Eredivisie 2019-2020

De Wolf

Well-known member
De eerste volle speelronde zou dan dus in het weekend van 20 juni zijn, waarbij de inhaalduels daarvoor ingehaald worden. Dus AZ, Ajax, Feyenoord en Utrecht zouden dan op 17 juni ofzo beginnen.

Ligt eraan of de maatregelen dan opgeheven zijn.
 

Maasveld

Well-known member
De burgemeester van Eindhoven heeft al aangegeven dat er wat hem betreft niet gevoetbald gaat worden in juni. Hij zal daar waarschijnlijk niet alleen in staan.
 

Joost

Well-known member
Altijd mensen die moeilijk doen. Zijn gemeente verdient toch ook aan PSV?

Dit is geen moeilijk doen maar gewoon een realistische kijk. Als je zonder publiek gaat voetballen gaan er onherroepelijk op andere plekken samenscholingen plaatsvinden, precies wat je dus niet wilt.
Je zag het al bij Gladbach en PSG die zonder publiek speelden.De spelers van Gladbach gingen na afloop nota bene het publiek buiten bedanken...
 

SanMark.

Well-known member
Dit is geen moeilijk doen maar gewoon een realistische kijk. Als je zonder publiek gaat voetballen gaan er onherroepelijk op andere plekken samenscholingen plaatsvinden, precies wat je dus niet wilt.
Je zag het al bij Gladbach en PSG die zonder publiek speelden.De spelers van Gladbach gingen na afloop nota bene het publiek buiten bedanken...

Precies dat dus.

Samenscholingen, ME die er aan te pas moet komen.

Je gaat jezelf als overheid zijnde zoveel op de hals halen als je zulke dingen door laat gaan, als de lockdown nog niet volledig is opgeheven.
 

Forza AZ

Well-known member
Je zag het al bij Gladbach en PSG die zonder publiek speelden.De spelers van Gladbach gingen na afloop nota bene het publiek buiten bedanken...
Er is wel een groot verschil tussen deze wedstrijden en wedstrijden die vanaf nu gespeeld gaan worden. Toen was de ernst van de situatie nog niet bij iedereen duidelijk. Die lijkt me nu toch wel bij iedereen bekend.

Je ziet hetzelfde bij de weekenden sinds de maatregelen. In het begin gingen nog een hoop mensen op pad wat drukke situatie opleverde, en dat was afgelopen weekend nauwelijks meer het geval. Dus ik kan me niet voorstellen dat er in juni/juli weer grote groepen supporters bij elkaar gaan komen.
 

SanMark.

Well-known member
Er is wel een groot verschil tussen deze wedstrijden en wedstrijden die vanaf nu gespeeld gaan worden. Toen was de ernst van de situatie nog niet bij iedereen duidelijk. Die lijkt me nu toch wel bij iedereen bekend.

Je ziet hetzelfde bij de weekenden sinds de maatregelen. In het begin gingen nog een hoop mensen op pad wat drukke situatie opleverde, en dat was afgelopen weekend nauwelijks meer het geval. Dus ik kan me niet voorstellen dat er in juni/juli weer grote groepen supporters bij elkaar gaan komen.

Wat naïef.

Ik verwacht niet dat de overheid hier ook maar enige energie in wil steken om het tegen te houden.
 

Bernardo

Well-known member
Dat mensen hier zo voorstander zijn van doorvoetballen. Of zijn hier veel tv supporters?ek Met supporters gaat er sowieso niet gevoetbald worden, dus wat mij betreft trekken ze nu meteen een streep.
 

JMD

Well-known member
Ligt eraan of de maatregelen dan opgeheven zijn.
Tuurlijk. Maar dat staat sowieso buiten kijf. Als half mei die maatregelen niet opgeheven zijn gaat alsnog een streep door het seizoen.

Daarom vind ik ook dat de burgemeester van Eindhoven voor zijn beurt praat.
 

ALenstra

Well-known member
Precies dat dus.

Samenscholingen, ME die er aan te pas moet komen.

Je gaat jezelf als overheid zijnde zoveel op de hals halen als je zulke dingen door laat gaan, als de lockdown nog niet volledig is opgeheven.

Goed argument. Dan zouden meer gemeentes volgen en kan er definitief een streep door de plannen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tuurlijk. Maar dat staat sowieso buiten kijf. Als half mei die maatregelen niet opgeheven zijn gaat alsnog een streep door het seizoen.

Daarom vind ik ook dat de burgemeester van Eindhoven voor zijn beurt praat.

Denk je nou oprecht dat het half mei mogelijk is om met groepen van honderden of duizenden bij elkaar te gaan staan.
 
Bovenaan