Feyenoord 2016 - 2017

Jamel

Administrator
Forumleiding
Schijnt dat Elia vanavond Jong Willem II hoogstpersoonlijk helemaal dronken heeft gespeeld. Wordt tijd dat hij eens in Feyenoord-1 minuten gaat maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Scoorde net als Kramer uit een penalty. Het is dit seizoen dringen bij de stip. Vorig jaar kon niemand een pingel erin schieten en nu hebben we Kuyt, Vejinovic, Kramer en kennelijk ook Elia.

Maar goed, tegen PSV spelen we gewoon met dezelfde elf.
 
Scoorde net als Kramer uit een penalty. Het is dit seizoen dringen bij de stip. Vorig jaar kon niemand een pingel erin schieten en nu hebben we Kuyt, Vejinovic, Kramer en kennelijk ook Elia.

Maar goed, tegen PSV spelen we gewoon met dezelfde elf.

En dan maar hopen dat ze tegen PSV allemaal een penalty mogen nemen, dan kunnen we een vergelijking maken :cab:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Goed. Volgens mij heb ik op basis van de verschillende meningen de DVK Feyenoord Opstelling redelijk rond. Dit gaat 'm worden.

Vermeer
Karsdorp - Van Beek - Botteghin - Kongolo
Vejinovic - Vilhena
Kuyt
Bilal - Kramer - Elia​

Wie stuurt 'm even door naar Van Bronckhorst?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat je het als trainer niet ziet. Dat baart mij zorgen.

Mij ook. Dat je het als supporter op ??n of twee posities niet eens bent met de trainer, is normaal. Maar 7 posities is absurd. En vooral omdat iedereen dit ongeveer zo ziet.
 

Miramar

Well-known member
Ik moest vandaag denken aan een afdelingschef bij ons op het werk. Die laat de mensen met de grootste bek de leukste dingen doen en het monddode werkvolk krijgt alleen maar op hun flikker. Misschien dat Gio de dominante jongens niet voor het hoofd wil stoten uit angst voor zijn eigen hachje. Een Kazim is bijzonder dominant en ook Kuyt, mede door zijn populariteit, ook. Kramer zal verschrikkelijk goed moeten invallen over twee weken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien de teksten van Van Bronckhorst steeds in de media en het halstarrig doorgaan met een middenveld wat de laatste drie wedstrijden van de oefencampagne en in iedere competitiewedstrijd tot dusver faalt, begin ik mij toch wel zorgen te maken. Tuurlijk heeft Feyenoord tegenwoordig wat keuze met de brede selectie, maar zeven posities is vrij veel.
 

Fabian

Active member
Met het huidige middenveld en aanval ga je gewoonweg niet veel cre?ren. Teveel van hetzelfde en weinig kwaliteiten die voor een man meer situatie kunnen zorgen of een verrassende pass of actie. Bilal en Kuijt kunnen hun man niet passeren. Immers kan de bal niet vasthouden en mist de kwaliteiten om met een originele ingeving te komen. Kazim is leuk qua fysiek, maar soms ook ongelooflijk dom met onnodige overtredingen of onjuiste keuzes. El Ahmadi n heeft totaal geen diepte in zijn spel. Als hij een ruimte in kan lopen, kapt hij de bal weer terug. De risico in zijn passing vind ik ook tergend. En juist die risico kan een kans opleveren. Hij mist dat.

Je hebt meer diepte nodig en technisch vernut. Je kunt wel wat aan Kuijt hebben, maar dan niet aan de zijkant. Zorg dat hij in de buurt kan spelen bij de spits. Elia moet altijd spelen voor zijn snelheid en de verrassing die hij in zijn spel heeft. Je wint aan dreiging. En Vilhena heeft wel de drive vooruit en de mogelijkheden om een bal goed vooruit te spelen, iets te cre?ren.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Je vergeet onze nieuwe Janmaat specifiek te noemen. Kon je van tevoren wel weten dat er op die manier echt helemaal niets meer in aanvallende zin gaat gebeuren.
 

Fabian

Active member
We cre?ren veels te weinig. Enkel Roda en NEC cre?ren dit seizoen minder kansen. Treurig statistiekje.

IMG_20150831_172742.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Opvallend dat een coach die aangeeft het spel van Arsenal en Barcelona na te streven en twee duels tegen kleinere tegenstanders heeft gespeeld en twee duels tegen gelijkwaardige tegenstanders, dat je dan minder balbezit hebt dan 50% en ook qua gecre?erde kansen zo laag staat. Maar dat is gewoon een logische uitkomst van de keuzes die Van Bronckhorst maakt qua spelers. Alles is gericht op defensieve zekerheid en zo min mogelijk frivoliteit.
 

Miramar

Well-known member
De opstelling van Boskamp spreekt mij wel aan.

Vermeer; Van Beek, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; Vejinovic, El Ahmadi, Karsdorp; Kuyt, Kramer en Elia.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord 2015 - 2016

Feyenoord 2015 - 2016

Ik begreep dat Van Beek gisteren net zoals vorig jaar heeft laten zien geen centrale verdediger te zijn. Ik zie niet zo goed in waarom Van Beek moet wijken uit het centrum voor zowel Botteghin als Van der Heijden. Op de positie centraal achterin heeft Van Beek de potentie om international te worden. Zijn prestaties geven verder geen aanleiding om hem uithet centrum weg te halen.

Ik vind Karsdorp daarnaast echt stappen maken als rechtsback en ik denk dat hij op die positie verder kan komen dan op de nummer tien positie.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
De opstelling van Boskamp spreekt mij wel aan.

Vermeer; Van Beek, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; Vejinovic, El Ahmadi, Karsdorp; Kuyt, Kramer en Elia.

Dat riepen we gisteren al. Karsdorp zou op de plek van Botteghin kunnen. Toornstra of Vilhena op 10
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De opstelling van Boskamp spreekt mij wel aan.

Vermeer; Van Beek, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; Vejinovic, El Ahmadi, Karsdorp; Kuyt, Kramer en Elia.

Mij niet zo. Het is zoals Max al zegt, Karsdorp moet gewoon rechtsback. Het is al erg genoeg dat we geen fatsoenlijke speler hebben die linksback kan spelen, waardoor daar noodgedwongen een centrumverdediger moet staan. Laten we op rechts dan in elk geval wel met iemand spelen die langs de zijlijn de aanval van impulsen kan voorzien. Het is namelijk ook niet zo dat we breed zitten in de aanvallers en middenvelders die kansen kunnen cre?ren.

Wat dat betreft is het statistiekje van Fabian behoorlijk veelzeggend. Het gaat (eigenlijk al maanden) ronduit waardeloos. De drie lucky overwinningen op een rij verbloemden het ??n en ander. Namelijk dat Feyenoord al sinds februari ofzo structureel ondermaats presteert en vooral onwijs slecht voetbalt. Dan hoop je dat er een kentering komt door de imput van een nieuwe trainer. Een jonge trainer ook nog, die bij twee van de grootste clubs ter wereld heeft gespeeld, waar er bij uitstek altijd aanvallend gedacht werd. En toch gaat ook deze trainer uit van de controle. Vooral niet verliezen, daar draait het schijnbaar om. Terwijl het al ik weet niet hoe vaak is gebleken dat de aanval in heel veel gevallen de beste verdediging is.

Echt, ik ben er gewoon nog steeds ziek van, van gisteren. En dat is best lang geleden, dat ik er zo ziek van was. Puur omdat we zo gigantisch ondermaats hebben gespeeld door een verkeerde tactiek en een waardeloze opstelling.
 
Bovenaan