Ik probeer me maar steeds voor te stellen hoe je in september eerst het restant van dit voetbaljaar uit gaat spelen om dan vervolgens gelijk met het nieuwe voetbalseizoen te beginnen terwijl je bijtijds moet stoppen ivm het EK. Het zal mijn gebrek aan fantasie wel zijn.
Je kan er wel steeds flauwe grapjes over blijven maken, maar als je mijn vorige posts hierover had gelezen had je gezien hoe ik dat denk. Namelijk eerst dit seizoen uitspelen, dat zal tot november duren, maar kan ook langer duren omdat de meeste experts in het najaar weer een lockdown verwachten.
Dan kan je in januari beginnen met het nieuwe seizoen en daar 1,5 jaar over doen, dan heb je ook uitlooptijd voor als er nog een keer een lockdown is.
Je kan het idd nu ook stoppen, ook mogelijk. Maar dan begin je dus niet voor 1 september met een nieuwe competitie, met ook nog een verlate Europese start (eerst moeten dan alle voorrondes nog, die normaal dan al klaar zijn). Dus dan ga je dat seizoen ook sowieso niet afkrijgen (want idd ook nog EK). En dan heb je dus 0,0 buffer als er weer een uitbraak is en dan zit je zo meteen met weer een competitie die niet uitgespeeld is.
Ik sla dus eigenlijk 1 seizoen over. Grote voordeel daarvan is ook dat je in april 2022 klaar kan zijn met het hele seizoen 2021/2022 (dat dus 1,5 seizoen beslaat) en dat je dus begin juli kan beginnen met de competitie 2022/2023 (gewoon over 1 seizoen), en dat is nodig want eind oktober gaat de competitie 2 maanden plat wegens het WK2022.