Eredivisie 2019-2020

JMD

Well-known member
Hoe doceer jij nu?
Via onderwijs op afstand, soms vanuit school (waar ik als roostermaker ook zaken moet regelen), soms vanuit huis.

Maar ook lessen op afstand moeten voorbereid worden (sterker nog: mijn voorbereiding is nu meer dan bij een 'normale' les), en wij verwachten van lln dat ze hun werk doen, proefwerken gaan door, werkstukken ook.
 

Atreides

Well-known member
Via onderwijs op afstand, soms vanuit school (waar ik als roostermaker ook zaken moet regelen), soms vanuit huis.

Maar ook lessen op afstand moeten voorbereid worden (sterker nog: mijn voorbereiding is nu meer dan bij een 'normale' les), en wij verwachten van lln dat ze hun werk doen, proefwerken gaan door, werkstukken ook.

Ik wil er niet al te kritisch naar kijken, maar juist Wiskunde is toch een vak dat maar heel weinig verandert?
 

JMD

Well-known member
Ik wil er niet al te kritisch naar kijken, maar juist Wiskunde is toch een vak dat maar heel weinig verandert?

Klopt (alhoewel het programma elke paar jaar wel aangepast wordt, laatste bovenbouwwijziging was van 2015, miv 2019 is er een nieuw onderbouwboek. Elke keer toch net weer andere accenten, zaken die er ineens wel in zitten of juist weer niet. In de bovenbouw hele stukken die er niet meer gedaan hoeven te worden (bv bewijzen in de meetkunde) of juist wel (bv analytische meetkunde))

Maar elk jaar is elke klas wel anders. Sterker nog: had vorig jaar 2x 3Havo en voor beide klassen was een andere benadering nodig, de ene klas was veel beter dan de andere.
Verder heb je het ene jaar meer tijd dan de andere (dat kan op jaarbasis wel eens een les of 10 schelen bij een 3-uursvak), dus soms moet je sneller, soms heb je meer tijd.
 

De Wolf

Well-known member
Dit zijn niet alleen de topclubs. Heleboel clubs op de hoogste niveau's moeten het hebben van kaartverkoop.
 

ALenstra

Well-known member
Kaartverkoop en sponsoring. De geldbronnen die nu volledig opgedroogd zijn. En ik dacht dat ook niet alle tv-gelden uitbetaald zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er ontkomt gewoon geen enkele club aan de economische malaise, of het nou de nummer 1 of de nummer 18 is.

Is het al bekend wanneer het seizoen weer verder gaat?
 

Joost

Well-known member
In Duitsland zijn de maatregelen voor evenementen, dus ook profvoetbal, verlegt tot 31 augustus.
Overheden staan niet in de rij voor wedstrijden zonder publiek dus de kans dat het zonder publiek gespeeld gaat worden is ook heel klein.

Kortom; in Duitsland gaan ze het seizoen vrijwel zeker moeten beeindigen en is het maar de vraag wanneer het nieuwe aanvangt.

Dat geeft weer extra druk op de UEFA om die onzinnige eis om alles uit te spelen te laten vallen.
 

JMD

Well-known member
In Duitsland zijn de maatregelen voor evenementen, dus ook profvoetbal, verlegt tot 31 augustus.
Als er publiek bij is...
(https://www.kicker.de/773965/artike...ffen_keine_grossveranstaltungen_bis_31_august)
Dat is dus vergelijkbaar met de 1 juni bij ons.

Er wordt niks gezegd over 'achter gesloten deuren' spelen.
De 'lockdown' is in Duitsland zojuist verlengd tot 3 mei, vanaf 4 mei gaan scholen voorzichtig aan weer open en vanaf volgende week ook al kleine winkels.
 

JMD

Well-known member
Pas als Forza en JMD het zeggen is ons seizoen voorbij. Die zien nog wel mogelijkheden.
Ja, en ik zie ze steeds meer, alleen niet in de huidige vorm dat we begin augustus klaar zijn.

Ik vind het nl onzin om het seizoen te beëindigen als je bijna zeker weet dat je dit najaar ook weer een tijd eruit ligt. Daar zijn experts het ook wel over eens. Of zoals Joost zegt, wanneer het weer aanvangt.
Stel nou dat dit dus nog wel 6 maanden duurt voor we weer kunnen spelen. Dan kan je toch veel beter tegen die tijd verder met het huidige seizoen dan komend seizoen er doorheen jagen? (of in welke afgeslankte vorm dan ook).

Laten we dan eerst in Europa de tijd nemen om dit seizoen af te spelen (al is dat pas in september/oktober) plus CL/EL, plus wat mij betreft de PO's voor EURO2021 (en heel misschien al wat Nations League).
Zodra dan alles klaar is starten we pas het nieuwe seizoen op en dan kijken we wat reëel is voor dat seizoen. Als dat dan pas in januari is kan je imo beter gewoon dat seizoen ook over 1,5 jaar uitsmeren, zo hou je de ruimte.
Dat is imo beter dan zo meteen in mei door alles een streep te zetten, te hopen dat je in augustus weer kunt spelen en wat als het dan in oktober weer 2 maanden stilligt? Dan krijg je ook dat seizoen niet af...
 

Forza AZ

Well-known member
Dat lijkt me de enige verstandige oplossing. Want als je de competitie afbreekt en dan volgend seizoen met 20 clubs in de Eredivisie gaat spelen (zoals voorgesteld is), dan is dat vragen om problemen en opnieuw een competitie die misschien niet op tijd afgerond kan worden.
Dan is het beter om in ieder geval de huidige competitie af te ronden zo snel dat mogelijk is, en dan daarna aan een nieuwe competitie te gaan beginnen. De vorm daarvan moet je dan laten afhangen van de situatie rond die tijd en de hoeveelheid speeldagen die er nog beschikbaar zijn.
 

Joost

Well-known member
Als er publiek bij is...
(https://www.kicker.de/773965/artike...ffen_keine_grossveranstaltungen_bis_31_august)
Dat is dus vergelijkbaar met de 1 juni bij ons.

Er wordt niks gezegd over 'achter gesloten deuren' spelen.
De 'lockdown' is in Duitsland zojuist verlengd tot 3 mei, vanaf 4 mei gaan scholen voorzichtig aan weer open en vanaf volgende week ook al kleine winkels.

Maar wel dit bericht;

https://www.kicker.de/773949/artikel/polizeigewerkschaften_skeptisch_gegenueber_geisterspielen
 

De Wolf

Well-known member
We kunnen op dit moment niet eens voorspellen in welke situatie we over twee weken zitten. Laat staan dat we weten hoe de wereld eruit ziet in september.
 
Bovenaan