District Noord

Abubakari

Well-known member
Maar ook Groen Geel zag de concurrent in de slotfase nog scoren waardoor Groen Geel ook nacompetitie moet spelen.

Groen Geel begon goed en boekte zijn zevende zege op rij, 6-0 tegen Noordwolde. Hun vriendenclub the Kinckerbockers won ook, 1-4 bij Lutten. Finale Groen Geel-TKB blijft dus mogelijk.

Morgen naar Stadspark-Dedemsvaart, nacompetitie om promotie naar de eerste klasse.

Joost

Well-known member
Groen Geel begon goed en boekte zijn zevende zege op rij, 6-0 tegen Noordwolde. Hun vriendenclub the Kinckerbockers won ook, 1-4 bij Lutten. Finale Groen Geel-TKB blijft dus mogelijk.

Morgen naar Stadspark-Dedemsvaart, nacompetitie om promotie naar de eerste klasse.

Dan ga je morgen de man achter Extreme Football Tourism live in actie zien.

Abubakari

Well-known member

Leuke wedstrijd, 1-1, 2-2 nv en 5-4 ns. Twee clubs die op de aanval speelden. Voor rust redelijk gelijkwaardig, daarna was SC Stadspark beter en de winst was uiteindelijk ook wel verdiend. Volgende week Frisia (1F) uit. Die stonden met 1-4 achter tegen Oerterp (2K), maar kwamen terug tot 5-5 en wonnen met 5-3 na strafschoppen.

Forward (24 van de 26 wedstrijden verloren maar toch nacompetitie) verloor vanmiddag met 1-2 en is alsnog gedegradeerd. groninger Boys verloor bij Akkrum (3-0) en blijft derde klasser. Volgende week de stadsderby Amicitia VMC (2K) tegen Lewenborg (3A) om een plek in de finale. Lewenborg won met 5-0 van DIO Oosterwolde en Amicitia won met 3-2 van SC Bolsward.

Abubakari

Well-known member
Verslagje geschreven:

https://www.tweenul.nl/nieuws/sc-stadspark-na-strafschoppen-door-tegen-sv-dedemsvaart

IMG_6588.jpg

Abubakari

Well-known member
Gemaakt met mijn uit de prehistorie stammende mobieltje. :eek:

Overigens draagt de speler die daar op de grond ligt een bril (tijdens de wedstrijd dus). Ook wel opmerkelijk.

Unregistere

Well-known member
Gemaakt met mijn uit de prehistorie stammende mobieltje. :eek:

Overigens draagt de speler die daar op de grond ligt een bril (tijdens de wedstrijd dus). Ook wel opmerkelijk.

Mag dat eigenlijk officieel wel, voetballen met een bril op? Waarschijnlijk wel en Joop van Daele deed het ook, maar je ziet het toch echt vrijwel nooit meer in standaardteams. Vraag me af of hierover iets in de regels staat.

Wel jammer dat Tweenul je naam niet noemt als auteur.

Joost

Well-known member
Mag dat eigenlijk officieel wel, voetballen met een bril op? Waarschijnlijk wel en Joop van Daele deed het ook, maar je ziet het toch echt vrijwel nooit meer in standaardteams. Vraag me af of hierover iets in de regels staat.

Wel jammer dat Tweenul je naam niet noemt als auteur.

Ik zag het laatst ook in de 3e klasse en heb het een keer in de, toen nog, 6e klasse gezien. Heb het toen aan een scheidsrechter gevraagd en die antwoordde dat het mag.

De Wolf

Well-known member
Voetbalclub St?nfries degradeert op eigen verzoek naar de vijfde klasse van het zondagvoetbal. Het trok zich vorige week terug uit de nacompetitie. De reden: bij tegenstander Aengwirden loopt een eerder voor moord veroordeelde speler rond.

En dus houdt de ploeg uit Appelscha het dit seizoen voor gezien. De KNVB heeft het verzoek geaccepteerd en daardoor is St?nfries zonder te spelen gedegradeerd. Aengwirden promoveert door het besluit naar de vierde klasse.

In een persbericht op de website van de club stelt St?nfries het volgende: ?Omdat een vroegere veroordeling van een speler van de tegenstander bij veel spelers van het eerste elftal nog te gevoelig ligt, heeft het bestuur in overleg met de spelers daarom besloten deze wedstrijd niet te voetballen?.

Bovenaan