Eredivisie 2019-2020

Eef de Kip

Well-known member
Maar vast staat dat je niet op 3-8 kan stoppen en dan op 4-8 verder met het nieuwe seizoen, daar zit nog een hele hoop organisatie tussen.

Dus wordt het eind augustus en gigantisch proppen waardoor je dus structureel 2 á 3 wedstrijden per week speelt. Uitloop in 2021 heb je ook niet want dan is het EK, oftewel, competities moeten eerder stoppen om de landenteams een normale voorbereiding te geven.

Ik zou deze competitie laten voor wat het is en dan half juli beginnen met de competitie van het komend seizoen. Dan heb je een beetje speelruimte voor het geval golf 2 van het corona virus komt.
 

Forza AZ

Well-known member
En de Europese competities? Voorrondes enz? Al die wedstrijden worden steeds meer op elkaar gepropt.

Ze willen de CL en eL voorrondes dan waarschijnlijk allemaal in een enkele wedstrijd laten spelen in augustus en september. En dan de groepsfase starten in oktober en die in december of januari laten eindigen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zou deze competitie laten voor wat het is en dan half juli beginnen met de competitie van het komend seizoen. Dan heb je een beetje speelruimte voor het geval golf 2 van het corona virus komt.
Of deze competitie rustig afronden, eventueel tot september of oktober. En dan voor het seizoen 2020/21 een verkorte versie maken van zowel de nationale competities (bijvoorbeeld een halve competitie) als de CL en EL (alleen maar knock-out rondes en afhankelijk van de tijd die je hebt rondes in een enkele wedstrijd afwerken).
 

Marinos

Well-known member
Ik snap dat AZ de komende zoveel jaar niet meer zo dicht in de buurt van de titel gaat komen Forza AZ maar het wordt ondertussen een beetje aandoenlijk hoe geforceerd je het seizoen af wil maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat een geforceerd gedoe weer. Dit seizoen met alle geweld uit willen spelen om vervolgens volgend jaar een half seizoen te draaien met alle risico's op een nieuwe golf nav Corona waardoor je volgens jaar weer loopt te kloten omdat je het allemaal niet afgerond krijgt.
En denk je nou echt dat je het voor elkaar krijgt om een halve competitie te gaan draaien? Waar krijgen de grote 3 dan thuis? Lijkt me een grote bron van inkomsten voor ze dus krijg je daar weer gedoe over.
Tv gelden worden gehalveerd, 7 of 8 keer een thuiswedstrijd minder dus een shitload aan inkomsten minder.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik snap dat AZ de komende zoveel jaar niet meer zo dicht in de buurt van de titel gaat komen Forza AZ maar het wordt ondertussen een beetje aandoenlijk hoe geforceerd je het seizoen af wil maken.

Ik vind een niet afgerond seizoen gewoon niet kunnen, tenzij het echt niet anders kan. En dat heeft niets met de huidige positie op de ranglijst te maken van AZ.
 

Forza AZ

Well-known member
Tv gelden worden gehalveerd, 7 of 8 keer een thuiswedstrijd minder dus een shitload aan inkomsten minder.
Als je de huidige competitie niet uit speelt, dan gaat FOX ook niet alle TV-gelden van dit seizoen uitbetalen. Er zal dus sowieso minder geld bij de clubs binnenkomen, ook al omdat ze de kaartverkoop en andere inkomsten van niet gespeelde wedstrijden mislopen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als je de huidige competitie niet uit speelt, dan gaat FOX ook niet alle TV-gelden van dit seizoen uitbetalen. Er zal dus sowieso minder geld bij de clubs binnenkomen, ook al omdat ze de kaartverkoop en andere inkomsten van niet gespeelde wedstrijden mislopen.

Maar dat zal een stuk minder zijn dan een half seizoen waar jij het over hebt.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind een niet afgerond seizoen gewoon niet kunnen, tenzij het echt niet anders kan. En dat heeft niets met de huidige positie op de ranglijst te maken van AZ.

Daar komt de autist in je naar boven...

maar het seizoen erop een halve comp moet wel kunnen.
 

SanMark.

Well-known member
Als je de huidige competitie niet uit speelt, dan gaat FOX ook niet alle TV-gelden van dit seizoen uitbetalen. Er zal dus sowieso minder geld bij de clubs binnenkomen, ook al omdat ze de kaartverkoop en andere inkomsten van niet gespeelde wedstrijden mislopen.

Fox heeft al aan gegeven dat ze zullen betalen volgens mij mede omdat ze een pakket hebben aangekocht en niet een hoeveelheid wedstrijden. Als je het seizoen uitspeelt heb je wel kosten maar heb opbrengsten want er word echt niet met toeschouwers gespeeld. Dus die inkomsten kun je sowieso op je buik schrijven.
 

Mario

Well-known member
Wellicht moet de KNVB gewoon ergens voor staan, en de competitie schrappen. Dan maar geen Europees voetbal.
 

Eef de Kip

Well-known member
Die situatie zal zijn dat het veel te kort dag is om dan alsnog deze competitie uit te spelen en gelijk te beginnen met die van volgend seizoen.
 

gevegt

Well-known member
Als in mei de trainingen kunnen worden opgestart, kan de competitie gewoon uitgespeeld worden.
 

Mario

Well-known member
Als in mei de trainingen kunnen worden opgestart, kan de competitie gewoon uitgespeeld worden.

Ga daar maar niet van uit, de maatregelen worden na de 28e denk ik gewoon weer verlengt. Grote evenementen zijn verboden tot 1 juni, ook dat zal niet meteen opgeheven gaan worden.
 
Bovenaan