Eredivisie 2019-2020

gevegt

Well-known member
Hier bij ons in het Noorden is er weinig tot niks aan het handje, dus ik zou voor willen stellen om Utrecht-Ajax op Sportpark Het Noorden te spelen, AZ-Feyenoord kan wel op de Parrel.
Alleen sterke kerngezonde Noorderlingen als publiek toelaten en voetballen maar.

erka dus ook weer?

Abubakari

Well-known member
Nee, alleen toegang voor mensen die normaal ook naar Het Noorden, de Parrel, Corpus den Hoorn, Esserberg etcetera gaan. Die ziekelijke types die altijd binnen zitten het hele weekend Fox en Ziggo te kijken kunnen gewoon binnen blijven.

JMD

Well-known member
De laatste wedstrijden die in Duitsland zonder publiek werden gespeeld bewezen toch aardig dat de fans dan niet meer te houden zijn en zich massaal rond het stadion verzamelen.
Hoe ga je dat oplossen?

Klopt. Maar dat was natuurlijk nog wel voor de lockdowns, en had het idee dat groepen mensen dit toch nog niet zo serieus namen. En verder zijn er toch nog regels waar iedereen zich aan te houden heeft (geen groepen bij elkaar enz). Kan de politie gewoon op handhaven.

Forza AZ

Well-known member
Er is natuurlijk al genoeg gezegd over Jorritsma, de burgemeester van Eindhoven, maar het is toch vreemd: stond vooraan om te zeggen dat PSV in juni zeker niet speelt, ook niet achter gesloten deuren. Maar hij vond best dat Indoor Brabant nog door kon gaan (toen alle evenementen in Brabant al afgelast waren) en hij zet nog geen streep door de concerten van Guus Meeuwis.
https://www.ed.nl/dossier-psv/gemee..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
Dit geeft wel duidelijkheid. Hij is dus gewoon een fan van Guus Meeuwis, en dan wordt het natuurlijk lastig voetballen in het Philips Stadion met zo'n podium op het veld.

Abubakari

Well-known member
Die Jorritsma is gewoon een nazaat van Tjolk Hekking. Niemand kende die man maar nu ziet ie zijn kans schoon om ook eens wat publiciteit te pakken.

Mario

Well-known member
Forumleiding
De burgermeesters van de grote steden dringen aan op een evenementenverbod tot 1 september. Daarmee zou dus idd een streep door de huidige competitie worden gezet.

JMD

Well-known member
De burgermeesters van de grote steden dringen aan op een evenementenverbod tot 1 september. Daarmee zou dus idd een streep door de huidige competitie worden gezet.

Of niet en dat men in september verder gaat waar men in maart gebleven is... Want ik zie de Europese competities ook voorlopig niet starten. (die willen de CL laten eindigen op 29-8...)

Overigens (in het algemeen): wat maakt iets een evenement? Ben wel benieuwd namelijk. Stel dat in augustus de kantine van de voetbal bv weer open mag. Is dan een zaterdagmiddag waarbij 50 man in de kantine zit (met 1,5m afstand natuurlijk) een evenement? En als er een feest is met 50 man?

Maasveld

Well-known member
Of niet en dat men in september verder gaat waar men in maart gebleven is... Want ik zie de Europese competities ook voorlopig niet starten. (die willen de CL laten eindigen op 29-8...)

Overigens (in het algemeen): wat maakt iets een evenement? Ben wel benieuwd namelijk. Stel dat in augustus de kantine van de voetbal bv weer open mag. Is dan een zaterdagmiddag waarbij 50 man in de kantine zit (met 1,5m afstand natuurlijk) een evenement? En als er een feest is met 50 man?

Bijeenkomsten waar een vergunning voor afgegeven moet worden lijkt me.

Bernardo

Well-known member

Dit is gewoon einde seizoen als alle evenementen verboden worden tot 1 september. En terecht. Volgend seizoen maar weer zien hoe dat zich dan ontwikkeld.

Eef de Kip

Well-known member
Ik probeer me maar steeds voor te stellen hoe je in september eerst het restant van dit voetbaljaar uit gaat spelen om dan vervolgens gelijk met het nieuwe voetbalseizoen te beginnen terwijl je bijtijds moet stoppen ivm het EK. Het zal mijn gebrek aan fantasie wel zijn.

JMD

Well-known member
Ik probeer me maar steeds voor te stellen hoe je in september eerst het restant van dit voetbaljaar uit gaat spelen om dan vervolgens gelijk met het nieuwe voetbalseizoen te beginnen terwijl je bijtijds moet stoppen ivm het EK. Het zal mijn gebrek aan fantasie wel zijn.

Je kan er wel steeds flauwe grapjes over blijven maken, maar als je mijn vorige posts hierover had gelezen had je gezien hoe ik dat denk. Namelijk eerst dit seizoen uitspelen, dat zal tot november duren, maar kan ook langer duren omdat de meeste experts in het najaar weer een lockdown verwachten.
Dan kan je in januari beginnen met het nieuwe seizoen en daar 1,5 jaar over doen, dan heb je ook uitlooptijd voor als er nog een keer een lockdown is.

Je kan het idd nu ook stoppen, ook mogelijk. Maar dan begin je dus niet voor 1 september met een nieuwe competitie, met ook nog een verlate Europese start (eerst moeten dan alle voorrondes nog, die normaal dan al klaar zijn). Dus dan ga je dat seizoen ook sowieso niet afkrijgen (want idd ook nog EK). En dan heb je dus 0,0 buffer als er weer een uitbraak is en dan zit je zo meteen met weer een competitie die niet uitgespeeld is.

Ik sla dus eigenlijk 1 seizoen over. Grote voordeel daarvan is ook dat je in april 2022 klaar kan zijn met het hele seizoen 2021/2022 (dat dus 1,5 seizoen beslaat) en dat je dus begin juli kan beginnen met de competitie 2022/2023 (gewoon over 1 seizoen), en dat is nodig want eind oktober gaat de competitie 2 maanden plat wegens het WK2022.

Eef de Kip

Well-known member
Ok man, zo'n post en dan tegen mij zeggen dat ik flauwe grapjes maak. Denk je nou oprecht dat er in dit tijdperk waarin het draait om geld gewoon een heel seizoen wordt overgeslagen?
En nee, ik maak nu geen grapje maar ben echt serieus. Laat ik het zo zeggen, ik schat de kans groter in dat ze er nu mee nokken (of dat er nog geforceerd een paar wedstrijden worden gespeeld zonder publiek voor CL plaatsing) dan dat jouw scenario plaats gaat vinden maar goed, laten we maar afwachten.

Forza AZ

Well-known member

Het volgende seizoen zou dan een verkort seizoen moeten zijn (bijvoorbeeld een halve competitie), anders heb je inderdaad niet genoeg tijd om voor het EK 2021 klaar te zijn.

Bovenaan