District Noord

Abubakari

Well-known member
En District Noord openen we met goed nieuws!

mamio-panini.png


Mamio (Zaterdag 4C) kan zaterdag bij winst op HS?88 naar de derde klasse promoveren. Ze zijn dan wel afhankelijk van het resultaat van concurrent Poolster. Die spelen thuis tegen het sterren ensemble van Pelikaan S dus bestaat er een redelijke kans dat mocht Mamio winnen promotie een feit is. Mocht Pelikaan S bij Poolster winnen dan is Pelikaan S overigens kampioen.

Mamio heeft in de laatste 4 wedstrijden nog zes punten nodig om zeker van promotie te zijn. Mocht Poolster stunten tegen Pelikaan S en Mamio thuis tegen HS?88 zijn plicht doen dan kan Mamio volgende week uit bij GVAV Rapiditas bij winst alsnog promoveren.
 

erka

Well-known member
Daarentegen is het pijnlijk stil rond vv Groningen. Hups Appingedam en NEC.
 

Abubakari

Well-known member
Daarentegen is het pijnlijk stil rond vv Groningen. Hups Appingedam en NEC.

Ja joh, ga jij de feeststemming maar weer verpesten.
Maar inderdaad, vier keer op rij verloren inmiddels, kwestie van instelling, na Appingedam uit laten ze het gewoon lopen.
Elk nadeel hep se voordeel, volgend jaar veel Stad clubs in 3C met VV Groningen, Mamio, SC Stadspark, Lycurgus en als het tegen zit ook nog Knickerbockers.
 

Abubakari

Well-known member
Typisch middagje Mamio, voor rust heer en meester (3-1), na rust geen bal meer goed geraakt, 3-4 verloren.
Volgende week herkansing, dan uit bij GVAV Rapiditas, Mamio heeft nog 3 punten nodig uit de laatste 3 wedstrijden.

Speciaal voor erka, VV Groningen won vanmiddag met 6-1, NEC D. had (na 3 1-0 zeges op rij) nu eens niet genoeg aan 1 goal, het werd 1-1 uit bij Aduard.
Appingedam speelt vanavond pas.

Spectaculaire nederlaag voor de koploper in 2J, Noordscheschut ging bij Meppel met 6-1 onderuit, Groen Geel Groningen won wel en nu staan NSS en GG samen bovenaan met 51 punten. Belooft een leuke ontknoping te worden.

Dokkum won trouwens ook weer, 2-1 van Beltsum.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Be Quick Dokkum won trouwens ook...

Volgende week de topper Be Quick - Blauw Wit '34.
 

Abubakari

Well-known member
Be Quick Dokkum won trouwens ook...

Volgende week de topper Be Quick - Blauw Wit '34.

Ook retespannend bovenin 2I trouwens:

1 Blauw Wit '34 23-51
2 Zeerobben 23-50
3 Be Quick Dokkum 23-48
4 Leeuwarder Zwaluwen 23-47

(HUP BLAUW WIT'34!!!)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ook retespannend bovenin 2I trouwens:

1 Blauw Wit '34 23-51
2 Zeerobben 23-50
3 Be Quick Dokkum 23-48
4 Leeuwarder Zwaluwen 23-47

(HUP BLAUW WIT'34!!!)

Inderdaad retespannend. Alles wat je in de eredivisie niet hebt dit jaar zeg maar, heb je wel in 2I dit jaar.
 

Abubakari

Well-known member
2K (met jouw ouwe cluppie) is trouwens nog spannender.

1 Heerenveen VV 22 13 3 6 42
2 Groninger Boys 22 13 3 6 42
3 GRC Groningen 22 13 2 7 41
4 Frisia 1883 LAC 22 12 5 5 41
5 Emmeloord SC 22 11 5 6 38
6 LSC 1890 22 11 5 6 38
7 Wolvega FC 22 11 4 7 37

Daar morgen trouwens het beladen duel St Anna-Forward. In de heenwedstrijd won St. Anna dankzij een doelpunt wat ze maakten nadat ze de bal niet terug gaven na een blessurebehandeling maar in ??n keer over de verbouwereerde Forward keeper heen raak schoten (dat was de 0-1 in de 81' minuut).
Do or die voor Forward morgen.

12 Sint Annaparochie 22 4 7 11 19
13 Forward GSAVV 22 5 0 17 15
14 Velocitas 1897 22 2 1 19 7
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Speciaal voor erka, VV Groningen won vanmiddag met 6-1, NEC D. had (na 3 1-0 zeges op rij) nu eens niet genoeg aan 1 goal, het werd 1-1 uit bij Aduard.
Appingedam speelt vanavond pas.
Appingedam staat met nog een minuut of 20 te gaan met 0-2 achter in de derby tegen nummer 11 de Pelikanen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Delfstrahuizen was de laatste weken afgezakt naar een nacompetitie plekje in 3A, maar dankzij een 7-3 zege op Bolsward, een 2-7 zege in Bolsward en een 4-1 zege op de hufters van Waterpoort Boys, staan ze ineens weer keurig in de middenmoot. Benieuwd hoe het volgend seizoen verder gaat, het is toch een 'end of een era', mijn generatie is 33+ en zal er langzaamaan mee stoppen.
 

Abubakari

Well-known member
Appingedam staat met nog een minuut of 20 te gaan met 0-2 achter in de derby tegen nummer 11 de Pelikanen.

0-4 inmiddels. :D

1 Zuidhorn 23-44
2 NEC Delfzijl 23-44
3 Appingedam 23-43
4 Marum 23-43
5 Groningen VV 23-39

* Tweede verlies op rij voor Appingedam die vorig seizoen ook al een zekere titel weg gaven.
* VV Groningen won vandaag met 6-1 van de nummer 13 Fivel, daar verloren ze twee weken terug met 3-0. Dure punten.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Oei, dat doet zeer.

Kan er maar niet aan wennen trouwens. Appingedam dat in de krochten van het zaterdagvoetbal speelt.
 

Abubakari

Well-known member
2K (met jouw ouwe cluppie) is trouwens nog spannender.

1 Heerenveen VV 22 13 3 6 42
2 Groninger Boys 22 13 3 6 42
3 GRC Groningen 22 13 2 7 41
4 Frisia 1883 LAC 22 12 5 5 41
5 Emmeloord SC 22 11 5 6 38
6 LSC 1890 22 11 5 6 38
7 Wolvega FC 22 11 4 7 37

Daar morgen trouwens het beladen duel St Anna-Forward. In de heenwedstrijd won St. Anna dankzij een doelpunt wat ze maakten nadat ze de bal niet terug gaven na een blessurebehandeling maar in ??n keer over de verbouwereerde Forward keeper heen raak schoten (dat was de 0-1 in de 81' minuut).
Do or die voor Forward morgen.

12 Sint Annaparochie 22 4 7 11 19
13 Forward GSAVV 22 5 0 17 15
14 Velocitas 1897 22 2 1 19 7

St Anna-Forward bleef 0-0. Uitgelezen mogelijkheid om de onsportiviteit van de vorige keer nog recht te zetten door Forward vlak voor tijd een goal te gunnen. Maar hoe zeer men bij St Anna met het gebeurde in de maag zat en hoe erg het hun ook speet, die geste is schijnbaar niet bij ze opgekomen.

Bovenin won behalve GRC (6-3 van Frisia verloren) de hele top 6. Wolvega verloor ook en zal nu wel afgehaakt zijn voor de titel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zet mijn geld Frisia. Zeer leuke en spannende competitie trouwens.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zet mijn geld Frisia. Zeer leuke en spannende competitie trouwens.

Ik ook, overtuigende zeges (5-1 en 6-3) op Groninger Boys en GRC en het op het oog makkelijkste programma.
GB gister gezien tegen Velocitas, dat hield niet over. Veel goeie spelers, maar geen team, veel te veel gezeik op elkaar en ook op de trainer. Zou mij verbazen als die kampioen worden, denk dat ze volgende week bij Wolvega weer verliezen.
 

erka

Well-known member
Appingedam verliest van laagvlieger Grijpskerk....prutsers.
Zuidhorn wint met 3-0 van VV Groningen, NEC Delfzijl idem van Stadspark en Marum van Helpman.

Kortom, VV Groningen officieel kansloos voor de titel en Appingedam alleen nog theoretische kans.

Blijft over:

Zuidhorn 24-47 +25
NEC Delfzijl 24-47 +17
Marum 24-46 +8
Appingedam 24-43 +11
 

SanMark.

Well-known member
Eerste kampioen in de 5de klasse voor het volgende seizoen is al bekend.

FDS ( Havelteberg) is een zeer kleine club die de laatste 10 jaar denk ik alleen maar in reactieve competitie heeft gespeeld van de KNVB. Nu zie ik op tweenul.nl dat ze een elftal spelers erbij krijgen van Oldeveste (zaterdag 1ste klasser) en van Steenwijk (zondag 1ste klasse). Als ik het zo bekijk zijn het ook allemaal selectie spelers van de clubs dus het zijn ook echte versterkingen.

Havelteberg ( gat van denk ik nog geen 500 inwoners)( kilometer ernaast ligt Darp met DVSV als voetbal club misschien nog wel bekend van een filmpje van de slechtste club van Drenthe) ligt op ongeveer 5 kilometer afstand van Steenwijk dus dat is de connectie met Olde Veste en Steenwijk maar dit is wel zeer opvallend dat zoveel spelers die kant opgaan. Er moet dus onvrede heersen bij de beide clubs in Steenwijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat mag je zeggen. Je bent weer wat seizoenen verder voordat je weer op het niveau zit van je oude club.
 

Mug

Member
Ook Kenny v.d. Aa, eerste elftal speler van Msc gaat naar Fds. Allemaal spelers op leefdtijd, van zowel Steenwijk als Olde Veste. Vrienden, die recreatief willen gaan voetballen, maar in de praktijk, toch nog wel fanatiek zijn. Of hebben ze op de Havelterberg ook een suikeroompje, wat ik niet geloof.
 
Bovenaan