daar lichtelijk creepy, mooi gefilmd, goed mee vermaakt.

Toch krijgt de film op de bekende recensie-sites een laag cijfer. Hoe komt dat?
 

Eef de Kip

Well-known member
Toch krijgt de film op de bekende recensie-sites een laag cijfer. Hoe komt dat?

Omdat er daar allemaal mensen zitten die net zo veel verstand hebben van films als hier mensen van voetbal? Ik vind die reacties op bijvoorbeeld Moviemeter af en toe echt tenenkrommend hoor, van die zelfvoldane figuren die een heel lulverhaal ophangen over de diepere laag van een film.
 

Abubakari

Well-known member
Omdat er daar allemaal mensen zitten die net zo veel verstand hebben van films als hier mensen van voetbal? Ik vind die reacties op bijvoorbeeld Moviemeter af en toe echt tenenkrommend hoor, van die zelfvoldane figuren die een heel lulverhaal ophangen over de diepere laag van een film.

Inderdaad, Moviemeter kom ik ook wel, maar daar heb je mensen die diep beledigde reacties achterlaten omdat 'terrentino' zo'n lange film waarin alleen maar gepraat wordt gemaakt heeft en dat ze hun download na een half uur afgezet hebben en dat het zonde van hun tijd was etc. Of inderdaad nog erger, de pseudo kenners daar. Elke film vergelijken met die van Korsakoffski of -zoals bij the Boy- met andere poppenfilms of van te voren al zaniken dat ze al heel veel poppenfilms hebben gezien en dat het niet echt origineel meer is en dat Lauren Cohan niet kan acteren. Echt ongekend hoeveel er op die site gezeurd wordt, kunnen wij hier nog een enorme punt aan draaien. Meestal kun je aan de eerste zin al zien of je verder moet gaan lezen of niet. Moviemeter is 50% heerlijk eregeren en soms lees je iets waarvan je denkt, mooi verwoord, zo heb ik die film ook ongeveer beleefd.
Typisch Moviemeter nav the Revenant:
En ik zou graag een plattegrondje willen van hoe ze zijn gelopen allemaal want er klopt waarlijk geen reet van volgens mij.

Ik ga naar de film om vermaakt te worden, niet met allerlei pretentieuze vooroordelen en erg kritisch ben ik ook niet. Gevolg: Bij 9 vd 10 films waar ik de laatste maand geweest ben heb ik mij uitstekend vermaakt, alleen Hail Caesar viel me erg tegen. Ik trek mij ook helemaal niks van recensies aan, ik lees waar een film over gaat en dan weet ik wel ongeveer of het wat voor me is. Dus als de Volkskrant Grimsby platte onderbroekenlol die niet grappig is noemt zit ik al in de bioscoop.

Kortom, volgens de bond van Abu's & Jamel's kun je prima naar the Boy gaan.
 
Bovenaan