Feyenoord 2016 - 2017

De Wolf

Well-known member
Clasie vertrekt dus zeker en als je afscheid neemt van Manu, Nelom, Boetius, Vilhena, Mathijssen, Boelaroes, Wilshire, Tevrede en Kazim en je huurt wat spelers die zich moeten bewijzen dan wordt het misschien volgend seizoen rond plaats 6/7.

Pessimist. Een Danny Buijs avatar voor je wanneer ze hoger eindigen :rumcolaa:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Geel had wat moeite met de samenstelling van de selectie van Jong Feyenoord, maar er staan wel een paar namen met een doorlopend contract in die er prima geschikt voor zijn.
 

Fabian

Active member
Clasie vertrekt dus zeker en als je afscheid neemt van Manu, Nelom, Boetius, Vilhena, Mathijssen, Boelaroes, Wilshire, Tevrede en Kazim en je huurt wat spelers die zich moeten bewijzen dan wordt het misschien volgend seizoen rond plaats 6/7.

Onzin natuurlijk. Hetzelfde riedeltje zo vaak gehoord. En komt vervolgens niet uit.

Niet al dit soort onzinnige taal uitslaan voordat je ?berhaupt weet hoe de selectie eruit komt te zien of de huidige technische staf weet in te schatten.
 

Miramar

Well-known member
Feyenoord staat stil in de ontwikkeling waar ze naartoe willen. Zeker de jonge gasten die al drie jaar bij het eerste zitten hebben geen stappen gemaakt. Dan moet je tot de conclusie komen dat het ook niet meer gaat gebeuren. Over het centrum wil ik niets zeggen omdat er vorig seizoen totaal andere spelers stonden. Maar types als Vilhena, Boetius hadden nu volwaardige eredivisie spelers moeten zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Bilal schijnt onder Gio wel te kunnen voetballen. Het kan natuurlijk ook gewoon aan de trainer liggen en die was na Verbeek de slechtste deze eeuw.
 

Eresd?g?

Banned
Kuyt speelt toch gewoon in de spits volgend seizoen? Lijkt mij althans.... Verder moeten er idd wel wat nieuwe spelers bijkomen voor met name de vleugels en het middenveld. Wie gaat Clasie opvolgen? Jeugd of gaat er iemand gehaald worden?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kuyt speelt toch gewoon in de spits volgend seizoen? Lijkt mij althans.... Verder moeten er idd wel wat nieuwe spelers bijkomen voor met name de vleugels en het middenveld. Wie gaat Clasie opvolgen? Jeugd of gaat er iemand gehaald worden?

Hoe kom je erbij dat er vleugelspelers en middenvelders bij moeten? Met Boetius, Manu, Bilal en Achahbar zijn beide vleugels al dubbel bezet. En bovendien kunnen in geval van nood spelers als Sleegers, Kuyt, Kazim en Toornstra er ook spelen. Dan het middenveld. Stel dat Clasie vertrekt, blijven deze middenvelders over: El Ahmadi, Toornstra, Immers, Vilhena, Nieuwkoop, Schuurman, Sleegers, Karsdorp, Hamer, Verdonk en Dammers. Dus alleen bij een echte leegloop is er behoefte aan een extra middenvelder.
 

Eresd?g?

Banned
Hoe kom je erbij dat er vleugelspelers en middenvelders bij moeten? Met Boetius, Manu, Bilal en Achahbar zijn beide vleugels al dubbel bezet. En bovendien kunnen in geval van nood spelers als Sleegers, Kuyt, Kazim en Toornstra er ook spelen. Dan het middenveld. Stel dat Clasie vertrekt, blijven deze middenvelders over: El Ahmadi, Toornstra, Immers, Vilhena, Nieuwkoop, Schuurman, Sleegers, Karsdorp, Hamer, Verdonk en Dammers. Dus alleen bij een echte leegloop is er behoefte aan een extra middenvelder.
Manu en Achabar zijn geen echte vleugelspelers. Dus dat zijn er al twee minder. Verder vertrekken Clasie en Vilhena waarschijnlijk. Immers wellicht ook dus dan wordt het op het middenveld ook wat krapjes.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Manu en Achabar zijn geen echte vleugelspelers. Dus dat zijn er al twee minder. Verder vertrekken Clasie en Vilhena waarschijnlijk. Immers wellicht ook dus dan wordt het op het middenveld ook wat krapjes.

Ik hoop dat Immers vertrekt. Ik denk echter dat we tot zijn 35e aan die man vast zitten.
 

Eresd?g?

Banned
Met een aantal gerichte aankopen kan je er een heel leuk seizoen van maken mijn inziens. Dit kan je bekostigen door een aantal spelers te verkopen, waaronder Clasie, Vilhena en Boetius.

---Labyad---Kuyt---Bilal

-El Ahmadi--Rienstra-Toornstra

Meijers-Kongolo-Beek-Karsdorp

------------Vermeer-------------
 

Max

Administrator
Forumleiding
Al die aannames over spelers die vertrekken. Zeker mensen die geloven dat we Immers en/of Kazim komende zomer zullen vertrekken moeten tegelijkertijd in Allah, God en Sinterklaas geloven. Verder snap ik de roep om middenvelders en buitenspelers niet. We hebben andere prioriteiten. Bo?tius en Bilal zijn echte buitenspelers, Manu de frommelaar kan daar ook spelen, Sleegers is het talent van het jaar als linksbuiten in de Jupiler League. Fernandes komt eraan. Kuyt speelt al tien jaar als rechter aanvaller.

Verder blijken sommige spelers toch gewoon goed te kunnen voetballen onder een normale coach. Ik blijf ook de voorkeur aan talent geven gezien het rendement van de gemiddelde aankoop. Een Wilkshire daar moet je mee om tafel gaan zitten dat hij volgend jaar zijn minuten bij Jong Feyenoord gaat maken en hij een plekje op de tribune mag uitzoeken.
 

Fabian

Active member
Als naar de selectie kijkt hebben we:

Keepers:
Vermeer
Hahn
Miazek

Verdediging:
Van Beek
Kongolo
Nelom
Karsdorp
Wilkshire
Woudenberg
Dammers
Verdonk

Middenveld:
Clasie (is nog niet weg)
El Ahmadi
Vilhena (is nog niet weg)
Immers
Toornstra
Schuurman
Nieuwkoop

Aanval:
Kuijt
Achahbar
Boetius
Bilal
Manu
Kazim-Richards
Te Vrede (daar ziet Van Bronckhorst niet veel in)

Ik snap de roep om een middenvelder nu wel eigenlijk. Niet zo zeer omdat we te weinig middenvelders hebben, maar meer omdat we te weinig scorende middenvelders hebben. Hoe je het ook went of keert, dat is een probleem. We hebben in ieder geval te weinig diepgang. Noem mij een middenvelder die diep gaat en de gaten induikt. Iedereen wil in de bal spelen. Dan krijg je soms leuk combinatievoetbal, maar de essentie is wel dat je het doel van de tegenstander bereikt. Loopvermogen kan dat bewerkstelligen. Clasie en El Ahmadi gaan bijna nooit diep, Toornstra is meer een zwervende speler met veel arbeid, Immers komt technisch en voetbalintelligentie tekort en Vilhena wil ook het liefst die bal in de voeten hebben. Wellicht dat Schuurman daar intern al een oplossing voor kan bieden, maar dat is nooit een zekerheid. Mocht bijvoorbeeld Clasie vertrekken of Vilhena zou ik wel naar een dergelijke type middenvelder gaan kijken. Nieuwkoop zou weer wat meer fysiek kunnen brengen op het middenveld. Kracht lijkt me ook wel bepalend.

Achterin moet er zeker nog iets bij. Het liefst neem ik ook afscheid van Nelom, dus het zoeken naar een linksback snap ik eigenlijk ook wel. Je kunt het niet alleen met Woudenberg. En Verdonk is nog maar de vraag hoe hij zich ontwikkelt op die positie. Je kunt ook niet alles oplossen met jeugd. En er moet ook nog een CV bij. En niet zomaar vulling van de selectie, maar een volwaardige speler die de concurrentie aan kan gaan met Kongolo.

Het liefst zie ik ook nog een extra aanvaller, maar dat is afwachten wat Van Bronckhorst in Kazim ziet. Ik heb de indruk dat hij geen groot fan is. Hij versprak zich gisteren al licht door te stellen dat Achahbar zijn beste spits is. Dat zegt al voldoende over Kazim. Ik vraag me af hoe het overleg is geweest tussen Van Geel en de technische staf bij het vastleggen van Kazim. Het klinkt nu toch niet heel doordacht. Wellicht als ze hem doorverkopen, zie ik het anders. Er moet toch minimaal een club zijn uit de woestijn die interesse voor hem heeft. Ik bedoel, voor Schaken kwam ook interesse. Al komt het uit Kazachstan of China, who cares. Daar gaat ook geld rond.

Wat ik wel prettig vond om waar te nemen, was dat Van Bronckhorst de ballen heeft om in te grijpen. Dat is zeer prettig, omdat bepaalde spelers te lang de hand boven het hoofd is gehouden.
 
Laatst bewerkt:

Eresd?g?

Banned
Achabar is ook een echte spits. Zijn doelpunt van gisteren was een echte spitsengoal. Maar heb je veel aan buitenspelers als je zo'n klein ventje in de spits hebt lopen? Of gebruik je hem in de makkelijke wedstrijden of voor de laatste 20 minuten? Want ik ga er toch echt wel van uit dat Kuyt in de spits staat normaliter.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je het over een scorende middenvelder hebt: ik zit de A1 te kijken en daar zie ik Schuurman dus weer in actie. Die loopacties van hem zijn echt grandioos. Geef hem maar z'n kansen, volgend seizoen.
 

Fabian

Active member
Als het intern opgelost kan worden, ben ik groot voorstander natuurlijk. Gelukkig krijgt die jongen een eerlijke kans in de voorbereiding.
 

Fabian

Active member
Achabar is ook een echte spits. Zijn doelpunt van gisteren was een echte spitsengoal. Maar heb je veel aan buitenspelers als je zo'n klein ventje in de spits hebt lopen? Of gebruik je hem in de makkelijke wedstrijden of voor de laatste 20 minuten? Want ik ga er toch echt wel van uit dat Kuyt in de spits staat normaliter.

Je kan ook met twee spitsen spelen, hoewel ik denk dat dit niet echt een optie is voor Van Bronckhorst hem kennende. Anders heb je ook nog een bijsluitende middenvelder die een voorzet kan afronden. Maar daar heb je diepgang voor nodig.

Overigens heeft die kleine Achahbar twee keer met het hoofd gescoord.
 

Eresd?g?

Banned
Je kan ook met twee spitsen spelen, hoewel ik denk dat dit niet echt een optie is voor Van Bronckhorst hem kennende. Anders heb je ook nog een bijsluitende middenvelder die een voorzet kan afronden. Maar daar heb je diepgang voor nodig.

Overigens heeft die kleine Achahbar twee keer met het hoofd gescoord.
Die van gisteren tel je zeker ook mee als kopbal? ;-)
 
Bovenaan