District Noord

SanMark.

Well-known member
Inderdaad onverwacht . De tweede nederlaag pas van Dalen in deze competitie en dat nog wel thuis tegen nr 9 Weerdinge.
In deze klasse staat HODO zonder een overwinning met 3 punten onderaan.
De ooit zo trotse en sterke eerste klasser is allang gedegradeerd, maar ze hebben zich voor komend seizoen al aardig versterkt.
Overigens praten ze bij HODO ook al een tijdlang over een fusie met za. derde klasser vv Hollandscheveld.
Edit: Na het voor dit schrijven niet gelezen bericht van Abubakari bleek mijn bijdrage ietwat mosterd na de maaltijd.....

Het is onvoorstelbaar hoe HODO naar beneden is gekelderd in circa 10 jaar tijd.

Sowieso is het bijzonder dat zo'n klein dorp jarenlang twee clubs heeft gehad die aardig op niveau hebben gevoetbald.

SanMark.

Well-known member
Klopt, zijn beste jaren had de Grooth bij PKC '83 waar hij vooral op (top) eerste klasse niveau speelde.
Willem Lanjouw speelde jarenlang in de hoofdklasse bij Be Quick 1887.

Maar nogmaals, als ik 1 speler een bijzonder fenomeen vind, betekent dat niet, dat ik een andere speler, die op een hoger niveau acteerde niet erg goed zou vinden.

Een fenomeen is het , zeker met deze doelpunt aantallen , en eigenlijk ook met zijn postuur. Alleen noem jij hem de beste spits van het Noorden. Daar worden dus wat vraagtekens bij gezet omdat hij denk 70% van zijn doelpunten heeft gemaakt op 2,3 en 4de klasse niveau en dan ook nog in teams die met een straatlengte voorsprong kampioen werden.

Abubakari

Well-known member
Komt inderdaad wel heel erg over als paniekvoetbal van Oranje Nassau.
Zou dat nou echt verschil uitmaken wanneer er voor deze laatste wedstrijd een andere trainer staat ?
In het betaald voetbal zijn er in ieder geval in het afgelopen seizoen nogal wat voorbeelden waarbij een trainerswissel juist niet het beoogde effect heeft.
Willem II daarentegen won spontaan met 5-0 van PSV. En deed het ook daarna beter.

Ik vermoed dat er toch wel wat meer speelt waardoor ze dit doen, anders lijkt me niet dat je dit doet met nog 1 wedstrijd te gaan.

Abubakari

Well-known member
ON wint bij VEV'67 en blijft er in, VVG pakt een punt bij kampioen Buitenpost en handhaaft zich ook (gaat nu nacompetitie om promotie spelen), Blauw Wit'34 en D'Olde Veste gaan de nc in tegen degradatie en VEV'67 is rechtstreeks gedegradeerd.

Ik was zelf vanmiddag bij de ontknoping (tenminste een deel daarvan) van de titelstrijd in 2J. Pelikaan S (met al hun ex betaal voetballers en topamateurs) had aan een punt bij groen Geel genoeg voor de titel. Maar het was weer eens los zand, ze verloren met 3-0. Leken ze alsnog naar de titel te mazzelen toen nummer twee SV Bedum vlak voor tijd de 2-2 moest slikken, maar nog vlakker voor tijd scoorde Bedum nog 3-2. Mooie apotheose en dramatiek all over. Geen Jopie Gall effect bij Pelikaan Ass. Ook dramatiek voor groen Geel, die leken zich veilig te spelen met deze zege, maar ook GG zag de concurrent in de slotfase nog scoren waardoor Groen Geel ook nacompetitie moet spelen.

Dokkum ontsnapte aan de nacompetitie, puntje thuis tegen kampioen 't Fean '58 was voldoende voor handhaving.

En zo liep alles vanmiddag naar wens af. Hopelijk lukt dat morgen ook.

Abubakari

Well-known member
Noord-Ooster zei:
Dat Pelikaan S in 2J het kampioenschap in de laatste wedstrijd nog verspeelt, vind ik een verrassing.
Ik niet. Groen Geel boekte vanmiddag zijn zesde zege op rij, die zijn beter in vorm dan Pelikaan S en dat bleek vanmiddag. Bovendien speelde Groen Geel met een veel betere instelling dan Pelikaan S waar je de wil om te winnen nooit zag. Allemaal vrijblijvend gebrei en slap verdedigen versus Groen Geel met een over mijn lijk instelling, die knokten er w?l voor. Zo'n slappe hap instelling, daar word je geen kampioen mee. Al scheelde het niet veel, de Pelikanen rekenden zich al rijk toen de late 2-2 bij Bedum-Omlandia door kwam.

bqandy

Well-known member
Eerste ronde nacompetitie zaterdag met de noordelijke clubs. Met dank aan RTV Drenthe:
Hoofdklasse - 1e klasse
Drachtster Boys - Sportlust '46
Groningen - WNC
WHC - Gorecht
Xerxes - Oranje Wit
HZVV - Montfoort
DTS '35 Ede - Kloetinge

1e klasse - 2e klasse
Blauw Wit '34 - NEC Delfzijl
d'Olde Veste '54 - SC Joure
Pelikaan S - BCV
Leeuwarder Zwaluwen - De Weide

2e klasse - 3e klasse
ONT - Zwaagwesteinde
Veenwouden - Willemsoord
Kollum - Oudehaske
De W?lde - Leovardia
Zuidhorn - Hardenberg '85
Groen Geel - Noordwolde
Lutten - Knickerbockers The
Loppersum - LTC

3e klasse - 4e klasse
Heeg - Waterpoort Boys
Tollebeek - TOP '63
AVC - WTOC
Bolsward- Waskemeer
SIOS - ONR
VIOD Driesum - Onstwedder Boys
HS '88 - FDS
CSVC - BSVV
Oostergo - SJS

4e klasse- 5e klasse
MSC - VENO
Ternaard - GRC Groningen
De Lauwers - VVK
Sleat - Boornbergum '80
Tzummarum - Arum
Mulier - HJSC
Kootstertille - Friese Boys
Holwerd - Ouwe Syl
Veendam 1894 - GEO
Blauw Geel '15 - WVV
Nieuw Balinge - Sweel

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar GRC geweest, die waren bij winst zeker van prolongatie van het verblijf in de eerste klasse. Dat lukte, 3-0 van FC Assen gewonnen. Assen is daardoor rechtstreeks gedegradeerd, Rolder Boys en Frisia spelen nc.

Forward (3 uit 25) heeft het gered in 2K, ze speelden vanmiddag 1-1 bij MKV'29 (2 uit 25). Met 4 punten niet rechtstreeks degraderen lijkt mij vrij uniek. Nu de nacompetitie in.

In 3A was Helpman al een tijdje kampioen, ze wonnen vanmiddag hun laatste wedstrijd en zijn daarmee ongeslagen kampioen geworden. 20x gewonnen, 4x gelijk.

Gruno is kampioen geworden in 4B met een 9-2 zege op Surhuisterveen.

gevegt

Well-known member
Groot feest in Dalfsen. Vuurwerk, bier en natuurlijk de platte kar.
Het eerste in de 3e klasse direct kampioen worden. Een unicum!

Joost

Well-known member
Forward (3 uit 25) heeft het gered in 2K, ze speelden vanmiddag 1-1 bij MKV'29 (2 uit 25). Met 4 punten niet rechtstreeks degraderen lijkt mij vrij uniek. Nu de nacompetitie in.
Dit duel heb ik best wel gevolgd vanmiddag. Dat is toch wel fantastisch. Forward heeft alle duel die niet tegen MKV waren verloren.

Bovenaan