Festivals en concerten

Satyr

Administrator
Forumleiding
Op FortaRock mocht je gewoon een rugzak meenemen, en er waren meer kluisjes dan toeschouwers aanwezig. Dus, verwarde mannen en andere terroristen, sla je slag :duim:

Joost

Well-known member
Haal jij morgen voor mij ;)

Ik heb echt nergens last van gehad, hooguit 10 minuten gewacht.
Ook erg vreemd dat daar nu problemen mee zijn, de inrichting van het terrein is niet verandert en er zijn niet minder plaatsen waar je drank kan halen.

De eerste dag was weer erg mooi. Blof speelde erg goed en knalt hit na hit om er nog minstens 15 niet te spelen. Daarna Blaudzun gezien wat prima was. Snow Patrol was flets en toen hebben we ook wat gegeten. The Offspring was fantastisch.
Pearl Jam begon met, voor de niet-fan, anderhalf uur onbekende nummers. Kwalitatief wel heel goed zodat de tijd om vloog. Maar dat laatste uur was fantastisch. Heel opvallend dat ze daar zonder toeters en bellen staan. Geen bijzondere lichteffecten, voorgeproduceerde filmpjes of vuurwerk. Gewoon een paar muzikanten die vol passie een muziek maken.

Batigoal

Well-known member
Gisteravond een werkelijk geweldige show van de Foo Fighters. Ik had ze in Nederland telkens gemist, inclusief hun geplande optreden op Pinkpop een paar jaar terug. Tof hoor!

Noel Gallagher kan er ook wel wat van.

Reinoud

Well-known member
Eerlijk gezegd vond ik het concert van de Foo Fighters te lang. Begin was echt superstrak en goed. Het midden gedeelte vond ik weinig aan. Gelukkig eindigde ze wel erg goed.

Verder vond ik Marmozets, Gangs of Youth en Nothing But Thieves erg fijn. Walking on Cars en The Script waren prima achtergrond muziek. Waarbij de laatste band toch wel een hoop hits heeft gemaakt zeg. Luister de thuis niet, maar kende op twee nummers na alles.

Batigoal

Well-known member
Eerlijk gezegd vond ik het concert van de Foo Fighters te lang. Begin was echt superstrak en goed. Het midden gedeelte vond ik weinig aan. Gelukkig eindigde ze wel erg goed.

Verder vond ik Marmozets, Gangs of Youth en Nothing But Thieves erg fijn. Walking on Cars en The Script waren prima achtergrond muziek. Waarbij de laatste band toch wel een hoop hits heeft gemaakt zeg. Luister de thuis niet, maar kende op twee nummers na alles.

Lang zeker, tussendoor hebben we wat te eten en drinken gehaald, maar goed te doen.

Ik vond de zanger van The Script live beroerd.

Joost

Well-known member
Ik heb The Script maar gewoon geskipt.

Noel Gallagher viel me wat tegen, sowieso had ik verwacht dat het helemaal vol zou staan voor het noordpodium en dat was niet het geval. Wonderwall leek een lullig tussendoornummertje en van Don't look back in anger had ik ook meer verwacht.
De Foo Fighters speelden prima en het tussendoor stuk was wellicht iets te lang maar je zag wel dat ze er plezier in hadden, ook al doen ze bijna ieder optreden hetzelfde.

Vandaag was al de minste dag qua programma maar daar zijn The Kooks ook nog uit weggevallen. Van Di-rect wordt ik niet heel blij.
En dan is het ook nog 5 graden kouder dan gisteren.

Joost

Well-known member
Misschien moet Jan Smeets gewoon eisen dat iedere act die voorgeprogrammeerde danspasjes heeft niet komt.

Joost

Well-known member
Gelukkig was het qua temperatuur nog prima te doen gisteren. Muzikaal was het lang maar heel grauwe middelmaat, Jessie J deed wel haar best, Years&Years was nog wel aardig, Di-Rect deed een prima show maar zijn geen Kooks en Triggerfinger teert vooral op dat ene nummer dat totaal anders is dan de rest van hun oeuvre.

Editors zorgde ervoor dat de zon toch nog ging schijnen en daarna zag ik zowaar nog een hele leuke verrassing; Greta van Fleet. die zetten de tent helemaal op stelten.

Bruno Mars zette een strakke show neer maar mij kon het nauwelijks bekoren.

Volgend jaar weer :)

Reinoud

Well-known member
Years en Years hoorde ik stukje van op de radio. Maar klonk weer niet heel best. Paar jaar geleden op Lowlands echt verschrikkelijk optreden. Zijn daar snel weg gegaan.

Greta van Fleet maar eens checken dan!

Miramar

Well-known member
Zo, net terug van Roger Waters in de Ziggodome. In ??n woord fantastisch. Een man van 74 met een geweldige band. De Pink Floyd hits werden met speels gemak en door een jonge, nieuwe David Gillmour(Jonathan Wilson)afgewisseld met enkele nieuwe nummers. Zeker de moeite waard.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, net terug van Roger Waters in de Ziggodome. In ??n woord fantastisch. Een man van 74 met een geweldige band. De Pink Floyd hits werden met speels gemak en door een jonge, nieuwe David Gillmour(Jonathan Wilson)afgewisseld met enkele nieuwe nummers. Zeker de moeite waard.

Ik was er ook. Inderdaad een waanzinnige belevenis! Topshow, geweldig geluid en een hele fijne setlist. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik The Wall een paar jaar terug indrukwekkender vond.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bwoooh, wat was Graspop weer geweldig! Vier dagen lang uit m'n plaat bij de meest uiteenlopende, maar stuk voor stuk geweldige bands. Nu helemaal gesloopt. Net een douche gepakt en op de bank geploft voor het voetbal. En nagenieten maar.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu waren er veel te veel hoogtepunten om op te noemen, maar deze was toch wel vrij bizar. Johnny Depp die David Bowie nadoet op een metalfestival, met Joe Perry als leadgitarist en Alice Cooper als achtergrondzanger.

Bovenaan