District Noord

bqandy

Well-known member
Voetbalclub St?nfries degradeert op eigen verzoek naar de vijfde klasse van het zondagvoetbal. Het trok zich vorige week terug uit de nacompetitie. De reden: bij tegenstander Aengwirden loopt een eerder voor moord veroordeelde speler rond.

En dus houdt de ploeg uit Appelscha het dit seizoen voor gezien. De KNVB heeft het verzoek geaccepteerd en daardoor is St?nfries zonder te spelen gedegradeerd. Aengwirden promoveert door het besluit naar de vierde klasse.

In een persbericht op de website van de club stelt St?nfries het volgende: ‘Omdat een vroegere veroordeling van een speler van de tegenstander bij veel spelers van het eerste elftal nog te gevoelig ligt, heeft het bestuur in overleg met de spelers daarom besloten deze wedstrijd niet te voetballen’.

De speler heeft zijn straf natuurlijk uitgezeten, maar deze zaak liet de emoties in Appelscha en omgeving indertijd hoog oplopen. Iedereen kende de dader en het slachtoffer goed. Aengwirden had er beter aan gedaan om de betreffende speler thuis te laten. De club was op de hoogte en nu wordt de hele moordzaak weer opgerakeld.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze kenden de dader niet. Alleen het slachtoffer.

Aengwirden had dat inderdaad kunnen doen, maar zo zit die vereniging niet in elkaar. Nare club vind ik het.

erka

Well-known member
De dader is in overleg weg bij zijn club...

Ik vind dat toch raar hoor. De dader heeft zijn straf uitgezeten. Waarom zou hij niet kunnen voetballen in een team?

De club had gewoon in overleg met deze tegenstander kunnen gaan en hem tegen Stanfries niet opstellen. Veel andere tegenstanders zouden er geen problemen mee hebben.
Conclusie: Aengwirden pakt dit echt heel slecht aan.

SanMark.

Well-known member
Ik vind dat toch raar hoor. De dader heeft zijn straf uitgezeten. Waarom zou hij niet kunnen voetballen in een team?

De club had gewoon in overleg met deze tegenstander kunnen gaan en hem tegen Stanfries niet opstellen. Veel andere tegenstanders zouden er geen problemen mee hebben.

Mee eens.

Gewoon deze twee wedstrijden niet opstellen en er was dan totaal geen aandacht voor geweest.

Joost

Well-known member

Ik denk dat zowel club als speler liever niet hebben dat daar de focus op komt te liggen. Prima dat Aengwirden hem gewoon heeft laten spelen maar komend seizoen zal elke tegenstander toch even herinnert worden aan deze nieuwsberichten.

Abubakari

Well-known member
5b1d0c14a1d3b-IMG_6592.JPG

Gister naar Groen Geel-LTC geweest. Bij Groen Geel zijn ze getuige hun stukjes vol bravoure op tweenul al volop bezig met komend seizoen. Nieuwe (ouwe) trainer, nieuwe spelers. Daarmee moest na een paar jaar degradatievoetbal in 2J de top van de tweede klasse bestormt worden. Groen Geel ging vol voor de titel in 2J in 2019.

Maar ja, ze speelden eerst nog wel nacompetitie tegen degradatie naar 3C. Na zeven opeenvolgende zeges in het laatste deel van de competitie (waaronder zeges op kampioen Bedum en gedoodverfde kampioen Pelikaan S) kwamen ze een punt te kort voor rechtstreekse handhaving. Maar de nacompetitie begon goed, een 6-0 zege op Noordwolde. Ze mochten bovendien 3x thuis en ze keken al uit naar de droomfinale Groen Geel-The Knickerbockers. Twee clubs met heel veel vrienden en bekenden over en weer.

Gister kwam LTC dus langs. Voor rust een licht veldoverwicht voor GG en nauwelijks kansen, na rust hetzelfde beeld. En LTC wat in de 65' minuut op 0-1 kwam.
Kort voor tijd kreeg Groen Geel en wat makkelijk gegeven penalty. "De zoon van" Koen Jans schoot hard maar niet zuiver, gestopt. De rebound ging er met meer geluk dan wijsheid in, 1-1 en ontsnapt. Dus niet, 95' minuut, counter LTC, 1-2. Minuut later weer een counter, 1-3.

Om het positief te houden, de kampioenskansen zijn wel weer wat groter geworden.:D

Oh ja, volgens mij stond SC Heerenveen te vlaggen. Ik wilde hem tijdens de wedstrijd niet lastig vallen en na afloop spurtte hij gelijk naar zijn arbitrale collega's.
Maar klopt dat Read Swarte? Wiist do dat?

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Oogt best wel druk. Of ligt dat aan de foto en stond er aan de andere kant niet veel publiek?

Voor de kantine (achter de goal dus) staan bij Groen Geel altijd veel mensen. Ik denk dat er gister rond de 200/250 mensen waren.

SC Stadspark blijft in de race voor een plek in de eerste klasse. Uit bij Eerste Klasser LAC Frisia stond het na 90 minuten 1-1, in de verlenging sloeg Stadspark toe, 1-4. LAC Frisia degradeert dus naar de tweede klasse.
Volgende week thuis tegen Beilen die uit bij Valthermond met 5-4 wonnen. Frisia speelde vorige week 5-5, dus de spektakelpotten lijken net een week voor de ontmoeting met Stadspark te zijn. Al was Stadspark-Dedemsvaart vorige ook leuk.

De stadsderby Amicitia VMC-Lewenborg eindigde in 0-2. Amicitia degradeert naar de derde klasse, Lewenborg speelt volgende week thuis tegen Oldemarkt om promotie naar de tweede klasse.

SC Heerenveen

Well-known member
Dat was ik inderdaad, Abubakari. Je had mij best lastig mogen vallen hoor, niveau was toch dramatisch. Strafschop was in mijn ogen wel terecht, was gewoon heel domme actie. LTC heeft het vooral dankzij hun sterke verdediging gehaald denk ik. Hadden bijna 2x15 minuten door gemoeten, maar dat bleef ons bespaard. Publieke belangstelling viel uiteindelijk nog mee, maar ik denk dat je bij een gemiddelde dorpsclub met dezelfde belangen veel meer toeschouwers had gehad.

Abubakari

Well-known member
Bij Groen Geel noemen ze the Knickerbockers graag hun jeugdopleiding. Extra zuur voor Groen Geel dat TKB doet wat GG niet lukte, van LTC winnen en in het volgend seizoen tweede klasse spelen. Het werd in Assen 0-2 voor TKB.

erka

Well-known member
FC Wim Bulten heeft het opnieuw niet gered, Pelikaan S verloor in de blessuretijd met 1-0 van d'Olde Veste :D

Abubakari

Well-known member
SC Stadspark blijft in de race voor een plek in de eerste klasse. Uit bij Eerste Klasser LAC Frisia stond het na 90 minuten 1-1, in de verlenging sloeg Stadspark toe, 1-4. LAC Frisia degradeert dus naar de tweede klasse.
Volgende week thuis tegen Beilen die uit bij Valthermond met 5-4 wonnen. Frisia speelde vorige week 5-5, dus de spektakelpotten lijken net een week voor de ontmoeting met Stadspark te zijn. Al was Stadspark-Dedemsvaart vorige ook leuk.

De stadsderby Amicitia VMC-Lewenborg eindigde in 0-2. Amicitia degradeert naar de derde klasse, Lewenborg speelt volgende week thuis tegen Oldemarkt om promotie naar de tweede klasse.

5b2682bc6295e-IMG_6610.JPG

Vanmiddag de finales, Stadspark begon slecht (0-1 achter in de 2' minuut) maar herstelde zich goed, heer en meester en dat kwam ook tot uiting in de uitslag, 4-1 en gepromoveerd naar 1F en alsnog de beloning voor een prima seizoen.

Lewenborg won ook en die zijn daarmee naar de tweede klasse gepromoveerd.

gevegt

Well-known member
SV Dalfsen zet de zegereeks gewoon voort. Vandaag werd de derby tegen Lemelerveld met 3-2 gewonnen en staat de plaatselijke SV ongeslagen fier bovenaan in 2L.

Abubakari

Well-known member
5bb1214ec4138-IMG_20180930_153222.jpg

Twee keer 3-2 (of eigenlijk 1x 3-2 en 1x 2-3) dit weekend. VVG won in 1E van Noordscheschut dankzij 3 goals van Ifaeyi Gorissen die na twee wedstrijden al op 5 goals staat. Vanmiddag naar Stadspark-FVC in 1F geweest, 2-3. Twee verslagjes van mijn hand:

https://www.tweenul.nl/nieuws/ifaeyi-gorissen-schiet-vv-groningen-voorbij-noordscheschut

https://www.tweenul.nl/nieuws/sc-stadspark-doet-zichzelf-te-kort-tegen-fvc

Opvallend in 1E, bij Drachtster Boys-Broekster Boys was de eindstand (7-0) al bij rust bereikt.

Dokkum... Verloren van Anjum. Te veel kansen onbenut gelaten en net als vorige week een gruwelijke blunder achterin. buh kwiek won wel, 2-0 van Balk.

Abubakari

Well-known member
VVG vanmiddag thuis tegen koploper Drachtster Boys (9 uit 3 11-0), de ploeg die samen met HZVV uit gaat maken wie er kampioen gaat worden in 1E. Tot de 90' minuut stond VVG 2-1 voor. Maar in blessuretijd maakte het tot dan niet echt gevaarlijke DB nog twee goals, sneue en ook wel onverdiende 2-3 nederlaag.
Oranje Nassau en HZVV zijn de andere twee die nog zonder puntverlies zijn na 3 wedstrijden, VVG staat op 4 uit 3 en zevende. Ook in 1E won Be Quick D. uit bij Noordscheschut.
Maar de leukste was ongetwijfeld Broekster-Boys - Gorecht, 4-5!

Dokkum won, 0-3 bij Veenhuizen. Mamio gaf een 3-0 voorsprong weg om uiteindelijk vlak voor tijd toch nog 4-3 te maken.

Laatst bewerkt:
Bovenaan