District Noord

SanMark.

Well-known member
Ik zal aan mijn eerdere bijdrage voor jou 1 woordje toevoegen:
De club kwam 2 punten tekort om te kunnen promoveren naar de toen nieuw ingestelde topklasse.

Maar ja, er zijn kennelijk van die mierenneukers die alle bijdragen van mij napluizen om te kijken of er ook ergens een woordje ontbreekt of zo.

Ik volgde in die tijd het voetbal vanaf 4de tot hoofdklasse , dus de op mars was voor mij wel aardig opvallend. En in mijn geheugen hebben ze nooit nadrukkelijk top hoofdklasse gevoetbald. Dus als jij zegt dat ze op 2 punten na niet promoveerden vond ik dat zeer opvallend want zo was het in mijn herinnering niet . Maar jij zal eens een fout toegeven.

Beetje bij beetje word je toch wel ontmaskerd als een grote leugenaar en fantast.

de waan

Well-known member
Bij fusieclub sv Haulerwijk stopt men komend seizoen met prestatief voetbal op zondag en gaat men alleen verder op zaterdag.
Het bestuur en de spelers van de zondag 1 , nu nog spelend in de 4e klasse, zagen er weinig heil in om verder te gaan op zondag.
Nu niet hetzelfde jankverhaal dat je altijd plaatst als een fusieclub met het zaterdagteam stopt?

Abubakari

Well-known member
Een stuk of 5 oud profs, wat spelers die top amateurvoetbal gespeeld hebben en dan op 2 rondes van het einde n?g geen kampioen, wat een blamage voor Pelikaan S.

In 1E eindigde PKC-VVG in 3-3. Na de 3-3 in de 83' minuut gooiden Groninger en Haak het op een akkoordje. Jammer voor de wedstrijd en ook wel een beetje raar, want VVG staat nog steeds maar 3 punten boven de streep. Wel zijn ze nu zeker van de derde periode. Grote verliezer is Balk, die verloren thuis van VEV'67, de club die laatste staat. Omdat Be Quick bij kampioen Buitenpost won zakken Balk en Zeerobben onder de streep.

Ook onder de streep (maar dan in 3B) staat Dokkum. Woensdag nog een fraaie 6-3 zege op Minnertsga, de nummer 3 uit 3B, maar vanmiddag verloor Dokkum thuis met 0-2 van Waskemeer in een degratieduel. Volgende week VC Trynwalden uit, die zijn al gedegradeerd, en dan nog thuis tegen it fean'58, die zijn al kampioen. Dat wordt nog even zweten voor Groen Wit Dokkum.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Niemand bij Groninger Boys-Velocitas (1-20) geweest zaterdag?

Zaterdag werden ze kampioen met een 13-1 zege op Potetos. Topscorer Quin Mekel staat inmiddels op 70(!) doelpunten.

GRONINGEN – Velocitas 1897 is zaterdag ongeslagen kampioen geworden in de vijfde klasse D. Potetos werd met 13-1 verslagen door doelpunten van Quinn Mekel (9x), Mustafe Ahmed (3x) en Kay Molenhuis.Quinn Mekel bracht hiermee zijn totaal aantal doelpunten in de competitie op 70 met nog twee wedstrijden te gaan.

Dan was er nog de kraker in 2K...
Was een makkie voor de mannen uit norg

Klopt, in het programmaboekje stond het treffend. Stadspark was in de eerste en tweede periode de beste, maar op het moment dat de prijzen verdeeld werden staan er in de derde periode 7 clubs boven Stadspark terwijl GOMOS het hele seizoen constant is gebleven. Wel opmerkelijk, heb Stadspark veel zien spelen dit seizoen, volgens iedereen de gedoodverfde kampioen, scoorden veel, wonnen vrijwel al hun wedstrijden, tot ze 7 wedstrijden voor het einde een dip kregen. Opeens liep het niet meer en als het wel liep (Oerterp uit) gaven ze een 1-3 voorsprong weg en speelden ze 4-4. Al hielp het ook niet dat ze van hun laatste 7 wedstrijden zes keer uit moeten. Enige thuiswedstrijd was dus die van vandaag.

Ondanks de tegenvallende wedstrijd (veel van deze kraker verwacht, maar was na 20 minuten feitelijk klaar) wel genoten. Mooi weer, veel volk en ook mooi om te zien hoeveel volk juichte bij de 0-1 en 0-2. Gun het GOMOS van harte, prima prestatie.
Ben wel benieuwd of Stadspark in de nacompetitie de vorm weer terug vindt. Zou mij eigenlijk verbazen, want ze lijken toch wel een beetje stuk te zitten. Met name ook enkele sterkhouders (Michel Boonstra, de nummer 10 die zeer belangrijk is) is volledig uit vorm en George Goguadze (of David, de rechtsbuiten van de twee) is na zijn blessure ook niet meer in vorm gekomen. En zo zijn er nog wel een paar die het flink kwijt lijken. Al was dat vandaag ook de verdienste van GOMOS, niet voor niks vrij weinig goals tegen.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Delfstrahuizen doet een 'Feyenoordje' in 4A, waardeloos seizoen, maar wel ineens een lange zegereeks en nu 3e + kans op periode/nacompetitie. Zaterdag werd met 9 man gewonnen bij Vitesse'63, volgens mij is dat SanMark z'n cluppie?

Deathprod

Well-known member
Veendam 1894 naar de nacompetitie zag ik. Zijn er na Cijntje en Kolder al meer Oud-Veendammers teruggekeerd naar de Langeleegte? Bij ACV spelen er geloof ik wel een aantal.

Abubakari

Well-known member
VVG was op weg naar zekere handhaving, kort voor rust kwamen ze tegen Gorecht op 3-0, maar na rust gaven ze het weg, 3-4.
Blijft nog even spannend dus. ON verloor en staat nu onder de streep. Volgende week uit tegen VEV'67, die staan laatste maar kunnen ON nog voorbij, zou ON dus nog rechtstreeks kunnen degraderen (!)

In 2J kon Pelikaan S kampioen worden, maar ze verloren thuis met 0-1 van nummer 2 Bedum. Gat is nog twee punten in het voordeel van Pelikaan S

In 3B een belangrijke zege voor VV Dokkum, uit bij Trynwalden 2-4. Waskemeer stond uit bij kampioen it Fean lang voor, maar uiteindelijk werd het nog 2-1. Goed voor Dokkum.

erka

Well-known member
In 2J kon Pelikaan S kampioen worden, maar ze verloren thuis met 0-1 van nummer 2 Bedum. Gat is nog twee punten in het voordeel van Pelikaan S

En NEC Delfzijl wint weer, pakt de 3e periode en staat nu 3e op 3 punten van Pelikaan S :duim:

Abubakari

Well-known member
En Be Quick Dokkum wint thuis met 2-1 en staat ineens keurig 6e!

Welkom in 1E, in 2 wedstrijden van een degradatieplek naar de zesde plaats.

Voor VVG zal het ook wel goed komen vermoed ik, twee concurrenten moeten tegen elkaar, moeten de andere 4 of 5 ook allemaal punten pakken. VVG heeft het wel in eigen hand, maar moeten wel uit tegen kampioen Buitenpost, al lijken die niet zo scherp meer. Vorige week van Be Quick verloren, deze week 3-0 onderuit tegen PKC'83. Maar het kan dus nog nacompetitie tegen degradatie worden voor VVG, zo niet dan wordt het nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Past mooi bij het bizarre seizoen van VVG.

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar VVK-Gruno geweest, Gruno kon kampioen worden (gebeurde niet, nummer twee TLC won ook), potje in 4B, 4-8!
Gruno staat nu 3 punten voor en heeft een doelsaldo wat ongeveer 30 doelpunten beter is, kortom officieus kampioen.

In 3A ook een korfbal uitslag, Groninger Boys-Geel Wit 7-4. Freddy de Grooth scoorde vijf keer, waaronder zijn 450ste doelpunt in totaal.
Is ie Helpman spits Danny Dijkstra (41 goals) ook weer voorbij als topscorer in 3A, Freddy staat op 42.

In 1F kon GRC zich veilig spelen, lukte niet, uit bij concurrent Frisia 5-2 verloren. Volgende week herkansing tegen FC Assen, die staan laatste. Bij winst is GRC zeker van lijfsbehoud.

Abubakari

Well-known member
En Dalen mocht volgende week uit tegen HODO wat met 3 punten strak laatste staat. Verspelen ze hun prima uitgangspositie thuis tegen de nr. 10. Kampioenstress is a bitch.

noordooster

Well-known member
Door de onverwachte nederlaag van Dalen in 3C staat Dalfsen weer bovenaan!:duim:

Inderdaad onverwacht . De tweede nederlaag pas van Dalen in deze competitie en dat nog wel thuis tegen nr 9 Weerdinge.
In deze klasse staat HODO zonder een overwinning met 3 punten onderaan.
De ooit zo trotse en sterke eerste klasser is allang gedegradeerd, maar ze hebben zich voor komend seizoen al aardig versterkt.
Overigens praten ze bij HODO ook al een tijdlang over een fusie met za. derde klasser vv Hollandscheveld.
Edit: Na het voor dit schrijven niet gelezen bericht van Abubakari bleek mijn bijdrage ietwat mosterd na de maaltijd.....

Bovenaan