Feyenoord 2016 - 2017

Miramar

Well-known member
Echt, ik ben er gewoon nog steeds ziek van, van gisteren. En dat is best lang geleden, dat ik er zo ziek van was. Puur omdat we zo gigantisch ondermaats hebben gespeeld door een verkeerde tactiek en een waardeloze opstelling.

Gelukkig waren de meesten hier er al van doordrongen dat dit helemaal niet zulke goede resultaten zijn. Veel op basis van geluk. Misschien kan deze opstelling wel in een 5-2-3 variant.
 

inhethoekje

Active member
Ik denk dat als Elia 90 minuten kan spelen Kuijt verhuisd achter de spits en dat Immers het kind van de rekening wordt.

van Bronkhorst is niet gek, jullie denken niet vooruit, van Bronckhorst is gewoon afhankelijk van een fitte Elia en pas dan wordt Kuijt weggehaald op links.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verder werkt zijn blok Immers/Toornstra - El Ahmadi tijdens de drie serieuze oefenwedstrijden en eerste drie competitiewedstrijden al niet. Als je dan na zes wedstrijden rustig een zevende wedstrijd weer voor zo'n blok kiest... Het is niet alsof Van Bronckhorst over een krappe selectie zonder mogelijkheden beschikt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk dat als Elia 90 minuten kan spelen Kuijt verhuisd achter de spits en dat Immers het kind van de rekening wordt.

van Bronkhorst is niet gek, jullie denken niet vooruit, van Bronckhorst is gewoon afhankelijk van een fitte Elia en pas dan wordt Kuijt weggehaald op links.
Aanvallende middenvelder, weer wat nieuws voor hem.
 

Susa

New member
Laten we stoppen met dat nr 10 gedoe en lekker 4-4--2 gaan voetballen.

-----------------------Vermeer---------------------------

Karsdorp------van Beek-------Bottegin------Kongolo----

-----------El Ahmadi---------Veiljnovic------------

-----Bilal B--------------------------Vilhena
---------------Kuyt------Elia-------
 

Fabian

Active member
Sinds jaren investeert Feyenoord in spelers. Dan kom je uiteraard vervolgens met een scherpe doelstelling naar buiten.

En wat is dan de boodschap van Van Geel voor dit seizoen? 'We leggen de lat lager'. 'Wij gaan voor Europees voetbal!' Nou ja, gekkenhuis!

Nee tuurlijk, volstrekt logisch. Vorig jaar gingen we nog voor het kampioenschap onder Rutten. Toen stonden we ten tijde van die mededeling nog maar tien punten achter en hadden we een sterk ingespeelde ploeg.

Deze onzin van Van Geel doet mij wat overkomen als de druk bij jezelf wegnemen om zelf niet kind van de rekening te worden wanneer resultaten uiteindelijk tegenvallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord 2015 - 2016

Feyenoord 2015 - 2016

Als we onder Van Bronckhorst op dezelfde voet verder gaan als de afgelopen zeven wedstrijden, dan is een playoffs plek best netjes inderdaad.

Het is alleen gek dat als je drie keer met een onevenwichtige jonge selectie onder Koeman (gedeeld) tweede bent geworden en nu een zeer evenwichtige selectie hebt door onder andere jonge spelers af te schrijven en oudere spelers te halen, dat dan plek drie je doelstelling is. Of vergelijk het met vorig seizoen toen de titel de doelstelling was. Basisspelers Clasie en Bo?tius zijn adequaat vervangen, Kuyt is gekomen en in de breedte is de selectie verder versterkt. Daar past een lagere doelstelling ook niet echt te rijmen.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
En vorig jaar stonden we al heel wat punten achter toen die titelambitie werd uitgesproken. Toen was er ook nauwelijks ge?nvesteerd. Ja, in de 19-jarige Bilal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord 2015 - 2016

Feyenoord 2015 - 2016

Ik begrijp dat we tot het nieuwe stadion niet mee gaan doen. Wat een nonsens om slechts naar inkomsten en transferbudgetten te wijzen. Met een goede jeugdopleiding en een goede scouting kan je best een en ander compenseren. Deze zomer bleken we verder prima in staat om onze basisspelers te vervangen.

Verder hadden we het laatste jaar Koeman al kampioen moeten worden. Toen had je een hoop spelers in je ploeg die de zomer mee mochten naar Brazili?, Vilhena en Bo?tius die bij de laatste dertig voor Brazili? zaten, een uitstekende spits in Pell? en een buitenspeler die ook zijn interlands had gespeeld met Schaken.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het qua doelstelling wel realistisch gezien de selectie, technische staf en de concurrentie. Echter ben je wel gewoon beter dan vorig seizoen en toen werd er gesproken over de titel.

Dat je zonder nieuw stadion niet mee gaat doen is onzin. Structureel wordt het wel lastig, maar je kunt altijd een keer lang mee blijven doen met de juiste selectie.
 
Bovenaan