District Noord

Abubakari

Well-known member
Hoezo? Ik schatte je zelfs nog wat jonger in... :cab:

Vanmiddag in 3A naar de topper/stadsderby Groninger Boys - Helpman geweest. Bij winst had Helpman nog 2 punten nodig uit de laatste 4 wedstrijden. Maar na 14 minuten stond het al 2-0 voor GB. Helpman herstelde zich, kwam in de 72'op 2-2 en won uiteindelijk met 3-5. Kunnen ze donderdag uit bij Nieuw Roden kampioen worden.
Het was ook Danny Dijkstra tegen Freddy de Grooth, Dijkstra stond op 35 goals, de Grooth op 34. Dijkstra scoorde er vanmiddag, de Grooth 1.

De andere topper (in 4B) TLC - Gruno eindigde ook in 3-5. Gruno nu 8 punten voor met een wedstrijd meer dan TLC.
 

bqandy

Well-known member
Hoezo? Ik schatte je zelfs nog wat jonger in... :cab:

Vanmiddag in 3A naar de topper/stadsderby Groninger Boys - Helpman geweest. Bij winst had Helpman nog 2 punten nodig uit de laatste 4 wedstrijden. Maar na 14 minuten stond het al 2-0 voor GB. Helpman herstelde zich, kwam in de 72'op 2-2 en won uiteindelijk met 3-5. Kunnen ze donderdag uit bij Nieuw Roden kampioen worden.
Het was ook Danny Dijkstra tegen Freddy de Grooth, Dijkstra stond op 35 goals, de Grooth op 34. Dijkstra scoorde er vanmiddag, de Grooth 1.

De andere topper (in 4B) TLC - Gruno eindigde ook in 3-5. Gruno nu 8 punten voor met een wedstrijd meer dan TLC.

Na de wedstrijd tussen Groninger Boys en Helpman was er nog een "derde helft". Massale knokpartij met twee gewonde spelers, eerlijk over Helpman en Groninger Boys verdeeld en nog wat gewonden.
Met BEELDEN:
https://www.oogtv.nl/2018/04/massale-vechtpartij-na-groninger-boys-helpman-video/
 

Unregistere

Well-known member
Zo, dat ging even aardig los. Die vrouw liet zich ook niet onbetuigd daar in het midden. Maar goed, echt in de derde helft dus. Zal waarschijnlijk sportief geen sancties opleveren toch?
 

erka

Well-known member
Nounou. Ik wil het niet bagatelliseren maar dit gebeurt elke uitgaansnacht in de stad. Niet dat dat normaal is overigens.
 

Abubakari

Well-known member
Hoop ophef om niks veel groter gemaakt om sensatiezoekers naar de sites van OOG en RTV Noord te lokken.(ja sorry bqandy, maar het is nou eenmaal zo).
 

bqandy

Well-known member
Helpman werd donderdagavond kampioen en is volgend seizoen tweedeklasser.

VV Groningen blijft winnen. 6-1 tegen Noordscheschut en daar had VVG nogal wat appels mee te schillen. Mooi dat het sportief een "killer" werd.
VVG nu tiende en boven de p/d plek. Compleet alles in eigen hand en bovenaan met 18 uit 6 in de derde periode. Dat worden dus nog fraaie nacompetitiepotjes voor promotie naar de hoofdklasse. Wie had dat gedacht in de winterstop.
 

bqandy

Well-known member
vv Groningen is wel met een heel erg opvallende opmars bezig in 1E.
Tot nog maar kort geleden stonden ze stijf onderaan en nu staan ze al boven de p/d streep.
Wanneer ze nu ook nog de laatste periode winnen en mee gaan doen voor promotie naar de hoofdklasse is het helemaal sensationeel.
bqandy , hoe kunnen ze nu wel de punten pakken en eerder in de competitie lange tijd niet ?
Blessures genezen ? Oud eerste elftal spelers terug gehaald ? Tussentijds nieuwe spelers erbij gekregen ?

Men speelt momenteel weer met het kampioenselftal van vorig seizoen met twee spelers die die al in de zomer kwamen.
Er zijn zelfs enkele spelers vertrokken. Er werd niets aangetrokken. Er waren inderdaad wat blessures aan het begin, maar nu zijn er ook blessures en schorsingen.
Zo valt de 46e jarige Jackie Venema nog steeds regelmatig in bij VVG. Het is meer een mentaliteiskwestie en terwijl het in het begin van het seizoen vaak tegen zat, zit het nu regelmatig mee.
 

Abubakari

Well-known member
Groninger Boys zoekt nog een nieuwe voorzitter. Iets voor jou?

Moet maar niet.:D

Grote verschil bij VVG is dat Wesley Walstra er na de winterstop weer bij is. Die was de hele eerste seizoenhelft geblesseerd. Verder is het in grote lijnen hetzelfde basisteam als voor de winterstop. Buurke en G?bel (stonden vaak in de spits of buitenspeler) zijn vertrokken, Tim Rozema speelt op de plek van de geblesseerde Tuankotta en Ivan Landlust staat weer in het doel. Voor de rest is het dezelfde ploeg als voor de winterstop.Waar het dubbeltje toen vaak net verkeerd viel valt het nu wel goed, blaakt VVG opeens van het zelfvertrouwen waar de kopjes voor de winterstop nog wel eens gingen hangen na de zoveelste tegenslag. Toen kwamen ze zonder Walstra ook vrij moeilijk tot scoren, moest Tim van der Molen soms ten koste van Buurke vanaf de zijkant spelen ipv als pure spits. Paar omzettingen, paar zeges die goed waren voor het vertrouwen en zie daar, d? ommekeer van het jaar! Ik blijf me verbazen, al had ik vooraf verwacht dat ze zich moeiteloos zouden handhaven. Maar niet zoals het dit seizoen gaat, van bar slechte resultaten naar fantastische resultaten met dikke cijfers en gemak, bizar seizoen.
 

bqandy

Well-known member
Niemand bij Groninger Boys-Velocitas (1-20) geweest zaterdag?

Gaat helemaal nergens over, Velocitas is veel te sterk. "Velo" stoomt wel meteen door naar de 2e klasse neem ik aan.
Verder in noord nog de zaterdagafdeling van SWZ Sneek in de vijfde klasse.17 potjes gespeeld en alles gewonnen. Maar wat wil je met namen als Age Hains Boersma, Freerk de Jong, Thijs Goes, Arnold Otten en noem er nog maar een paar op. Doelsaldo 117-11.
 

Abubakari

Well-known member
"Velo" stoomt wel meteen door naar de 2e klasse neem ik aan.

Dat valt wel wat mee denk ik (of tegen, al naar gelang). Velocitas speelde derde klasse toen ze de zondag verlieten en ze zijn wel wat sterkhouders kwijt geraakt toen ze naar de zaterdag gingen. Oa de vleugelflitser van VVG, Virgil Muller en ook Nordin Phillipsen van VVG speelden vorig seizoen nog bij Velocitas. Daarnaast gaat Mustafe Ahmed ook naar VVG en dat is ook ??n van hun betere spelers. En zo zullen er na vorig seizoen nog wel wat spelers vertrokken zijn omdat ze geen zin hadden in vijfde klasse.
 

Abubakari

Well-known member
Stadspark was in 2K bezig aan een redelijk vlekkeloos seizoen. Tot twee weken terug, toen verloren ze bij GVAV Rap. week later weer verloren, afgelopen weekend weer winst maar vanavond (met nog 1 punt voorsprong) een 1-3 voorsprong weg gegeven bij Oerterp, 4-4. Nu kan GOMOS de koppositie overnemen. 13 mei is het Stadspark-GOMOS.

Zelf driekwart Knickerbockers-Loppersum (3C) gezien. TKB weer dramatisch slecht, ben na de 0-2 naar huis gegaan. Ik had het idee dat TKB nog wel 3 dagen kon voetballen zonder te scoren en het was een stuk kouder dan verwacht. Was wel een hoop publiek trouwens.
 

Abubakari

Well-known member
5aedcea89a010-IMG_6513.JPG

Vanmiddag VVG on tour gedaan, treincombi naar Winsum voor Winsum-VVG. Begon slecht (4' 1-0), eindigde goed (88' 1-2). Achtste zege op rij en inmiddels van de kansloze laatste plaats naar plek 6 gestegen. Boven Oranje Nassau bijvoorbeeld.:D
De andere wedstrijd in 1E was PKC'83-VEV'67, 5-2 en daarmee is VEV'67 nog wat steviger op de laatste plaats gedrukt.

VV Dokkum verloor thuis met 0-3 en doen een beetje een omgekeerde VVG, bij de winterstop was er nog niks loos, maar inmiddels staat Dokkum onder de rode streep en dreigt nacompetitie tegen degradatie. Nou ja, misschien brengt het ze nog in Groningen, om het maar positief te houden...
 
Bovenaan