Festivals en concerten

Miramar

Well-known member
Is dat een jaarlijks uitje van jullie twee naar die artiest? Mooi om ook op zo?n manier leuke dingen met je zoon te doen.
Nee, mijn zoon en ik gaan wel vaker. Met een oude school kameraad doe ik dat wel. We wonen 250 kilometer uit elkaar en plannen ??n keer per jaar een re?nie.

delmaestro

Well-known member
Afgelopen zaterdag naar Helene Fischer geweest.

Ik verstond er veel te weinig van met mijn beperkte Duitse vocabulaire, maar toch ben ik strontverliefd geworden. Wat een heerlijk wijfje is dat zeg. Die kan echt alles.

Abubakari

Well-known member

Ik draai Ancient Shapes momenteel niet grijs maar wit. Ramones in de vierde versnelling met een broer van Bob Dylan als zanger. Heerlijke catchy songs die zich in mijn hoofd vastzuigen en daar wat mij betreft ook best mogen blijven zitten. Mega zin in volgende week, dan de live uitvoering in Vera. De andere Ancient Shapes plaat (Silent Rave die op het punt van uitkomen staat of net uit is, maar al een tijd op tape uit is als tour only cassette) heeft me nog wat minder bij de ballen, maar ook die klinkt prima.
Wonderlijke gast ook, Daniel Romano maakte een jaar of wat terug een paar traditionele country platen in de stijl van de 50's, switchte naar een ander genre en liet de countryfans ontredderd (en soms bijna boos omdat ze denken dat hij de country eigenlijk parodieerde) achter en komt met Ancient Shapes met een fijne powerpunkplaat, een muzikale kameleon die telkens weer wat nieuws doet.

319069.jpg

ancient_shapes-1024x768.jpg

Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
Dit klinkt n?t even een tikje steviger dan zijn laatste goede soloplaat, Mosey (2016), waarop hij de c&w al grotendeels vaarwel zei.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maandag 5 november namens zwaremetalen.com naar de Baroeg in Rotterdam :duim:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gisteravond Paul Weller in de Rotterdamse Schouwburg. Vooraf aangekondigd als een ingetogen, akoestisch concert dat aansluit op zijn meest recente werk 'True Meanings'. Maar desondanks bleek bij binnenkomst al dat de voltallige zeskoppige band acte de presence zou geven. Ik was om eerlijk te zijn niet geheel bekend met zijn werk, maar enkel alleen door zijn naam en reputatie waren de verwachtingen bij mij hoog. Dat het een strak geregistreerd optreden zou worden dat bleek al toen het voorprogramma geen toegift gegund werd, nadat hij al slechts een kleine 20 minuten zijn liedjes mocht spelen en vervolgens een crew van een man of 9 de puntjes op de 'I' zetten voordat dhr Weller zijn opwachting kwam maken.

Het was een goed concert, absoluut. Ik vond het met name fascinerend om te zien en te horen hoe goed het geheel op elkaar afgestemd was. Foutloos werden de liedjes gespeeld door 6 uitstekende muzikanten. Ik was zeer onder de indruk van de manier waarop diverse liedjes opgebouwd werden. De keuzes voor akkoorden, het gebruik van de verschillende instrumenten. Een songwriter van het allerhoogste kaliber, dat werd me wel duidelijk. En toch miste ik iets. Ik kan er ook niet geheel mijn vinger op leggen wat dan precies. De wisselwerking met het publiek was apart en er hing heel de tijd een vreemd sfeertje. En ik had ergens het gevoel dat Paul Weller vooral op routine speelde. Weinig interactie met het publiek, allemaal heel ingetogen. En de toegift 'You Do Something To Me' kwam plichtmatig over. Desalniettemin toch een kleine anderhalf uur genoten van schitterende composities. En toch ook wel aangenaam verrast door Steve Pilgrim. Die man speelt normaal drums bij de Paul Weller band, maar verzorgde voor deze gelegenheid gitaarpartijen en de tweede stem. En die man heeft echt een geweldige stem! Vanochtend wat van opgezocht. Op zichzelf al de moeite waard om te luisteren!

Abubakari

Well-known member
Daniel had gister haast, speelde 14 nummers in 25 minuten en dat was het. Had van mij wel wat langer gemogen, ik vond het een erg te gek concert.

Unregistere

Well-known member
Die hele plaat duurt toch maar net 19 minuten of zo? Zag zoiets voorbij komen in een recensie. Dus dan is 25 minuten misschien nog lang. ;)

Abubakari

Well-known member
Hij heeft twee platen gemaakt in de Ancient Shapes hoedanigheid, de eerste speelde die helemaal, van de laatste maar twee van de 10 nummers. Daarnaast deed ie nog een cover (Teenagers van the Rats, Fred Coles pre Dead Moon band) en een nummer wat niet op 1 van beide platen staat. Dus dan is 25 minuten gewoon kort.

Unregistere

Well-known member
Hij heeft twee platen gemaakt in de Ancient Shapes hoedanigheid, de eerste speelde die helemaal, van de laatste maar twee van de 10 nummers. Daarnaast deed ie nog een cover (Teenagers van the Rats, Fred Coles pre Dead Moon band) en een nummer wat niet op 1 van beide platen staat. Dus dan is 25 minuten gewoon kort.

In dat geval ben ik het met je eens dat het zeer kort is!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Al een tijdje kaarten liggen voor Nightwish. Vandaag kaarten gehaald voor Draconian. Volgende week hopelijk kaarten voor Ayreon in de pocket. En Graspop zal hem ook wel weer gaan worden. Dingen om naar uit te kijken. :)

Bovenaan