Feyenoord 2016 - 2017

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gio ziet blijkbaar toch in dat Toornstra en Immers niet voldoen als aanvallende middenvelder. Maar zijn oplossing is toch wel verrassend te noemen: niet Vilhena, niet Kuyt, maar Gustafson zal morgen zijn opwachting gaan maken. Ik ben benieuwd!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onder het mom van alles beter dan Immers en Toornstra. Wel opvallend dat hij na Roda JC opeens beide spelers voorbij is en daarvoor nog niet bij de wedstrijdselectie zat. Verder ligt het waardeloze spel natuurlijk niet alleen aan Immers en Toornstra.
 

Fabian

Active member
Onder het mom van alles beter dan Immers en Toornstra. Wel opvallend dat hij na Roda JC opeens beide spelers voorbij is en daarvoor nog niet bij de wedstrijdselectie zat. Verder ligt het waardeloze spel natuurlijk niet alleen aan Immers en Toornstra.

Nee, maar het was wel onderdeel van het probleem. Hopelijk is Gustafson een nieuw stukje van de puzzel die in elkaar moet vallen.
 

Jozsef

New member
Het Feyenoord-elftal van volgend seizoen: geheel nieuwe aanval in de maak


Feyenoord is achter de schermen druk aan het bouwen aan een nieuwe aanval, zoveel is wel duidelijk door alle transferperikelen rond de Rotterdamse club. FeyenoordPrimeur heeft op basis van de berichten over mogelijke versterkingen een elftal samengesteld waarmee Giovanni van Bronckhorst volgend seizoen voor de dag kan komen.


45c9e584f57b6e30e885b387a92ee5d6.jpg



De grote veranderingen in de Kuip gaan vooral in de aanval plaatsvinden. Met de opnieuw in leven geblazen interesse in Bas Dost is Feyenoord op zoek naar een nieuwe aanvalsleider. Mochten de Rotterdammers erin slagen de spits te halen, dan zal Van Bronckhorst ongetwijfeld zijn hele elftal aan de topaankoop gaan ophangen. Dat betekent dat er ook goede aanvoer vanaf de zijkanten moet komen. De komst van de kersverse Oranje-international Steven Berghuis lijkt bij een transfer van Dost dan ook steeds aannemelijker.

En ook Mbark Boussoufa wordt steeds geregelder in verband gebracht met een transfer naar Feyenoord. Hij kan als aanvallende middenvelder en als linksbuiten uit de voeten. Omdat Dirk Kuyt ook zijn plekje in het 'nieuwe' Feyenoord heeft verdiend, zal Boussoufa met zijn verfijnde traptechniek vanaf de zijkant Dost kunnen bedienen, terwijl Kuyt in de rug van de spits kan spelen. Dat betekent wel dat Eljero Elia op de bank belandt, maar Feyenoord kan wel wat extra concurrentie gebruiken in de aanval.

Op het middenveld natuurlijk de onbetwiste leider: Karim El Ahmadi. Aan zijn zijde gaat Renato Tapia mogelijk een kans krijgen. Hij kwam in de winter al over van FC Twente, maar moest Tonny Vilhena voor zich laten. Nu Vilhena vertrekt, is het logisch dat Tapia wordt doorgeschoven als zijn vervanger.

De defensie van Feyenoord zal grotendeels intact blijven. Kenneth Vermeer wijkt niet onder de lat. Voor Sven van Beek bestaat wel interesse, maar die is nog niet concreet. Hij zal samen met Eric Botteghin het verdedigende hart blijven vormen. Op de zijkanten Rick Karsdorp en Lucas Woudenberg. Woudenberg heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij NEC, heeft zijn contract in de Kuip verlengd en kan direct inschuiven als Terence Kongolo, voor wie heel veel interesse is, vertrekt. Feyenoord wil de slag naar de top van de Eredivisie maken, en met deze elf namen is de club daar weer een stap dichterbij.

___________________________________________________________________________________________

Altijd weer heerlijk, die geruchtenzomers in het Rotterdamse. Al erger ik me nu alweer aan het chronisch opportunistisch uitgeefpatroon van onze club.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Heeft Feyenoord de loterij gewonnen??

Boussouffa kan ik me nog voorstellen dat die komt, maar Berghuis en Dost komen niet. Die moeten dan zo'n eind terug in salaris, dat gaan ze nooit doen.
 

JFK

Well-known member
Toornstra, Kramer, die Zweed en die twee rukkers van Vitesse kunnen dus de prullenbak in.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft Feyenoord de loterij gewonnen??

Boussouffa kan ik me nog voorstellen dat die komt, maar Berghuis en Dost komen niet. Die moeten dan zo'n eind terug in salaris, dat gaan ze nooit doen.
Die zullen ook gewoon een aardige transfersom moeten kosten. Ik ken het transferpotje van Feyenoord niet, maar lijkt mij dat ze toch wel meer dan 10 miljoen bij elkaar moeten kosten. Los van het salaris inderdaad. Een Elia en Kramer op de bank, dat kan alleen maar misgaan.

Als het allemaal doorgaat wel een sterk elftal voor Eredivisie begrippen.
 

JMD

Well-known member
Die zullen ook gewoon een aardige transfersom moeten kosten. Ik ken het transferpotje van Feyenoord niet, maar lijkt mij dat ze toch wel meer dan 10 miljoen bij elkaar moeten kosten. Los van het salaris inderdaad. Een Elia en Kramer op de bank, dat kan alleen maar misgaan.

Als het allemaal doorgaat wel een sterk elftal voor Eredivisie begrippen.

Als Feyenoord daadwerkelijk dit elftal op de been kan brengen doen ze gewoon mee voor de titel.
 

Jozsef

New member
Als Feyenoord daadwerkelijk dit elftal op de been kan brengen doen ze gewoon mee voor de titel.

Wat een onzin. Van Beek en Botteghin als centrum is, en dat heeft vorig seizoen wel erg vaak bewezen, erg wisselvallig.
Tapia en El Ahmadi als blok is misschien degelijk maar heeft geen scorend vermogen, en Kuyt op 10 is gewoonweg niet titelwaardig.

Met dit elftal? Derde plek, op 15 punten achterstand. We gaan er dus iets op vooruit. Duur betaald, dat weer wel ja.
 

Abubakari

Well-known member
Santos ipv Dost en Slagveer ipv Berghuis. Lijkt mij realistischer. Dan nog ??n of andere onbekende buitenlander die er tegen de amateurs van Feyenoord eentje maakt en die de missing link in de titelquest is (maar uiteindelijk vooral bij Jong Feyenoord gaat spelen) en het plaatje is compleet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat heeft het nou voor zin om tegen een vierdeklasser te oefenen? Rust bij Driel - Feyenoord; 0-8 en een gemiste strafschop van Kuyt. Leuk...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uitslag 0-16.

Opstelling
Eerste helft: Hansson; Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Woudenberg; Dammers, Kuyt, Gustafson; Basacikoglu, Kramer, Elia.
Tweede helft: Bijlow; Nieuwkoop, Van Beek (60' Hamer), Kongolo, Nelom; Vejinovic, Vilhena, El Ahmadi; Toornstra, J?rgensen en E. Hansson.

Scoreverloop:
0-1 1' | Lars Dinnissen (e.d.)
0-2 18' | Michiel Kramer
0-3 21' | Lucas Woudenberg
0-4 27' | Jan-Arie van der Heijden
0-5 31' | Dirk Kuyt
0-6 33' | Simon Gustafson
0-7 37' | Dirk Kuyt
0-8 40' | Eljero Elia
0-9 55' | Tonny Vilhena
0-10 72' | Nicolai J?rgensen
0-11 75' | Tonny Vilhena
0-12 77' | Nicolai J?rgensen
0-13 82' | Miquel Nelom
0-14 86' | Tonny Vilhena
0-15 87' | Nicolai J?rgensen
0-16 90' | Nicolai J?rgensen

Bijzonder: Dirk Kuyt en Marko Vejinovic missen een strafschop.
 

Unregistere

Well-known member
Wat heeft het nou voor zin om tegen een vierdeklasser te oefenen? Rust bij Driel - Feyenoord; 0-8 en een gemiste strafschop van Kuyt. Leuk...

Heeft geen zin, maar is wel leuk voor de mensen van die club.... Hopelijk was er veel publiek, dan komen ze wel uit de kosten.

Overigens begreep ik dat Feyenoord vorig seizoen zo min mogelijk tegen amateurs wilde oefenen. Kennelijk is dat nu veranderd?
 
Bovenaan