District Noord

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar GRC-GOMOS (1F) geweest, 1-1. GRC heeft nu al 3 x gelijk gespeeld, hadden vanmiddag eigenlijk gewoon moeten winnen. Vooral voor rust zat dikke kansen maar slechts 1-0 en dan vlak voor rust een enorme blunder maken waar de 1-1 uit komt. Na rust stond GOMOS achterin beter, waren er alsnog wel kansen maar niet meer zulke grote als voor rust.
Ook in 1F pakte Stadspark zijn eerste punt, net als 14 dagen maakten ze een 2-0 achterstand goed, maar nu werd het daarna geen 3-2 meer.

Vraagje aan PES5, wat is er aan de hand met VV Heerenveen? Uit de hoofdklasse gedegradeerd en nu 1 uit 3 in 1F (en dat ene puntje pakten ze vorige week diep in blessuretijd door tegen GRC nog op 2-2 te komen). Leegloop? Veel blessures?

PES5

Administrator
Forumleiding
Er zijn wel wat jongens vertrokken inderdaad. En twee jaar op de tenen gelopen in de hoofdklasse. Erg knap met al die jonge gasten, maar er heerst wel wat gelatenheid nu. Mis de drive een beetje. En Sibon zie ik ook niet als goede trainer.

Abubakari

Well-known member
Ze hebben sowieso vaak een vrij bizar verloop, van 1F rechtstreeks in 4 seizoenen naar 5B en dan in 7 seizoenen van de vijfde klasse naar de hoofdklasse, apart.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat klopt. Dat eerste was deels wel te verklaren. Samen met nog twee jongens uit de A1, was ik destijds de eerste jeugdspeler sinds jaren die in ??n keer de overstap naar het 1e maakte. Destijds in de 2e klasse. Met de jeugd speelden we 2e divisie, dus ik vond het geen moeilijke overstap. Vele ander talentvolle jongens hadden niet het geduld om via het 2e de stap te maken en werden verleid door andere clubs. Het eerste team bestond al jaren uit dezelfde kern, waardoor de jeugd ook weinig kans kreeg. We promoveerden naar de 1e klasse, destijds veel sterker bezet, want hoofdklasse was toen de top, degradeerden nipt en toen stopten of verkasten vele jongens van de A-selectie. Dat was niet op te vangen met alleen jeugd, want veel talenten waren vertrokken.

De wederopbouw heeft lang geduurd. Wat wel leuk is dat de selectie in de hoofdklasse vrijwel,volledig bestond uit jongens die ik heb getraind in de E1, C1 en B1.

Nu zijn er velen gestopt of verkast en dat is opgevangen met allemaal A-junioren.

Abubakari

Well-known member
Kortom, Heerenveen gaat het (waarschijnlijk?) lastig krijgen in 1E, zo te lezen dan. Nou ja, over het algemeen kan iedereen van iedereen winnen in 1F (de laatste paar seizoenen in elk geval) dus wie weet, tenslotte degradeert er maar 1 rechtstreeks.

Abubakari

Well-known member
Kommer & Kwel in Dokkum bij de plaatselijke VV, alweer verloren (al was het deze keer tegen de koploper, kin gebeure) en op een plek beland waar aan het eind het van het seizoen nacompetitie tegen degradatie volgt. Die anderen uut Dokkum verloren trouwens ook, 1-2 van Zeerobben. Apart trouwens dat Dokkum en Buh Kwiek tegelijk thuis spelen dit seizoen, was volgens mij altijd om en om.

5bd49ce4afa39-on-vvg1819.jpg

Zelf was ik bij de stadsderby in 1E, Oranje Nassau-VV Groningen. VVG begon goed, binnen de minuut lobte Gorissen de bal tegen de lat en na 7 minuten tikte Salvo de 0-1 binnen. Maar toen was het gebeurd, ON kwam beter in de wedstrijd en schoot in het laatste kwartier voor rust al 2x raak. Na een uur viel de 3-1 en was het helemaal voorbij. Zwakke en slappe pot van VVG, uiteindelijk werd het ook nog 4-1. Volgende week weer uit, dan naar Harlingen tegen Zeerobben.

De andere clubs bovenin wonnen ook, HZVV blijft zonder puntverlies en Drachtster Boys pikte de draad weer op na de nederlaag van vorige week bij PKC'83. 5-2 gewonnen van Gorecht met 4 doelpunten van het duo Rob & Robin. Vanmiddag elk twee en samen goed voor 19 van de 25 goals van Drachtster Boys. Rob Schokker heeft er 11 in liggen, Robin Zuidema 8. ON is derde op 2 punten van DB en 5 punten achter HZVV.

Abubakari

Well-known member
Zit een wedstrijd tussen waarin ze bij rust al met 7-0 voor stonden en die helpt het gemiddelde aardig omhoog. Neemt niet weg dat Schokker een prima spits is, met een beetje mazzel speelt ie volgend jaar hoofdklasse met Drachtster Boys want die steken samen met HZVV wel een beetje boven de rest van 1E uit. Hetgeen misschien ook deels verklaard warom ze zoveel kunnen scoren. Maar het is duidelijk dat als je in 1E veel scoort je een stapje hogerop kunt proberen, geldt ook voor Zuidema, al vind ik het lastig om dat te beoordelen aangezien ik die gasten zelden of nooit zie spelen.

Vanmiddag thuis gebleven voor de klassieker, had beter naar GRC-VKW (1F) kunnen gaan want dat was een stuk spannender en spectaculairder. GRC boog na rust een 0-2 achterstand om en won met 3-2, eerste zege voor GRC dit seizoen. De eerste 3 wedstrjden speelden ze gelijk.

Abubakari

Well-known member
In 1E was het vanmiddag HZVV-Drachtster Boys, de twee titelaspiranten tegen elkaar. HZVV bleef zonder puntverlies, won met 3-0 en staat nu 6 punten los.

Zelf was ik bij PKC 83 - noordscheschut, had wel een spannend potje verwacht maar dat werd het niet, PKC won met 4-0, bij rust was het al 3-0.

Ik twijfelde tussen PKC of Mamio tegen Groen Geel maar omdat Mamio laatst thuis met 0-6 van BQ1887 zat. verloor en Groen Geel ook ??n van de topploegen in 3c is vreesde ik een niet al te spannende wedstrijd en daarom koos ik voor PKC - Noordscheschut.
Mamio-groen Geel werd 2-2. Verkeerd gegokt dus.

Nog meer verkeerd, VV Dokkum verloor alweer en staat nu ??n na laatst. Ook Be Quick D. Verloor, 4-0 bij Gorecht en dan zijn we weer terug in 1E bij VVG. Dat heeft de vorm van na de winterstop nog niet echt gevonden. Ze verloren vanmiddag met 3-1 bij Zeerobben. Vierde nederlaag in de laatste 5 wedstrijden. Wel 3 vd 4 keer uit en thuis nipt van nummer twee Drachtster Boys verloren, maar toch. Volgende wedstrijd is Broekster Boys. Die staan laatste en verloren vanmiddag met 0-7,dus dat moet kunnen voor VVG.

Abubakari

Well-known member
En nog een verkeerde keuze... Groninger Boys-Gruno (3A 3-4), Forward-VC Trynwalden (3A 6-4), Helpman-Hoogezand (2K 2-3) of Stadspark-GAVC 1F, 0-3 na 25 minuten, 0-4 geworden).
Inderdaad, ik koos de laatste. Wat een kutwedstrijd zeg.
5bdf4fbdee884-IMG_20181104_143920.jpg

Volgende week bekervoetbal, niet echt aansprekende wedstrijden, dus ga ik zondag maar weer eens naar het stadion. De lamme versus de blinde, zal ook wel weer geweldig worden.:D

Unregistere

Well-known member
Wel een geweldige foto met die jongen die op zijn gemak zijn kousen goed trekt terwijl het spel om hem heen gewoon verder gaat!

Bovenaan