Eredivisie 2019-2020

JMD

Well-known member
Jij denkt dat 15 juni het beleid al flink versoepeld is? Keep on dreaming!
Wanneer denk jij dan dat bv scholen weer open kunnen, restaurants weer (met beperkte bezetting) open kunnen, voetbalduels in lege stadions gespeeld kunnen worden enz?
 

Eef de Kip

Well-known member
niet voor eind juni. En verder klinkt het leuk om die duels zonder publiek te laten spelen maar ik heb niet de indruk dat burgemeesters daar enthousiast over zijn.
 

JMD

Well-known member
niet voor eind juni. En verder klinkt het leuk om die duels zonder publiek te laten spelen maar ik heb niet de indruk dat burgemeesters daar enthousiast over zijn.

snap ik. Alleen is dit wel wat er gaat gebeuren, is het niet ergens voor de zomer, dan zeker dit najaar...
 

Forza AZ

Well-known member
niet voor eind juni. En verder klinkt het leuk om die duels zonder publiek te laten spelen maar ik heb niet de indruk dat burgemeesters daar enthousiast over zijn.

Burgermeesters zijn nooit enthousiast over voetbalwedstrijden lijkt het wel. Ze hebben altijd direct wat te zeuren.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zal best maar dan kun je het uitspelen van die seizoen wel vergeten vrees ik.

Ja, het seizoen zal niet nog in september of later worden uitgespeeld. Maar de kans bestaat wel dat het nieuwe seizoen zal moeten beginnen met wedstrijden zonder publiek.
 

Bernardo

Well-known member
Als ik Rutte gisteren zo hoorde blijft die 1,5 meter samenleving ook voorlopig nog wel even, ook dan is voetbal onmogelijk.
 

Mario

Well-known member
Wanneer denk jij dan dat bv scholen weer open kunnen, restaurants weer (met beperkte bezetting) open kunnen, voetbalduels in lege stadions gespeeld kunnen worden enz?

In ieder geval een verlenging tot 1 juni verwacht ik.
 

Abubakari

Well-known member
Kunnen alle zelfverklaarde Corona experts weer terug naar het corona topic gaan?
Dat lees ik toch niet.
 

Joost

Well-known member
Dat heeft de KNVB toch ook gewoon gezegd, dat hun plan alleen door kan gaan als RIVM en regering toestemming geeft.

En dat is ook het belangrijkste argument denk ik.
Als de clubs nu zelf besluiten om de stekker er uit te trekken heeft dat veel juridische consequenties voor bijvoorbeeld de bedragen die Fox betaald.
Als ze juist aantonen dat ze wél willen dan is het uiteindelijk overmacht en valt de Eredivisie weinig te verwijten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die houdt wijselijk zijn mond, die ziet zelf ook wel in dat er toch wel gaat gebeuren wat hij vorige week aankondigde.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wanneer denk jij dan dat bv scholen weer open kunnen, restaurants weer (met beperkte bezetting) open kunnen, voetbalduels in lege stadions gespeeld kunnen worden enz?

Kijk de Q&A van correspondent Sjoerd den Daas even terug op nos.nl

In Wuhan gaan scholen echt nog niet open. Er is nog veel te veel onbekend. Daar is men 76 dagen binnen geweest en nu gaat men heel langzaam de straat weer op en worden er nu vooral winkeltjes open en eetgelegenheden waar men die afstand kan garanderen. Nieuwe gevallen in China zijn vooral van mensen die nu terugkeren naar China. Daarom is de grens tussen Rusland en China nu ook dicht daar. Bovendien is nog onduidelijk of mensen echt immuun worden of dat er na 25/29 dagen nog steeds sporen van het virus zijn achtergebleven.

Hier moet men sowieso nog onderzoeken afwachten, dus ik verwacht dat alles sowieso nog dichtblijft tot 1 juni en dat voetbal terecht geen status aparte krijgt na die tijd. Dus wat gaat er straks als eerste weer lopen? De instellingen waar men die anderhalve meter kan garanderen en dan sluit voetbal dus achteraan en zijn de scholen ook nog niet aan de beurt.
 

Mario

Well-known member
De scholen in China gaat later open, het plan is om de zomervakanties te schrappen. Dat zou hier wellicht ook wel een optie kunnen zijn, we kunnen toch niet met vakantie komende zomer. Maar dat langzaam de straat opgaan valt in China ook tegen, afgelopen week waren al weer 20.000 mensen op de Chinese muur te vinden.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De scholen in China gaat later open, het plan is om de zomervakanties te schrappen. Dat zou hier wellicht ook wel een optie kunnen zijn, we kunnen toch niet met vakantie komende zomer. Maar dat langzaam de straat opgaan valt in China ook tegen, afgelopen week waren al weer 20.000 mensen op de Chinese muur te vinden.

Zomervakantie gaat niet geschrapt worden, dat is inmiddels al door Slob gezegd.
En terecht, want noch de leerlingen noch de docenten hebben nu vakantie, we werken gewoon door...
 
Bovenaan