Eredivisie 2019-2020

gevegt

Well-known member
Ga daar maar niet van uit, de maatregelen worden na de 28e denk ik gewoon weer verlengt. Grote evenementen zijn verboden tot 1 juni, ook dat zal niet meteen opgeheven gaan worden.

Omdat ik een positief ingesteld persoon ben, ga ik er wel van uit.
 

JMD

Well-known member
Die situatie zal zijn dat het veel te kort dag is om dan alsnog deze competitie uit te spelen en gelijk te beginnen met die van volgend seizoen.

En dat weet je dus nog helemaal niet zeker. Was het nu begin juni geweest had je helemaal gelijk gehad, maar het is pas 3 april...
(overigens denk ik ook dat we niet meer gaan voetballen dit seizoen, maar het is nu echt te vroeg om te zeggen "dat we 100% zeker in juni niet kunnen spelen")
 

Eef de Kip

Well-known member
En dat weet je dus nog helemaal niet zeker. Was het nu begin juni geweest had je helemaal gelijk gehad, maar het is pas 3 april...
(overigens denk ik ook dat we niet meer gaan voetballen dit seizoen, maar het is nu echt te vroeg om te zeggen "dat we 100% zeker in juni niet kunnen spelen")

Ik reageerde op de quote van Forza AZ:

"Niemand weet hoe de situatie gaat zijn in juli."
 

Forza AZ

Well-known member
Die situatie zal zijn dat het veel te kort dag is om dan alsnog deze competitie uit te spelen en gelijk te beginnen met die van volgend seizoen.

Dat is jouw verwachting, en kan best dat die uit komt. Maar je kunt dat nog helemaal niet met zekerheid zeggen nu. Dus gewoon even wachten met een beslissing nemen tot het wel bekend is of er in de zomer gespeeld kan worden en of er genoeg tijd is om voor begin augustus alle wedstrijden af te werken.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is in deze totaal niet relevant.

Dat is juist wel relevant, want voor een goede beslissing is het van belang dat je weet wat de situatie gaat zijn op het moment dat je wilt gaan voetballen. En omdat dat nu niet duidelijk is, moet je de beslissing uitstellen tot het wel duidelijk is.
 

Maasveld

Well-known member
Dat is juist wel relevant, want voor een goede beslissing is het van belang dat je weet wat de situatie gaat zijn op het moment dat je wilt gaan voetballen. En omdat dat nu niet duidelijk is, moet je de beslissing uitstellen tot het wel duidelijk is.

Ik geloof dat het hier een gezondheidskwestie betreft. 12 maanden onafgebroken aan elkaar voetballen op hoog niveau lijkt me niet heel verantwoord.
 

Atreides

Well-known member
Het plan lijkt me loyaal inderdaad. Het punt is alleen dat pas na seizoen 2020/2021 bekend is wat Ajax verdiend heeft en dan is het al te laat natuurlijk voor eventuele omgevallen clubs.
En het geld krijgen de clubs sowieso volgens mij pas uitbetaald na een seizoen, dus zelfs als je het alleen over het startgeld zou doen, dan alsnog kan je niet van Ajax verwachten dat die van tevoren even wat geld uitlenen..

Ik bedoelde eigenlijk een storting van de verwachte startgelden (en dan pak je dus gewoon die van vorig jaar). Lijkt mij voor Ajax prima te doen en economisch gezien ook geen slechte deal.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand tot kampioen wordt uitgeroepen bij de huidige tussenstand. Ajax zal wel de beste CL-plek krijgen, want die lijst moet je toch aan de UEFA doorgeven, ook als de competitie niet afgerond is.

Je moet toch wat.
 

SanMark.

Well-known member
Gewoon met de Amsterdamse arrogantie zeggen, AZ mag de CL wel in, doen wij het via de voorronde .
 

Abubakari

Well-known member
Als we wzawzdb zijn wel, anders ben ik realistisch kritisch met zoveel mogelijk een optimistische blik. Dacht ik.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, die dreiging van de UEFA ook. Als alle competities in Europa nou besluiten er mee te kappen en een jaartje Europees voetbal missen op de koop toe nemen. Dan kan de UEFA zelf geen toernooien organiseren en en verliezen ze zelf een hoop geld.
 
Bovenaan