Feyenoord 2016 - 2017

De Wolf

Well-known member
Aanvullingen zijn welkom

Keepers

Miazek (derde keeper)
Hahn (alleen wanneer Mulder vertrekt)
Vermeer (eerste keeper)


Aflopend contract
Mulder (kan bijtekenen)

Verdedigers

Van Beek
Rodney Lopes Cabral
Dammers
Karsdorp
Kongolo
Nelom
Wilkshire
Woudenberg


Aflopende contracten
Bouhlarouz
Mathijssen

Middenveld

Clasie (vertrekt mogelijk)
El Ahmadi
Immers (grote kans op vertrek)
Sleegers (keert terug van Eindhoven)
Toornstra
Vilhena (grote kans op vertrek)



Aanval

Basacicoglu
Bo?tius (is interesse vanuit Itali?)
Kuyt (nieuw)
Manu
Te Vrede


Aflopende contracten

Achabar (heeft aanbieding gekregen)
Kazim Richard (optie om over te nemen)


Spelers waar geruchten over gaan

Guidetti (heeft aanbieding ontvangen)
Hutchinson (volgens Turkse media)
Salomon Kalou (heeft aangegeven terug te willen keren, onduidelijk of Feyenoord ge?nteresseerd is.)


Jeugdspelers die mogelijk bij de selectie komen

Fernandes (aanvaller)
Gronsveld (verdediger)
Hermann (aanvaller)
Nieuwkoop (middenveld)
Verdonk (verdediger / middenveld)
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Verdediging:
Verdonk zit in principe nog in de A1. Het is nog niet zeker of hij bij de selectie gaat aansluiten. Deze week speelde hij overigens als verdedigende middenvelder. Dat lijkt ook een positie waar hij zich op moet gaan richten om te kunnen slagen bij Feyenoord. Gronsveld sluit in principe wel al aan. Die is al tweede jaars A en die zal zich in de voorbereiding moeten bewijzen. Gronsveld is een rechtsbenige linksback die dit seizoen veelal als rechtsback speelt bij de A1.

Middenveld:
Sleegers keert terug van een huurperiode bij Eindhoven en mag zich gaan bewijzen in de voorbereiding. Nieuwkoop schuift door vanuit de A1 en mag zich in de voorbereiding gaan bewijzen. Schuurman zou eventueel nog kunnen aanhaken. Bij Jong Feyenoord is hij al regelmatig beslissend.

Aanval:
Verhoek die keert weer terug van een huurperiode bij Go Ahead Eagles. Duidelijk dat hij geen toekomst heeft bij Feyenoord, maar dankzij een schandalig goed contract verstrekt door Van Geel is hij niet zomaar weg. Ik acht de kans niet groot, maar eventueel zouden Hermann (deze winter overgekomen uit Zweden) of Fernandes (B1 speler met contract die al af en toe mag meetrainen) nog mogen aansluiten.

Verder is het nog even afwachten of Feyenoord tweede jaars A spelers een contract aan gaat bieden die nu nog geen contract hebben. Vermoedelijk niet.

Boulahrouz is al duidelijk dat hij vertrekt. Van Mathijsen zou je dat ook al moeten kunnen zeggen, maar ondanks dat hij al sinds oktober niet meer in een offici?le wedstrijd heeft gespeeld lijkt Van Geel de deur open te houden voor Mathijsen. Afhankelijk van de toekomst van Mathijsen zullen er een of twee centrale verdedigers moeten worden vastgelegd.

Verder acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat Immers vertrekt. Ik zou niet weten wie hem van ons gaat overnemen. Vilhena is ook nog niet zomaar weg. Een transfer is voor Feyenoord vermoedelijk helemaal niet zo lucratief. Een jaartje langer Vilhena zorgt ervoor dat de jeugdige middenvelders ook weer een jaar langer hebben om stappen te maken.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Verhoek, die had ik al uit mijn geheugen geschrapt. Ik verwacht ook niet dat hij bij de selectie komt. Het zal mij ook niet verbazen dat zijn contract gewoon wordt ontbonden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verhoek, die had ik al uit mijn geheugen geschrapt. Ik verwacht ook niet dat hij bij de selectie komt. Het zal mij ook niet verbazen dat zijn contract gewoon wordt ontbonden.

Dat is komende zomer makkelijker, omdat zijn contract dan nog maar een jaar doorloopt. Blijft echter een dure grap. Verhoek heeft tot dusver nooit meegewerkt aan een permanent vertrek bij Feyenoord. Afgelopen zomer kon hij bijvoorbeeld de definitieve overstap maken naar Heracles.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord 2015 - 2016

Feyenoord 2015 - 2016

Tot dusver hebben we geen back ups behoudens eventueel Mathijsen. Lijkt mij dus een vreemde zaak. Kwam dat bericht nou direct van Van Geel of weer uit de VI bullshit koker? Er werd namelijk wel meer deze week de wereld in geholpen wat weer niet bleek te kloppen.
 

Cees

New member
Zie nu dat het een bericht van het AD is. Het lijkt mij slim dat ze in ieder geval de voorbereiding afwachten voordat ze besluiten hem te verhuren. Voor zijn ontwikkeling is het natuurlijk belangrijk dat ie minuten gaat maken centraal achterin.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij de huidige selectie samenstelling lijkt het mij uitgesloten dat ze niet de voorbereiding afwachten. Ook al blijft Mathijsen, je gaat niet met drie centrale verdedigers aan de voorbereiding beginnen.
 

De Wolf

Well-known member
El Ahmadi ook volgend seizoen bij Feyenoord: 'hoop hier nog jaren te spelen'

Karim El Ahmadi heeft vrijdagmiddag tegenover RTV Rijnmond laten weten ook volgend seizoen gewoon voor Feyenoord te zullen uitkomen. Er is vanuit het Midden-Oosten belangstelling voor de middenvelder, zo bevestigt hij ook zelf. De middenvelder blijft wat hem betreft nog langer bij Feyenoord. "Ik hoop hier nog jaren te spelen, ik wil niet weg nee. Ik blijf hier, dat heb ik al eerder gezegd."
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dammers zal de plaats in de selectie innemen van Boulahrouz, dus daar komt geen vervanger voor. Verder de bevestiging dat Schuurman, Verdonk, Nieuwkoop, Gronsveld en Miazek bij de selectie aansluiten in de voorbereiding.
 

Fabian

Active member
Schuurman zou weleens een goede aanvulling kunnen blijken. Een jongen ook met loopvermogen en diepgang vanuit het middenveld. Dat ontbrak er dit seizoen nog weleens aan.

Hopelijk dat Rashaan Fernandes ook op het raampje gaat kloppen, want een extra buitenspeler kunnen we nog wel gebruiken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet of Schuurman er al direct klaar voor is. Dat zullen we gaan zien tijdens de voorbereiding. Bij Jong Feyenoord blinkt hij wel al uit. Verder ben ik benieuwd naar Nieuwkoop. In de A1 een middenvelder die ook box-to-box kan spelen, met duelkracht en meer scorend vermogen dan een El Ahmadi.

Voor de buitenkant hebben we nu Bilal, Manu, Bo?tius en eventueel Sleegers, Kuyt en Achahbar. Uit dit rijtje zijn Bilal en Bo?tius echte buitenspelers. Manu is een rommelaartje, Sleegers eigenlijk een nummer tien die bij FC Eindhoven als linksbuiten uitblinkt, Kuyt die sinds zijn Liverpool periode al op de rechterkant speelt en Achahbar die vanwege zijn lengte wel op de buitenkant wordt gezet. Wel genoeg opties voor de zijkant denk ik, maar een doorbraak van Fernandes is best welkom. Zeker als Bo?tius zou vertrekken.
 

Fabian

Active member
Sleegers... ja tuurlijk. Die sluit ook aan. Heeft een mooi seizoen achter de rug.

Maar ik heb mijn bedenkingen bij Achahbar of Kuijt op de flanken, dus die tel ik eigenlijk niet mee. Bilal moet echt stappen gaan maken, want dat was hopeloos. En een echte Manu-fan ben ik nooit geweest. Van Boetius is het afwachten. Die jongen heeft al wel bewezen goed te kunnen voetballen, maar is het totaal kwijtgeraakt onder Rutten.

Ik hoop wel dat een Fernandes ergens zijn kans krijgt en pakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fernandes schuift nu door naar de A1. Als hij dan af en toe mee mag trainen en in de winterstop op trainingskamp mee gaat is dat een prima tempo.
 

Fabian

Active member
Klopt, maar het kan snel gaan als je goed genoeg bent. Hij heeft al meegetraind geloof ik dit seizoen met het eerste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begreep dat Hamer, Slabbekoorn en Fernandes alle drie af en toe zouden meetrainen, maar dat dat snel werd teruggedraaid. Maar goed, in het nieuwe seizoen is er een nieuwe baas.
 

Fabian

Active member
Dammers heeft overigens zijn contract verlengd met 2 jaar. Dit meldt Mikos Gouka van het AD.
 

Miramar

Well-known member
Clasie vertrekt dus zeker en als je afscheid neemt van Manu, Nelom, Boetius, Vilhena, Mathijssen, Boelaroes, Wilshire, Tevrede en Kazim en je huurt wat spelers die zich moeten bewijzen dan wordt het misschien volgend seizoen rond plaats 6/7.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord 2015 - 2016

Feyenoord 2015 - 2016

Aansteller.

Vooralsnog vertrekt er (deels) helaas nog maar een.

Al deel ik overigens dat we qua acceptatie wel weer terug lijken te vallen in het Been tijdperk. Die tweede seizoenhelft Rutten kan echt niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan