Eredivisie 2019-2020

JMD

Well-known member
Denk je nou oprecht dat het half mei mogelijk is om met groepen van honderden of duizenden bij elkaar te gaan staan.
Nee, ik drukte me idd verkeerd uit. Niet alle maatregelen zullen worden opgeheven, matuurlijk niet. Denk dat we tot diep in 2021 nog wel maatregelen zullen hebben.

Ik denk wel echter dat langzamerhand wat maatregelen versoepeld gaan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat mensen hier zo voorstander zijn van doorvoetballen. Of zijn hier veel tv supporters?ek Met supporters gaat er sowieso niet gevoetbald worden, dus wat mij betreft trekken ze nu meteen een streep.

Dan kun je ook wel gelijk een streep zetten door de eerste helft van het seizoen 2020/21, want het zou zomaar kunnen dat massa-evenementen nog verboden blijven tot er een vaccin is.

Ik ben absoluut geen TV-supporter en vind dat voetbal met publiek moet. Maar dit is wel een heel aparte situatie. Als je pas weer gaat voetballen als er weer publiek bij mag, dan is misschien de helft van de clubs ondertussen failliet doordat ze behalve de ticket en consumptie verkoop ook nog eens de TV-gelden mis gaan lopen.

Dus dan maar als noodzakelijk kwaad een tijdje naar het voetbal op TV kijken.
 

Atreides

Well-known member
Dan kun je ook wel gelijk een streep zetten door de eerste helft van het seizoen 2020/21, want het zou zomaar kunnen dat massa-evenementen nog verboden blijven tot er een vaccin is.

Ik ben absoluut geen TV-supporter en vind dat voetbal met publiek moet. Maar dit is wel een heel aparte situatie. Als je pas weer gaat voetballen als er weer publiek bij mag, dan is misschien de helft van de clubs ondertussen failliet doordat ze behalve de ticket en consumptie verkoop ook nog eens de TV-gelden mis gaan lopen.

Dus dan maar als noodzakelijk kwaad een tijdje naar het voetbal op TV kijken.

Helemaal eens. De kans op massa-evenementen tot het vaccin wordt eigenlijk steeds kleiner.
 

Maasveld

Well-known member
Dat mensen hier zo voorstander zijn van doorvoetballen. Of zijn hier veel tv supporters?ek Met supporters gaat er sowieso niet gevoetbald worden, dus wat mij betreft trekken ze nu meteen een streep.

Als voetballen zonder publiek het enige alternatief is, waarom zou je daar dan op tegen zijn?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee, ik drukte me idd verkeerd uit. Niet alle maatregelen zullen worden opgeheven, matuurlijk niet. Denk dat we tot diep in 2021 nog wel maatregelen zullen hebben.

Ik denk wel echter dat langzamerhand wat maatregelen versoepeld gaan worden.

Denk je dat nu echt?

Heb je überhaupt gister gekeken? En gezien welke voorwaarden aan voldaan moet worden voordat er sprake kan zijn van versoepeling? Gaat absoluut nog niet gebeuren voorlopig.
 

Batigoal

Well-known member
De UEFA moet gewoon niet zo stompzinnig vasthouden aan 8 augustus als harde deadline, dan hoeven competities zich ook niet in allerlei bochten te wringen om het seizoen in de maanden ervoor af te werken. Juni en juli lijken me totaal niet realistisch als speelmaanden als je ziet hoe langzaam de verbetering nu gaat.

Al verwacht ik dat ze (de UEFA) gedwongen door de realiteit daar nog wel op terugkomen.
 

JMD

Well-known member
Heb je überhaupt gister gekeken? En gezien welke voorwaarden aan voldaan moet worden voordat er sprake kan zijn van versoepeling?
Niet gekeken, wel gezien waar aan voldaan moet worden ja.
En toch zou het mij niks verbazen als na de meivakantie scholen weer (deels) open gaan.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...&utm_campaign=shared content&utm_content=free

ALs je dit zo leest kan het dus zo maar zijn dat we het komende seizoen ook geen publiek in de stadions hebben. Ben benieuwd of al die mensen die zeggen 'we spelen of met publiek of niet' zich realiseren dat het dan wel eens heel lang kan duren voordat er weer een bal rolt.
 

Eef de Kip

Well-known member
De UEFA moet gewoon niet zo stompzinnig vasthouden aan 8 augustus als harde deadline, dan hoeven competities zich ook niet in allerlei bochten te wringen om het seizoen in de maanden ervoor af te werken. Juni en juli lijken me totaal niet realistisch als speelmaanden als je ziet hoe langzaam de verbetering nu gaat.
Joh, die stellen het straks uit tot half augustus. Als dat niet haalbaar blijkt komen ze met een voorstel tot een halve competitie, vervolgens met 2 wedstrijden op een dag van 2 keer een half uur, dan tot half september waarna ze gaan voorstellen om dan maar 2 seizoenen in 1 seizoen te gaan spelen.
 

Mario

Well-known member
We gaan voorlopig echt nog niet voetballen in Nederland. De KNVB kan dat wel willen, maar de burgemeesters gaan dat dus niet toestaan. De burgemeesters van Eindhoven en Doetinchem hebben al laten weten dat wat hun betreft voetballen voorlopig geen optie is, en dan hebben we het nog niet eens over de randstad. Ik denk niet dat hier in Rotterdam gevoetbald zal gaan worden met 3 clubs, waarvan supporters wellicht ergens gaan samenkomen. Nu zal dat bij Excelsior en Sparta iets minder zijn als bij Feyenoord, die waarschijnlijk massaal gaan samenscholen.
 

erka

Well-known member
Die voetbalbonden en aantal clubs zijn allemaal hetzelfde. Totaal losgezongen van de realiteit. En die is dat er geen enkele overheid is die toestemming gaat geven voor 10.000-20.000 misschien wel 50.000 man rond een veld van 100x60 meter. Dus dan hou je zonder publiek spelen over. Dat zie ik wel als optie, maar in elk geval niet voor 1 juli.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die voetbalbonden en aantal clubs zijn allemaal hetzelfde. Totaal losgezongen van de realiteit. En die is dat er geen enkele overheid is die toestemming gaat geven voor 10.000-20.000 misschien wel 50.000 man rond een veld van 100x60 meter. Dus dan hou je zonder publiek spelen over. Dat zie ik wel als optie, maar in elk geval niet voor 1 juli.

Wedstrijden zonder publiek lijkt me het minimale, probleem is dat burgemeesters dit tegen gaan houden omdat er dan weer groepen supporters buiten het hek gaan staan.
 

JMD

Well-known member
Die voetbalbonden en aantal clubs zijn allemaal hetzelfde. Totaal losgezongen van de realiteit. En die is dat er geen enkele overheid is die toestemming gaat geven voor 10.000-20.000 misschien wel 50.000 man rond een veld van 100x60 meter. Dus dan hou je zonder publiek spelen over. Dat zie ik wel als optie, maar in elk geval niet voor 1 juli.

Denk dat evenementen van 10-20.000 man enz sowieso voorlopig (en dan bedoel ik minimaal 1 jaar) niet plaats gaan vinden.
 

De Wolf

Well-known member
We gaan voorlopig echt nog niet voetballen in Nederland. De KNVB kan dat wel willen, maar de burgemeesters gaan dat dus niet toestaan. De burgemeesters van Eindhoven en Doetinchem hebben al laten weten dat wat hun betreft voetballen voorlopig geen optie is, en dan hebben we het nog niet eens over de randstad. Ik denk niet dat hier in Rotterdam gevoetbald zal gaan worden met 3 clubs, waarvan supporters wellicht ergens gaan samenkomen. Nu zal dat bij Excelsior en Sparta iets minder zijn als bij Feyenoord, die waarschijnlijk massaal gaan samenscholen.

Weten deze burgemeesters al het beleid van 15 juni?
 

Forza AZ

Well-known member
Nu zal dat bij Excelsior en Sparta iets minder zijn als bij Feyenoord, die waarschijnlijk massaal gaan samenscholen.
Ik weet dat er bij een hoop clubs groepen eencelligen rondlopen, maar zelfs die moeten nu toch wel de ernst van de situatie inzien. En dus niet buiten een stadion gaan staan als er gespeeld wordt. Ja, dat gebeurde in maart bij PSG en BMG, maar toen was bij veel mensen de ernst nog niet duidelijk.

En al zou dat extra politie-inzet vergen. Waarom is dat een probleem? Want die politie-inzet was er nu ook geweest als de competitie gewoon was doorgegaan. De politie heeft nu zelfs veel minder te doen dan normaal omdat er geen evenementen en uitgaanspubliek meer zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Ik weet dat er bij een hoop clubs groepen eencelligen rondlopen, maar zelfs die moeten nu toch wel de ernst van de situatie inzien.

Nee. Niet alleen eencelligen, maar ook zat mensen die gewoon niet inzien waarom ze zich aan de maatregelen zouden moeten houden. Vanmiddag naar de boer geweest om wat groenten en fruit te halen; onderweg langs een tuincentrum gereden en daar was het afgeladen vol. Niet normaal in deze tijd dat dat nog kan.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de burgemeester van Breda Paul Depla kan de KNVB zoveel willen maar bepalen uiteindelijk RIVM en het kabinet alles.
 

De Wolf

Well-known member
Nee. Niet alleen eencelligen, maar ook zat mensen die gewoon niet inzien waarom ze zich aan de maatregelen zouden moeten houden. Vanmiddag naar de boer geweest om wat groenten en fruit te halen; onderweg langs een tuincentrum gereden en daar was het afgeladen vol. Niet normaal in deze tijd dat dat nog kan.

Burgemeester zou dan moeten ingrijpen maar bij jullie worden kerkdiensten ook nog steeds toegestaan.
 
Bovenaan